klepdekselpakkingen elevenparts

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 04 Jun 2007 13:13

Volgens mij is dat de prijs per stuk.
Er staat:"Ventildeckel ohne Entlüftung - 912".
Er staat niet bij of ze replica zijn of orgineel, dus daar was ik te voorbarig mee.

Jan.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 04 Jun 2007 21:56

Jan,

Je hebt al eens bevestigd wat ik in een andere topic vermelde onder "who knows who" dat de europese versie van de SC klepdeksels hadden met kogel en de USA versie geheel dicht. Is er ook documentatie waarin dit is vastgelegd? Ik kan het namelijk echt nergens in de boeken terug vinden. Ook vind ik het weer vreemd dat Peter Hofmann alleen 912 vermeld bij de ventildeckel ohne entlüftung. Nu weet ik niet of je er ook SC USA bij moet vermelden hoor.

Groet Dennis.
[/quote]
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 14 Jun 2007 21:39

Petwin,

Ik zal eens hier bij een aantal informeren.

Cadmeren is toch niet zo'n probleem? Dat doen toch een groot aantal bedrijven nog? In IJmuiden zit er een en in Haarlem ook een.
Of ben je op zoek naar een een bedrijf dat nog Cad I doet? (verzinken en blauw passiveren)

Dennis.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 15 Jun 2007 21:02

Alle redenen vind ik duidelijk. Alleen die van het sabbelen op bouten en moeren snap ik niet zo. Ik sabbel over het algemeen niet zo veel op bouten en moeren. Jij wel?

Ik heb ooit toen ik nog een jaar of 7 was een keer tijdens het vissen op den loden kogeltje zitten bijten, daar wordt je ook echt ziek van. Ik spreek uit ervaring. Nadien over het algemeen niet veel gesabbelt op zulk soort metalen objecten. Vorken en lepels tijdens het eten, verder niet.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 16 Jun 2007 05:47

AHA. Nu snap ik het.
Had ik toch moeten weten, stom.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 16 Jun 2007 21:04

Tot 1965 is volgens mijn info nagenoeg alles van de motoren verzinkt geweest. Pas bij de 912 kwam het geel Cadmeren (Cad II) naar mijn inziens om de hoek. Ik wil dus in ieder geval een zilver/blank uiterlijk, niet de gecadmeerde look (geel). Tenzij ik anders zie.

Ik zou wel eens een paar duidelijke foto's willen hebben van een nieuw uit de fabriek SC motorblok uit omstreeks 1964, dan kan ik eens goed bepalen hoe alles eruit hoort te zien. Ik bewaar nu alle foto's van SC motoren die ik op het net vind. Misschien Erik? Heb jij misschien een origineel motortje? Ook al is de motor niet origineel dan zou ik toch van jou motor ook wel een paar foto's willen hebben. Indien er meer personen duidelijke foto's bezitten van SC motoren dan zou ik ook deze graag willen ontvangen.
De Klassieke 912
Posts: 68
Joined: 25 Jun 2006 18:28
Contact:

Postby De Klassieke 912 » 17 Jun 2007 09:19

Volgens Bob Hahn hadden de eerste 912's ook nog geen geelverzinkte delen. Bij mijn 912 uit 1965 is het idd ook nog niet zo.
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Postby Vvoister » 17 Jun 2007 12:09

Voor klein fotootje van m'n blok kun je kijken bij het hoofdstuk "Introduce yourself ". Mijn blok is al helemaal gereviseerd en verschillend delen zijn opnieuw gespoten. Dus er is weinig origineels meer aan te zien.
Erik
Porsche 356 SC
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Postby Vvoister » 17 Jun 2007 15:56

Is dit een beetje de look die je zoekt? ........Maar dan zonder ontluchting.


http://cgi.ebay.com/ebaymotors/PORSCHE- ... 7025QQrdZ1
Erik

Porsche 356 SC
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 17 Jun 2007 20:01

Nu ben ik erg nieuwsgierig wat jij zelf met je motortje doet P.
Verzinken of verzinken en blauw passiveren?
Ik heb inmiddels geleerd dat jij erg ver gaat in de revisie dus moet wel goed zitten.

Ik zou zeggen verzinken. Toch?
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 20 Jun 2007 21:59

Ben erg nieuwsgierig.......
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Postby Knick » 21 Jun 2007 10:41

niets geels behalve de stickers

Image
Last edited by Knick on 24 Jun 2007 14:00, edited 1 time in total.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 21 Jun 2007 11:59

Te gek Knick,

Super foto. Mag ik de originele foto aub ontvangen?
Ik stuur je wel even een PM. Heb je nog meer foto's?
Weet je misschien ook vanaf wanneer de carterontluchting aan het luchtfilter werd verbonden? Het valt me op dat deze dat nog niet hebben namelijk.
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Postby stef69 » 21 Jun 2007 19:07

dk wrote:Te gek Knick,

Super foto. Mag ik de originele foto aub ontvangen?
Ik stuur je wel even een PM. Heb je nog meer foto's?
Weet je misschien ook vanaf wanneer de carterontluchting aan het luchtfilter werd verbonden? Het valt me op dat deze dat nog niet hebben namelijk.


foto : juist zoals mijn motor is uitgevoerd, een B uit 63 met "europese" uitlaat en warmtewisselaars 124675

nooit eerder gezien.

zijn er nog meer dergelijk foto's beschikbaar ?


Stefan 356 BT6
Stefan
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 23 Jun 2007 06:13

Ik wist wel al dat alles op het motortje zilver/blank en niet geel was, echter noemde ik het Cad I en is het verzinken en blauw/helder passiveren.

Maar als je een kratje Brand wil voor alle overige toevoegingen dan zal ik deze bij mijn bezoekje of bij de forummeeting wel meebrengen.
Maar ik vind persoonlijk dat ik zelf ook wel 1/24 deel aan dit forum heb toegevoegd, dus ik mag zelf ook wel een pijpje nemen. Toch?

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests