Welke mekanieker is aan te raden om een motor grondig te inspecteren? Ik ben al bij 2 personen geweest :
1) persoon 1 vond het de beste oplossing om er een karterpan onder te zetten. Een halve oplossing dus eigenlijk. Of eerder geen oplossing.
2) persoon 2 heeft de motor afgesteld en nu rijdt de wagen inderdaad super aan 100 mph (voor een 1600 normaal), maar er is nog steeds een olielek
zelf heb ik het materiaal en de kennis niet
alvast bedankt
Peter Bosch
Olielek
- Bos
- Moderator
- JDMM
- JDMM
Als de onderkant van het blok nat is van de olie, en die olie komt ergens uit de beplating is het vaak erg moeilijk om met zekerheid te zeggen wat de lekkage veroorzaakt.
Een manier om het lek dan op te sporen is om de motor zonder beplating en koeltunnel even te laten lopen op een proefstand.
Bij lekkage op de carterdeling of van de doorgaande carterbouten is de enige oplossing dat het blok helemaal uit elkaar moet.
Als de motor verder goed loopt hangt het van de mate van lekkage af of het raadzaam is zover te gaan.
De Zaterdag Telegraaf onder je motor leggen is een stuk goedkoper !
Jan.
Een manier om het lek dan op te sporen is om de motor zonder beplating en koeltunnel even te laten lopen op een proefstand.
Bij lekkage op de carterdeling of van de doorgaande carterbouten is de enige oplossing dat het blok helemaal uit elkaar moet.
Als de motor verder goed loopt hangt het van de mate van lekkage af of het raadzaam is zover te gaan.
De Zaterdag Telegraaf onder je motor leggen is een stuk goedkoper !
Jan.
- Bos
- Moderator
- JDMM
Zoals gezegd hangt het allemaal van de mate van de lekkage af.
Als het echt royaal lekt is het misschien een gebarsten stoterstang huls.
Er zijn reparatiehulzen die je kunt monteren zonder de kop te demonteren.
Als je besluit om de motor "kaal" proef te laten draaien kan dat altijd op mijn proefstand, als er bij jou in de buurt geen is.
Er moet dan wel een 6V vliegwiel op je motor zitten, i.v.m. de startmotor.
Of een andere startmotor natuurlijk.
Jan.
Als het echt royaal lekt is het misschien een gebarsten stoterstang huls.
Er zijn reparatiehulzen die je kunt monteren zonder de kop te demonteren.
Als je besluit om de motor "kaal" proef te laten draaien kan dat altijd op mijn proefstand, als er bij jou in de buurt geen is.
Er moet dan wel een 6V vliegwiel op je motor zitten, i.v.m. de startmotor.
Of een andere startmotor natuurlijk.
Jan.
- JDMM
- Bos
- Moderator
Return to “Vraag het de Wijzen”