benzineprobleem zenith carb's

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
oldbeetle
Posts: 20
Joined: 02 Sep 2013 08:32
Contact:

benzineprobleem zenith carb's

Postby oldbeetle » 17 Oct 2014 21:26

Hallo,
ik ben vanavond in panne gevallen met mijn Bt5 met 90 pk motor.
Bij het rijden begon hij plots in te houden, dan weer goed, weer inhouden,..
Uiteindelijk is hij stil gevallen en krijg ik hem heel slecht terug in gang. Als hij uiteindelijk stilvalt ruikt hij erg naar benzine.
Ontsteking is ok, geeft vonk.
Precies of de carb's lopen vol, verzuipen zeg maar. Wat kan hier de oorzaak van zijn en beter, hoe los ik dat op?
Greetz.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: benzineprobleem zenith carb's

Postby horsepowerjunkie » 17 Oct 2014 22:04

oldbeetle wrote:Hallo,
ik ben vanavond in panne gevallen met mijn Bt5 met 90 pk motor.
Bij het rijden begon hij plots in te houden, dan weer goed, weer inhouden,..
Uiteindelijk is hij stil gevallen en krijg ik hem heel slecht terug in gang. Als hij uiteindelijk stilvalt ruikt hij erg naar benzine.
Ontsteking is ok, geeft vonk.
Precies of de carb's lopen vol, verzuipen zeg maar. Wat kan hier de oorzaak van zijn en beter, hoe los ik dat op?
Greetz.


Het lijkt meer op een gebrek aan bezine, dus pomp nakijken / reviseren of de vlotter nakijken / reviseren. En die benzinelucht zou kunnen komen van lekkende membramen van de acceleratiepomp op de carburateurs (ervaringsgevalletje bij webers op een ander merk auto)
my 2 ct
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
oldbeetle
Posts: 20
Joined: 02 Sep 2013 08:32
Contact:

Re: benzineprobleem zenith carb's

Postby oldbeetle » 17 Oct 2014 22:13

Ik heb de benzinedarm achter de pomp losgemaakt en dan gedemareerd en bij elke slag kwam er benzine uit de leiding dus daar zou het niet aan mogen schelen.
Hoe controleer je de vlotter?
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: benzineprobleem zenith carb's

Postby horsepowerjunkie » 18 Oct 2014 09:52

Tja, dan moeten de carburateurs uitelkaar gehaald worden. Ik zou eerst nog proberen of het stilvallen ook gebeurt als je de benzinekraan op reserve zet (minder weerstand van de kraan met filter). Als dat helpt moet je de benzinekraan met filter schoonmaken of vervangen.

Of de druk meten van de benzine die uit de pomp komt, maar ik heb die norm druk niet voor je bij de hand, dat weten anderen op dit forum je wel te vertellen denk ik. Kan zo zijn dat er wel benzine uit komt, maar door een scheurtje in het membraam er niet genoeg druk op staat.
Benzinepomp reviseren is een veel makkelijker klusje dan de carburateurs uitelkaar halen :shock:

Maar als je vlotters lek zijn (dan zit er dus benzine IN de vlotters daar hoort alleen maar lucht in te zitten), zit er te weinig benzine in de vlotterkamer, en dan valt je auto stil.
Maar aan de andere kant, heb je twee vlotters, en zou 1 kant moeten blijven lopen, dus ik denk toch dat het in het algemene systeem (de brandstoftoevoer) zit.

Sterkte!
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: benzineprobleem zenith carb's

Postby Petwin » 18 Oct 2014 16:55

HPJ, als de vlotters lek zijn, zullen ze zinken en dus zal er te veel benzine in de vlotterkamer komen... :?
Benzine druk moet zo'n 0,17 bar zijn.

Het is inderdaad mogelijk dat de pomp wel flow maar geen druk heeft. Daar je echter benzine ruikt als de motor stil valt, denk ik eerder aan een vlotternaald die blijft hangen.

Dit is eenvoudig te testen. Deksel verwijderen, in benzine toevoer blazen en naald met vinger indrukken. In geval van twijfel verwisselen.

Na vervanging zal het vlotterniveau opnieuw afgesteld moeten worden. Het wphb geeft hiervan een duidelijke beschrijving.

Soms bieden Restostrips ook soelaas :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Every Part a Piece of Art
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: benzineprobleem zenith carb's

Postby horsepowerjunkie » 18 Oct 2014 18:33

Petwin wrote:HPJ, als de vlotters lek zijn, zullen ze zinken en dus zal er te veel benzine in de vlotterkamer komen... :?


Sorrie, denkfoutje.

Heb je die Strips ook in een gebundelde uitgave? Echt top!
Of moet ik dan lid worden van de registry?
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: benzineprobleem zenith carb's

Postby Petwin » 19 Oct 2014 07:06

Gebundelde uitgave...euh nee :)

Ik schrijf ze voor de Registry inderdaad. Mocht je geïnteresseerd zijn dan kan ik wel wat prints voor je maken?
Every Part a Piece of Art
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: benzineprobleem zenith carb's

Postby horsepowerjunkie » 19 Oct 2014 09:43

Zou je toch moeten overwegen, ik zie een business opportunity!

Ik zou graag wat van die Strips van je ontvangen, digitaal mag ook!
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: benzineprobleem zenith carb's

Postby horsepowerjunkie » 19 Oct 2014 20:26

Ik heb er nog eens over nagedacht, en het kan natuurlijk ook heel goed een -in line- brandstoffiltertje zijn wat teveel weerstand geeft omdat het is vervuild. Als die ergens in de brandstofleiding is ingebouwd, snel een nieuwe zetten, kost geen ene pepernoot :)
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests