Page 1 of 1

geen vermogen in laag toerental??

Posted: 01 Jul 2012 11:47
by zenith
Deze week de motor terug gemonteerd en vandaag proefgereden, resultaat, geen vermogen in laag toerental 1000 tot 2200 toeren, de ontsteking is goed afgesteld, nieuwe contactpunten , bougie's enz.
voordat de motor is uit gegaan was alles nog ok, de wagen reed heel soepel ????????
Iemand een oplossing


peter

Re: geen vermogen in laag toerental??

Posted: 01 Jul 2012 21:04
by horsepowerjunkie
Ik denk toch je ontsteking (met name de vervroeger) die niet goed werkt. gangbaar maken of vervangen lijkt mij de volgende stap.

Groeten,
HPJ

Re: geen vermogen in laag toerental??

Posted: 01 Jul 2012 22:13
by JDMM
Of het statonaire circuit van de carbs eens goed (ultrasoon) laten reinigen.
Als de motor langere tijd niet gebruikt is, en is weggezet met (E10) benzine in de carbs , kan dat vervuiling geven .

http://porsche356registry.org/356talk/1/27108.html

Jan.

Re: geen vermogen in laag toerental??

Posted: 02 Jul 2012 11:52
by zenith
Ga ik proberen,
bedankt

peter

Re: geen vermogen in laag toerental??

Posted: 14 Jul 2012 16:41
by zenith
Carburatoren gekuist, met resultaat, motor draait weer op 4 cilinders,
na proefrijden toch nog een probleem, als de motor warm komt valt het toerental naar beneden en valt hij stil, na eventjes wachten start hij terug maar kan ik niet vertrekken??
als hij afgekoeld is is alles weer normaal en kan ik terug vlot rijden (ong 10 a 15 min).
Ik denk aan iets dat te warm wordt, bougiekabels bobijn ,???
iemand een idee

Gtz

Re: geen vermogen in laag toerental??

Posted: 14 Jul 2012 17:00
by JDMM
Kan aan de bobijn liggen die hapert als ie heet wordt, ik zou ook de klepspeling eens goed controleren.

Jan.

Re: geen vermogen in laag toerental??

Posted: 14 Jul 2012 17:02
by Richard
Vapor lock? Ergens in het systeem verdampt de benzine door koelingsprobleem?.

Re: geen vermogen in laag toerental??

Posted: 15 Jul 2012 10:07
by JDMM
Interessante beschouwingen betreffende vapour lock, volgens sommigen kan het niet, anderen zweren er bij. :D
Ik denk dat het niet kan als de aanzuigleiding naar de pomp op de originele plaats ligt, behoudens onder zeer extreme omstandigheden.

http://porsche356registry.org/356talk/1/30332.html

Jan.

Re: geen vermogen in laag toerental??

Posted: 17 Jul 2012 21:12
by zenith
de ohm's gementen op de bobijn en primair en secundair zijn gelijk, ze wordt wel heel warm ??
Ook de weerstand gemeten in de bougiekabels, geen weerstand enkel in het kapje ?,
Bij ons weten moeten de kabels toch weerstand hebben.
is dit correct of heb ik het mis ??

Peter

Re: geen vermogen in laag toerental??

Posted: 18 Jul 2012 10:43
by JDMM
zenith wrote:de ohm's gementen op de bobijn en primair en secundair zijn gelijk, ze wordt wel heel warm ??
Ook de weerstand gemeten in de bougiekabels, geen weerstand enkel in het kapje ?,
Bij ons weten moeten de kabels toch weerstand hebben.
is dit correct of heb ik het mis ??

Peter



Dan klopt er toch iets niet.

Juiste weerstanden :
Bobine prim.: 1,5-1,7 Ohm. Sec.: 6,5-8,5 Kilo Ohm.
Kabel koperen kern (gewenst) : 0 Ohm.
Bougiedoppen Beru 3,5 Ohm , doppen zonder suppressor mag ook maar stoort.

De bougiekabels (met grafiet vulling) met Ohmse weerstand worden niet aanbevolen voor een 356.

Ik zou de bobine eens uitwisselen.

Jan.

Re: geen vermogen in laag toerental??

Posted: 28 Jul 2012 15:16
by zenith
bobijn vervangen en lijkt ok ??, we gaan nu de webers afstellen,
De auto blijft zeer goed draaien op stationair toerental, ook als hij op bedrijfstemperatuur is, als we dan gas geven is het alsof hij teveel benzine krijgt en verstikt wat uiteindelijk eindigd in stilvallen.

we gaan door

peter

Re: geen vermogen in laag toerental??

Posted: 28 Jul 2012 20:30
by JDMM
Waarschijnlijk is nu de inspuithoeveelheid van de acceleratiepompen nog niet goed.
0,2-0,3 ml. per twee volle slagen van de gaskleppen zou moeten werken.

Jan.