rem wiel cilinders trommelremmen

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

rem wiel cilinders trommelremmen

Postby tbt2 » 06 Aug 2015 06:47

Hallo,

Daar mijn wiel cilinders (8st) en master drumbrake cilinder er nog goed uitzien zou ik deze liefst hergebruiken, maar aan de ene kant zeg ik van en koop direct nieuwe het zijn toch je remmen en anderzijds koop een herstelkit het zal je minder geld kosten en even goed remmen :?:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by tbt2 on 06 Aug 2015 07:36, edited 1 time in total.
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: rem wiel cilinders trommelremmen

Postby tbt2 » 06 Aug 2015 06:52

2
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: rem wiel cilinders trommelremmen

Postby tbt2 » 06 Aug 2015 06:52

hier en daar is er wat corrosie aan de binnenkant :?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: rem wiel cilinders trommelremmen

Postby tbt2 » 06 Aug 2015 07:41

drum brake master cylinder :?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: rem wiel cilinders trommelremmen

Postby E10 » 06 Aug 2015 11:56

Remcilinders kun je idd reviseren. De cilinderwanden kun je honen maar uiteraard niet oneindig. Je zou alle cilinders en hoofdremcilinder op kunnen sturen naar Mascotte in Eindhoven (of langs brengen). Rob, de eigenaar, is 356 rijder en heeft een bedrijf dat oa remmen reviseert. Goed en betaalbaar. Ook je originele remschoenen kun je daar opnieuw laten bekleden en passend laten maken op je trommels.

Rob kan je vertellen of je cilinders nog te redden zijn of dat je nieuwe moet hebben.

http://www.mascottezuid.nl/

Doe hem de groeten van me.
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: rem wiel cilinders trommelremmen

Postby tbt2 » 06 Aug 2015 12:07

E10 wrote:Remcilinders kun je idd reviseren. De cilinderwanden kun je honen maar uiteraard niet oneindig. Je zou alle cilinders en hoofdremcilinder op kunnen sturen naar Mascotte in Eindhoven (of langs brengen). Rob, de eigenaar, is 356 rijder en heeft een bedrijf dat oa remmen reviseert. Goed en betaalbaar. Ook je originele remschoenen kun je daar opnieuw laten bekleden en passend laten maken op je trommels.

Rob kan je vertellen of je cilinders nog te redden zijn of dat je nieuwe moet hebben.

http://www.mascottezuid.nl/

Doe hem de groeten van me.


Had niet gedacht aan het honen van cilinderwanden, was van plan alles op te kuisen en met een reparatiekit te werken. ik bel naar mascottezuid en hoor wel wat ze zeggen.
bedankt
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: rem wiel cilinders trommelremmen

Postby Petwin » 07 Aug 2015 18:50

Als de cilinderwanden glad zijn, voel dit met je nagel, dan kun je inderdaad volstaan met honen, goed schoonmaken en nieuwe rubbers aanbrengen.
Als je roest aan de binnenkant ziet zou ik kijken of je dit met licht honen kun verwijderen. Opnieuw, voel je oneffenheden met je nagel dan zou ik ze zo niet meer gebruiken.

Als je originele vintage ATE 19mm cilinders hebt, zou ik ook overwegen om bussen te plaatsen. Hiervoor moeten de cilinders overmaats uitgedraaid worden en nieuwe bussen geperst worden. Dit is goed zelf te doen als je een draaibank hebt. Voor busmateriaal wordt meestal RVS toegepast. Messing is ook mogelijk.

Er zijn glad getrokken RVS pijpen in de handel die met een beetje honen op maat zijn. (19mm)

Hoofdremcilinders zijn nieuw tegen zeer redelijke prijzen te verkrijgen.

Mss ook een dubbel/gescheiden remcircuit overwegen?

Mascotte is inderdaad een prima adres. Er zijn er meerdere.

Als je nieuwe wilt plaatsen, dan zijn er ook goede repro sets beschikbaar
Every Part a Piece of Art
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: rem wiel cilinders trommelremmen

Postby tbt2 » 09 Aug 2015 18:22

Heb me deze middag wat bezig gehouden met het honen van de cilinders, houd eigenlijk niet veel in boormachine en hoonslijpsteentjes in de cilinder en wat afschuren kuisen en ontvetten. 3 van de 6 cilinders zien er niet te best uit als je goed kijkt zie je een donkere ring vlekken die wat uitgevreten zijn :( . Het zijn originele ATE cilinders en zou deze natuurlijk het liefst hergebruiken.
De resto daarvan lijkt me simpel en niet simpel. Draaibank vinden is geen probleem maar persen en ...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by tbt2 on 09 Aug 2015 21:41, edited 1 time in total.
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: rem wiel cilinders trommelremmen

Postby tbt2 » 09 Aug 2015 18:24

:( achterremcilinder
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: rem wiel cilinders trommelremmen

Postby tbt2 » 09 Aug 2015 18:26

voorcilinder: het donkere gedeelte in de cilinder is de plaats waar het rubberen hoedje op de vering zit en is wat weggewreten. :(
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: rem wiel cilinders trommelremmen

Postby tbt2 » 09 Aug 2015 20:33

Petwin wrote:Als de cilinderwanden glad zijn, voel dit met je nagel, dan kun je inderdaad volstaan met honen, goed schoonmaken en nieuwe rubbers aanbrengen.
Als je roest aan de binnenkant ziet zou ik kijken of je dit met licht honen kun verwijderen. Opnieuw, voel je oneffenheden met je nagel dan zou ik ze zo niet meer gebruiken.

Als je originele vintage ATE 19mm cilinders hebt, zou ik ook overwegen om bussen te plaatsen. Hiervoor moeten de cilinders overmaats uitgedraaid worden en nieuwe bussen geperst worden. Dit is goed zelf te doen als je een draaibank hebt. Voor busmateriaal wordt meestal RVS toegepast. Messing is ook mogelijk.

Er zijn glad getrokken RVS pijpen in de handel die an persoon met een beetje honen op maat zijn.

Hoofdremcilinders zijn nieuw tegen zeer redelijke prijzen te verkrijgen.

Mss ook een dubbel/gescheiden remcircuit overwegen?

Mascotte is inderdaad een prima adres. Er zijn er meerdere.

Als je nieuwe wilt plaatsen, dan zijn er ook goede repro sets beschikbaar

Heb eens opgezocht wat een dubbel remsysteem is en lijkt me een goed idee. :D
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: rem wiel cilinders trommelremmen

Postby Petwin » 10 Aug 2015 06:42

tbt2 wrote:Heb me deze middag wat bezig gehouden met het honen van de cilinders, houd eigenlijk niet veel in boormachine en hoonslijpsteentjes in de cilinder en wat afschuren kuisen en ontvetten. 3 van de 6 cilinders zien er niet te best uit als je goed kijkt zie je een donkere ring vlekken die wat uitgevreten zijn :( . Het zijn originele ATE cilinders en zou deze natuurlijk het liefst hergebruiken.
De resto daarvan lijkt me simpel en niet simpel. Draaibank vinden is geen probleem maar persen en ...


Deze lijkt me inderdaad te ver weg. Zo te zien zijn het inderdaad de originele incl. ontluchtingsnippel. Is dus leuk om te laten verbussen.
Every Part a Piece of Art
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: rem wiel cilinders trommelremmen

Postby Petwin » 10 Aug 2015 06:44

tbt2 wrote:voorcilinder: het donkere gedeelte in de cilinder is de plaats waar het rubberen hoedje op de vering zit en is wat weggewreten. :(


Niet goed te zien op de foto maar ik zou geen risico nemen en de hele set van nieuwe bussen (laten( voorzien.

Jan, wat was dat adres in Limburg ook weer? Kan het niet meer vinden.
Every Part a Piece of Art
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: rem wiel cilinders trommelremmen

Postby JDMM » 10 Aug 2015 09:13

If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: rem wiel cilinders trommelremmen

Postby tbt2 » 10 Aug 2015 12:12

Mailtje is verstuurd naar ccparts.

Bedankt Jan en Petwin

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 72 guests