Page 1 of 2
Doorsmeer beurt
Posted: 07 May 2014 19:05
by horsepowerjunkie
Welk vet gebruiken jullie om door te smeren?
Welke kwaliteit , welk merk ?
Alvast bedankt voor de tips

Re: Doorsmeer beurt
Posted: 08 May 2014 17:54
by JDMM
Hallo John,
Ik gebruik voor de 14 doorsmeerpunten :
Lithium Grease EP 2 NLGI 2, schijnt overal goed voor te zijn.
http://www.eaton.com/ecm/groups/public/ ... sl0003.pdfJan.
Re: Doorsmeer beurt
Posted: 08 May 2014 19:21
by horsepowerjunkie
Hoi Jan,
Ik gebruik ook Lithiumvet maar dan van een ander merk. De pot gaat al lang mee , maar is nu bijna leeg. Ik dacht misschien moet ik overstappen op molybdeensulfidevet....
Re: Doorsmeer beurt
Posted: 08 May 2014 19:24
by horsepowerjunkie
Heb je misschien een overzichtstekeningetje voor me met daarop de smeernippels van een 356 C aangegeven?
Re: Doorsmeer beurt
Posted: 08 May 2014 20:58
by JDMM
Het merk zal niet veel uitmaken, ik heb ook een ander merk.
Molybdeensulfide vet ( molykote) zou ik niet aanbevelen, meer voor roterende toepassingen vs. stotende belasting. Bij veroudering en hogere temperaturen kan het uitkristaliseren.
De 14 smeerpunten:
4x fusees ( voorwielen van de grond.)
4x stuurstang kogels
2x bovenste torsiebuis voor L+R.
2x onderste torsiebuis L+R.
2x handremkabel waar ze uit de tunnel komen.
Bij de torsiebuizen voorzichtig pompen om te voorkomen dat de seals naar buiten komen.
Jan.
Re: Doorsmeer beurt
Posted: 08 May 2014 21:31
by horsepowerjunkie
Thanks

Re: Doorsmeer beurt
Posted: 09 May 2014 11:36
by Petwin
JDMM wrote:Het merk zal niet veel uitmaken, ik heb ook een ander merk.
Molybdeensulfide vet ( molykote) zou ik niet aanbevelen, meer voor roterende toepassingen vs. stotende belasting. Bij veroudering en hogere temperaturen kan het uitkristaliseren.
De 14 smeerpunten:
4x fusees ( voorwielen van de grond.)
4x stuurstang kogels
2x bovenste torsiebuis voor L+R.
2x onderste torsiebuis L+R.
2x handremkabel waar ze uit de tunnel komen.
Bij de torsiebuizen voorzichtig pompen om te voorkomen dat de seals naar buiten komen.
Jan.
15... gas hendel op versnellingsbak...(niet bij alle modellen)
Re: Doorsmeer beurt
Posted: 09 May 2014 18:07
by JDMM
Petwin wrote:JDMM wrote:Het merk zal niet veel uitmaken, ik heb ook een ander merk.
Molybdeensulfide vet ( molykote) zou ik niet aanbevelen, meer voor roterende toepassingen vs. stotende belasting. Bij veroudering en hogere temperaturen kan het uitkristaliseren.
De 14 smeerpunten:
4x fusees ( voorwielen van de grond.)
4x stuurstang kogels
2x bovenste torsiebuis voor L+R.
2x onderste torsiebuis L+R.
2x handremkabel waar ze uit de tunnel komen.
Bij de torsiebuizen voorzichtig pompen om te voorkomen dat de seals naar buiten komen.
Jan.
15... gas hendel op versnellingsbak...(niet bij alle modellen)
De B en C modellen hebben nylon bussen in de "Umlenkhebel" en geen nippel, het betreft hier een C.
Jan.
Re: Doorsmeer beurt
Posted: 09 May 2014 20:49
by Petwin
Nieuwerwets...
Re: Doorsmeer beurt
Posted: 09 May 2014 22:13
by horsepowerjunkie
jajaja zelfs schijfremmen

Re: Doorsmeer beurt
Posted: 10 May 2014 13:31
by Petwin
Hmmmm
schijfremmen zeg je... nog nooit gezien

Re: Doorsmeer beurt
Posted: 11 May 2014 19:54
by horsepowerjunkie
JDMM wrote:
Bij de torsiebuizen voorzichtig pompen om te voorkomen dat de seals naar buiten komen.
Jan.
Dus pneumatisch is misschien ook geen goed idee?
Re: Doorsmeer beurt
Posted: 11 May 2014 20:43
by JDMM
horsepowerjunkie wrote:JDMM wrote:
Bij de torsiebuizen voorzichtig pompen om te voorkomen dat de seals naar buiten komen.
Jan.
Dus pneumatisch is misschien ook geen goed idee?
Dergelijke geavanceerde apparatuur heb ik niet, maar daar kun je ook wel voorzichtig mee pompen denk ik.
Ik gebruik zo'n handpomje waar je een vetpatroon inschuift, met een flexibel slangetje er aan.
Jan.
Re: Doorsmeer beurt
Posted: 11 May 2014 21:40
by ka356vier
Re: Doorsmeer beurt
Posted: 11 May 2014 22:29
by JDMM
Dat is een mooie kaart, ik heb ook zoiets, eens kijken van welk model.
Inscannen zal ik niet kunnen want A3 formaat ?
Deze schema's staan ook in het instructie boekje ( Rider's handbook.)
Da's een goeie ja, de 4 vetnippels aan de deurscharnieren, hoeven niet zo vaak natuurlijk.
Dan zitten we al aan 18-19 nippels.
Jan.