Olielek

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Olielek

Postby Bos » 04 May 2008 15:21

Welke mekanieker is aan te raden om een motor grondig te inspecteren? Ik ben al bij 2 personen geweest :

1) persoon 1 vond het de beste oplossing om er een karterpan onder te zetten. Een halve oplossing dus eigenlijk. Of eerder geen oplossing.

2) persoon 2 heeft de motor afgesteld en nu rijdt de wagen inderdaad super aan 100 mph (voor een 1600 normaal), maar er is nog steeds een olielek

zelf heb ik het materiaal en de kennis niet

alvast bedankt

Peter Bosch
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 04 May 2008 17:31

Is er bekend waar het lek zit ?

Jan.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 05 May 2008 21:14

Als de onderkant van het blok nat is van de olie, en die olie komt ergens uit de beplating is het vaak erg moeilijk om met zekerheid te zeggen wat de lekkage veroorzaakt.
Een manier om het lek dan op te sporen is om de motor zonder beplating en koeltunnel even te laten lopen op een proefstand.
Bij lekkage op de carterdeling of van de doorgaande carterbouten is de enige oplossing dat het blok helemaal uit elkaar moet.

Als de motor verder goed loopt hangt het van de mate van lekkage af of het raadzaam is zover te gaan.

De Zaterdag Telegraaf onder je motor leggen is een stuk goedkoper !

Jan.
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Postby Bos » 06 May 2008 09:51

Is inderdaad niet makkelijk op te sporen maar ik ga echt de telegraaf er niet onderleggen, dan moet ik die ook nog kopen :)

Morgen gaan we verderkijken vanwaar het komt.

Alvast bedankt
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 06 May 2008 11:04

Zoals gezegd hangt het allemaal van de mate van de lekkage af.
Als het echt royaal lekt is het misschien een gebarsten stoterstang huls.
Er zijn reparatiehulzen die je kunt monteren zonder de kop te demonteren.
Als je besluit om de motor "kaal" proef te laten draaien kan dat altijd op mijn proefstand, als er bij jou in de buurt geen is.
Er moet dan wel een 6V vliegwiel op je motor zitten, i.v.m. de startmotor.
Of een andere startmotor natuurlijk.

Jan.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 03 Nov 2008 23:19

Hallo Peter.

Ik ben benieuwd hoe dit verhaal is afgelopen.
Lek gevonden, of toch de Za. Telegraaf ?

Jan.
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Postby Bos » 04 Nov 2008 12:07

Voorlopig Belang van Limburg....

tijdens de winter meer progressie hoop ik

mvg

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests