356 C SC met trommelremmen?

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
jochkort75
Posts: 22
Joined: 02 Apr 2013 09:07
Location: middelburg
Contact:

356 C SC met trommelremmen?

Postby jochkort75 » 14 May 2013 15:20

beste wijze heren,
op het gebied van porsche ben ik nog een echte nieuwkomer zoals ik al heb verteld op de ff voorstellen pagina. ik heb wel al wat ervaring met VW (met name kever en late spijlbus).
in de paasvakantie heb ik een 356C SC uit 63 gekocht. de verkoper gaf er een doosje remschoenen bij en ik heb hem raar aangekeken en hem gevraagd of deze bij deze porsche hoorden? volgens mij heeft Porsche de 356C alleen uitgevoerd met schijfremmen, toch? Omdat de rest van de Porsche me meeviel heb ik dit mysterie open gelaten om later te onderzoeken. het chasisnummer verteld me dat dit de 788ste 356C is die van de band is gerold dus ik dacht dat Porsche de oude 356B voorraad heeft willen opmaken, dat gebeurde bij VW nml. regelmatig. weet iemand of dit mogelijk is? hoe zou ik kunnen uitvinden of dit zo was? zouden jullie als dat zo is trommels rondom laten (omdat dit origineel is) daar ik de porsche zoveel mogelijk in oude staat terug wil brengen of toch maar overgaan op rondom schijf en hoe hieraan te komen. en heeft iemand misschien foto's van de originele remklauw van een 356C, de ophanging en de spindel die hierop past (een schijfremklauw past toch niet zondermeer op een spindel van een 356B?).
groeten Jochum de Kort
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: 356 C SC met trommelremmen?

Postby JDMM » 14 May 2013 18:28

Hallo Jochum,

Volgens mij liggen de wijzen nog allemaal met een kater van Straatsburg op de bank..... :D

Heeft je auto trommelremmen of schijfremmen, dat kun je zo zien, of stuur een foto van een wiel.
Ik dacht aan je avatar te zien dat het schijfremmen zijn.
Niet gezegd dat die remschoenen bij de auto horen of het moesten de kleinere handremschoenen zijn die er bij een C wel ophoren.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: 356 C SC met trommelremmen?

Postby Richard » 14 May 2013 18:37

Hallo Jochum,

Oude voorraad opmaken deed Porsche ook. Voor dit specifieke onderdeel hierover deze zin in het boek
"Original Porsche 356" van Laurence Meredith: "At last, drums were changed for discs on all four wheels, although it is believed that the first 200 or so 356Cs were actually fitted with drums".
Niet onmogelijk dus?

Ik rij met mijn B ook met drums en ja, het is niet echt indrukwekkend dat remmen met trommels. Maar het is prima te doen als je voldoende afstand houdt. Als originaliteit belangrijk is zou ik met de drums doorrijden als je wagen idd zo is geleverd. Goedkoper ook waarschijnlijk.

Discs zien er zo uit (deze zijn/waren te koop): http://forums.pelicanparts.com/porsche-356-used-parts-sale-wanted/628537-fs-356-c-disc-brake-setup-front-rear.html
Richard

'63 356B
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: 356 C SC met trommelremmen?

Postby horsepowerjunkie » 14 May 2013 20:02

The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: 356 C SC met trommelremmen?

Postby JDMM » 04 Jun 2013 21:33

Hallo Jochum,

Nog nieuws over je remmen en of je nu schijf of trommelremmen hebt ?
Mij lijkt dat als er half 1963 nog trommelremmen opgebruikt moesten worden, ze dat toch op de C modellen deden en niet op de snellere SC's.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
jochkort75
Posts: 22
Joined: 02 Apr 2013 09:07
Location: middelburg
Contact:

Re: 356 C SC met trommelremmen?

Postby jochkort75 » 18 Aug 2014 10:52

hallo allemaal,
eindelijk ben ik toe aan het begin van mijn project. ik heb het geboortecertificaat opgevraagd en daarop staat dat ik een gewone c heb. wel raar want als ik mijn vin nummer opzoek krijg ik hem in het rijtje sc te zien. misschien kunnen jullie hier iets zinnigs over zeggen? ik zal deze vraag ook als nieuw topic plaatsen. mijn fahrzeug- ident-nr. is 215788 en de auto is op 4 oktober 63 van de band gerold.
Voor wat betreft de remmen: ik weet niet goed welke klauwen er nu op zitten, volgens mij zijn het B klauwen. er zaten ook rondom trommels op de auto (die niet werkten). ik denk dat ik maar eerst eens de hele auto ga schoonmaken, op een dolly plaats en de vooras en achteras eraf gooi om alles eens goed te gaan inventariseren. als ik klaar ben met het plaatwerk ga ik nog wel eens kijken hoeveel er nog in de buidel zit, ik wil wel heel graag in ieder geval voor schijfremmen! bij eerdere projecten beviel me dat nml. erg goed (kever en t1 bus). of ik dan een kit koop (zoals die van ..), iets zelf construeer met andere porsche klauwen of terug alles origineel steek).
bedankt voor jullie antwoorden.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: 356 C SC met trommelremmen?

Postby Petwin » 19 Aug 2014 20:30

Het lijkt me waarschijnlijker dat jouw auto gewoon met schijven van de band is gekomen maar dat hij een tijd lang op een sloop gelegen heeft. Toen het tijd was voor de verkoop is ie compleet gemaakt met wat voorhanden was.
Dit scenario komt vaak voor.

Ik zou proberen de auto zo origineel mogelijk weer op te bouwen. Dit betekent het monteren van ATE schijfremmen. Originele zijn best nog wel aan te komen.

Succes met de restauratie... enne we vinden het leuk om op de hoogte gehouden te worden.

P
Every Part a Piece of Art
User avatar
jochkort75
Posts: 22
Joined: 02 Apr 2013 09:07
Location: middelburg
Contact:

Re: 356 C SC met trommelremmen?

Postby jochkort75 » 31 Jul 2016 13:23

Nu het plaatwerk al een klein beetje gaat opschieten is het ook tijd om naar de remmen te gaan kijken. Ik heb de markt goed in de gaten gehouden. Helaas geen goede alternatieven. Ja een volledige achterwiel ophanging voor een c ongerestaureerd in Amerika voor de hoofdprijs. Nee dan ga ik toch eerst kijken of ik het niet wat anders jan gaan oplossen. De achteras ga ik nu voorzien van 944 schijfremmen die ik nog heb liggen en de vooras gaat csp worden. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Ik heb deze set op mijn bus zitten en ben er erg tevreden over. Csp heeft ook sets voor 5x130 velgen en dan direct geventileetde schijven (net als achter). Icm grote hoofdremcilinder moet dat toch wel gaan stoppen? Niet helemaal origineel maar wel praktisch.
Als ik dan in de toekomst een originele set op de kop kan tikken kan ik die altijd nog onderschroeven.
Wat vinden jullie?
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: 356 C SC met trommelremmen?

Postby Petwin » 03 Aug 2016 08:17

Hi, Ik ken PSC niet maar het zal best wel remmen. Kun je voor die prijs geen gebruikte C schijven vinden?
De volgende adressen kunnen misschien wel helpen:

Unubtanium inc
EASY salvage yard

Advertentie op Marktplaats: gevraagd?

http://www.porsche356.nl/?p=contact&la=du ?
Every Part a Piece of Art
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: 356 C SC met trommelremmen?

Postby horsepowerjunkie » 03 Aug 2016 22:06

en de ebay kleinanzeichen uit duitsland in de gaten houden.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests