Vraag 356 restauratie sluitwerk motor en kofferdeksel

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
quickstep
Posts: 11
Joined: 19 Aug 2010 20:16
Contact:

Vraag 356 restauratie sluitwerk motor en kofferdeksel

Postby quickstep » 25 May 2015 10:44

Ik ben bezig het sluitwerk van de kofferdeskel en motorkap te reviseren (een foto heb ik bijgevoegd).
Vraag:

Hoe moeten deze orgineel eruit zien, is stralen + galvaniseren het juiste proces? Of moet het verzinkt worden en dan in welke kleur?

Bij het sluitwerk van de motorkap zie ik dat deze deels meegespoten is in de kleur van de auto klopt dit?

Alvast bedankt,


Guido
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Vraag 356 restauratie sluitwerk motor en kofferdeksel

Postby Petwin » 25 May 2015 15:11

Guido,

Als je straalt, zul je het ruwe oppervlak daarna moeten schuren en polijsten. (Of Tumblen met ceramische piramides) Het is anders te ruw en zal ook na het verzinken gaan oxideren. Het oppervlak zal ook niet glanzend worden.

Het makkelijkst is goed schoon maken en tumblen.

Porsche is pas in 65 bij de 911 en 912 gele passiveer lagen gaan gebruiken. Op een paar uitzonderingen na, werden alle verzinkte delen blank/blauw gepassiveerd.

Ik ken de latere modellen niet zo goed maar maar volgens mij moeten het vrouwtje en mannetje van het kofferdeksel verzinkt zijn en niet overgespoten.

Het vrouwtje bij het motordeksel wordt zwart gespoten en het mannetje in de kleur van de auto.
Het vrouwtje zou ik niet stralen omdat het medium lastig te verwijderen is tussen de veren e.d.

hth

P
Every Part a Piece of Art

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 60 guests