Verlengen stuurstang.

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Verlengen stuurstang.

Postby dk » 01 Apr 2007 07:21

Het stuur van de 356B/C is erg groot, zo groot dat deze op mijn benen zit. Erg lastig met instappen en sturen. Ik weet dat er een verlengstuk bestaat voor de stuurstang. Weet iemand mij misschien te vertellen of deze nog te krijgen zijn? Of misschien iemand die deze nog namaakt? Het stelt in principe niet veel voor, het is eigenlijk een soort naafadapter.
Ik heb wel een plaatje van een auto die er een heeft maar ik ben niet zo handig met plaatjes op een forum plaatsen, misschien dat iemand hier mij ook eens wat uitleg over kan geven.
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Postby Knick » 01 Apr 2007 10:18

Op mijn auto zit toevallig nog een originele

Image
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 01 Apr 2007 10:54

Ik had hetzelfde probleem maar dat is nu opgelost m.b.v. een kleiner (Nardi) stuurtje,dat ook nog hoger zit.

Jan.
User avatar
porsche 356 SC
Posts: 29
Joined: 01 Jan 2007 13:07
Contact:

Postby porsche 356 SC » 01 Apr 2007 11:15

dat ziet er simpel uit, ik kennis van mij heeft een metaal draaierij, die kan dit vast wel namaken, bij interesse wil ik hem dat wel vragen.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 02 Apr 2007 12:02

Knick of de anderen,

Weet jij toevallig of dit ook de manier was bij de C-tjes? Dit is volgens mij een foto van een A, toch?
Ik heb gezocht in het werkplaatshandboek voor de B/C maar kan niets vinden over deze verlenging. Ik was in de veronderstelling dat het een adapter zou zijn tussen het stuur en de kolom. Dit omdat ik dit in een boek op een foto zo zag, de foto was echter wel van een Abarth porsche.

Hoe ziet het er aan de bovenzijde uit? De as komt omhoog, het lijkt me dat dan ook het stuurhuis naar boven worden geschoven. Klopt dat?
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 05 Apr 2007 20:37

Hallo,

Ik zal ook eens proberen wat foto's te plaatsen. Goh het is gelukt.
Zoals te zien is het onderdeeltje tussen de stuurstang is niet het enige onderdeel wat benodigd is voor het verlengen van de stuurstang.
Er dient ook een tussenstuk te worden geplaatst tussen het stuurstanghuis/stuurkolom.

Image

Image

Image

Is er iemand die deze 2 onderdelen heeft en deze van de hand wil doen?
Misschien is er iemand die weet waar ze deze nog verkopen? Of waar ze deze misschien namaken? Misschien de kennis bij de metaal draaierij "porsche 356 SC"? Beide onderdelen zien er niet schrikbarend ingewikkeld uit om na te maken. Echer ben ik zelf niet in het bezit van een draaimachine/ freesmachine.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 06 Apr 2007 06:58

Daar heb ik niet bij stil gestaan, en waarom niet.
Ik heb in mijn huidige moderne auto een stuurwiel wat zowel in hoogte als in diepte te verstellen is. Ik heb het stuur op dit moment volledig naar achteren en zou wat mij betreft best wat verder naar achter mogen. En ik zit nog steeds niet in een aaphouding (Nee, ik ben geen alien, ha, ha. Ik ben gewoon wat lang, en zeker langer dan de mensen waren toen onze bolletjes werden geproduceerd).

Verder vind ik het zeer lastig om in te stappen. Het stuur zit zo laag dat ik nauwelijks met mijn benen tussen de stoel en het stuur door kan. Vandaar dat ik op dit moment een Nardi heb die een klein stukje kleiner is dan het originele VDM stuurwiel. Ik zou graag weer terug willen naar het originele stuurwiel vandaar dat ik een oplossing probeer te vinden.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 08 Apr 2007 06:29

Heb ik inderdaad ook al eens gezien. Overigens die ik had gezien was niet echt mooi afgekort. Persoonlijk vind ik deze oplossing eerlijk gezegd mooier voor mij, ook omdat ik juist best het stuur wat naar achter zou willen. Wat ik wel jammer vind aan deze oplossing is dat waarschijnlijk wel even aan het stellen ben om het stuurwiel weer perfect recht te krijgen.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 15 Apr 2007 20:26

Rustig aan hoor heeft absoluut geen haast.
Alvast bedankt.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests