bowden kabel snelheidsmeter

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

bowden kabel snelheidsmeter

Postby horsepowerjunkie » 12 Dec 2014 22:27

Heren,

Mijn snelheidsmeter maakt af en toe een sprongetje. Ik dacht hup smeren die kabel, maar dat heeft geen tot weinig effect gehad. (een paar keer gesmeerd).
Nu neem ik aan dat de kabel moet worden vervangen, waar kan ik die het beste kopen?
Maar ja, zoals iedereen weet is assumption de mother of all fuck ups, dus in het geval dat het de kabel niet is, moet het de klok zijn, wat zijn de kansen?

Alvast bedankt :D
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: bowden kabel snelheidsmeter

Postby Petwin » 13 Dec 2014 12:36

HPJ,

het kan inderdaad een van beide zijn.
Zo... ben je hiermee geholpen.. .. ? JK!

Ik zou zeggen haal je kabel eens los hou hem zo recht mogelijk en zet er een boormachine op. Trilt ie niet meer, dan is het waarschijnlijk de kabel.
Je kunt kabels bij de gebruikelijke verdachten kopen. Is eigenlijk gemeen goed en niet Porsche (356) specifiek.

EDS (en anderen) maakt ze op maat. Als je nu nog de originele in je auto hebt i.e. met de originele VDO moertjes, dan is het leuk deze over te zetten op de nieuwe kabel. Bij de snelheidsmeterkabel is dat simpel, gewoon eroverheen schuiven. Bij de TT kabel, moet je dit (laten) doen voor dat de uiteinden gekrompen/gefelst worden.

https://www.edsclassic.com/index.php?op ... Itemid=190

Groet, P
Every Part a Piece of Art
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: bowden kabel snelheidsmeter

Postby horsepowerjunkie » 15 Dec 2014 20:55

Thanks P !
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 43 guests