hoezen en smeren

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

hoezen en smeren

Postby JDMM » 14 May 2006 21:08

Paul,

Waar zit nu de naad van je hoezen ?

Met welke kwaliteit vet ben je doorgesmeerd, zijn de smeerpunten eerst verwarmd ?Ook de handremkabels ?

JDMM.
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Achterashoezen.

Postby paul » 14 May 2006 21:29

Deze vraag komt na de problemen met de achterashoezen voor de rit in de Achterhoek (lees topic over 07 mei bij evenementen).

Slik......
Jan, dat weet ik geen van allen. Wij konden de auto pas na 1700u ophalen die dag. En ik heb hem betaald en wegwezen. De garage eigenaar zat te zeuren over de versnellingspook die te los zat, de koppeling die te plots pakte en nog een rijtje wat ik zou moeten veranderen (ofwel dat kon wel bij hem). Ik wist niet hoe snel ik weg wilde. Ook omdat we een afspraak om 1900u in Arnhem hadden en eerst nog langs het hotelletje moesten.

Dus ik zou eens moeten kijken wat de hoezen betreft. En koude /warme as....?????
Hij lekt in ieder geval geen druppel meer. Ik heb zelf de boutjes bij het carterzeef nog eens aangedraaid na 300 km.
Groet,

Paul
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

naad

Postby Richard » 15 May 2006 08:17

De naad zit bij mijn wagen op ca. '2 uur' richting de voorkant. De meningen verschillen.
Rens heeft ze een slinger gegeven en vastgezet waar ze stil hielden :lol:
Richard

'63 356B
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Postby Knick » 26 May 2006 20:20

Zelf heb ik gewoon eens de moeite genomen om er eendelige op te zetten. Het is best wel een hoop werk en je hebt een grote pers nodig, maar wel cool hoor

Rens
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 28 May 2006 09:32

Dat is natuurlijk wel leuk en aardig, als je b.v. tijdens een restauratie alles toch al onder de auto uit hebt liggen.
Maar je gaat bij een rijdende auto toch geen 3 dagen werk doen om een paar hoesjes te vervangen !
Bovendien zijn alle hoezen een-delig, ook de nieuwe van Paul.

JDMM.
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Postby Knick » 29 May 2006 00:19

OK, naadloos dan. Het is een dag werk, maar als je het bijv. combineert met een remrevisie dan valt het wel mee.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 69 guests