Vastzetten rugleuning achterzitjes.

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Vastzetten rugleuning achterzitjes.

Postby dk » 24 Mar 2007 08:43

Ik wil graag de rugleuningen vastzetten van mijn achterzitjes. De zijkanten van de rugleuningen worden niet echt mooier van het liggen op de bekleding.
Nu zijn er verschillende manieren om dit te doen.
De lange riem die ook gebruikt werd om bagage vast te binden. Deze wordt dan aan het riembeugeltje onder en boven vastgemaakt en loopt dan over de leuning heen. Nadeel lijkt mij dat dan, volgens mij de bovenzijde van de rugleuning weer beschadigd door het riempje.

Zelf heb ik er aan gedacht een extra beugeltje te maken aan de achterzijde van de rugleuning en met een kort riempje (reservewiel riem bijv.) de beugeltjes aan elkaar verbinden.

Indien iemand andere suggesties heeft zou ik graag willen horen,

Tevens wil ik graag weten waar ik voor een redelijke prijs terecht kan voor wat van deze riempjes. Ik zou wel een paar riempjes willen hebben die op de originele lijken. Laat het aub maar weten.

Groet Dennis.
User avatar
porsche 356 SC
Posts: 29
Joined: 01 Jan 2007 13:07
Contact:

Re: Vastzetten rugleuning achterzitjes.

Postby porsche 356 SC » 24 Mar 2007 09:54

dk wrote:Zelf heb ik er aan gedacht een extra beugeltje te maken aan de achterzijde van de rugleuning en met een kort riempje (reservewiel riem bijv.) de beugeltjes aan elkaar verbinden.


dat had ik ook in mijn 356, staat netjes, lijkt origineel, en kost weinig.


dk wrote:Tevens wil ik graag weten waar ik voor een redelijke prijs terecht kan voor wat van deze riempjes. Ik zou wel een paar riempjes willen hebben die op de originele lijken. Laat het aub maar weten.


ik heb destijds bij een schoenmaker smalle bagage riempjes gekocht en die op maat laten maken
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 24 Mar 2007 21:42

Bedankt voor de reacties tot dusver.
De bugee cords vind ik inderdaad een hele mooie oplossing voor de A-tjes en alles daarvoor, dit past gewoon erg mooi bij auto's uit die tijd.
Ik heb een C-tje, en ik vind persoonlijk de riempjes wat mooier passen bij de C-tjes.

Zijn er misschien nog andere personen met andere iedeëen? Toch nog toe vind ik het extra beugeltje op de achterzijde van de leuning eigenlijk nog steeds best een aardige oplossing.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 25 Mar 2007 07:50

Bedankt Petwin,

Scheelt overigens een hoop werk. Gewoon niet remmen, perfect dat ik daar niet aan gedacht had.

Na een beetje wikken en wegen toch voor mij niet de beste oplossing. Niet remmen kan aan gewerkt worden maar ik moet ook nog bij ons het dorp in, dat dorp is compleet volgelegd met de nodige(?, had best wat minder gekund) drempels. Ook daar vallen de rugleuningen telkens. Verder moet ik nu eenmaal van de verzekering mijn auto binnen 1km van mijn huis 's nachts in de garage zetten. Mijn garage heeft een klein drempeltje en als ik daar op rijd vallen ook de ruggetjes. Heel vervelend.
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Postby Knick » 25 Mar 2007 09:12

gewoon een riempje met een drukker net als in de oude 911jes, valt nauwelijks op.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 28 Mar 2007 11:33

Knick,

Ik heb inderdaad nu ook een auto gezien waar dit ongeveer op deze manier was uitgevoerd. Hier was een riempje met een lus gemaakt wat om het beugeltje was geschoven, aan de andere zijde van het riempje een drukker gemaakt, deze wordt dan op de achterzijde van de leuing vastgezet/gedrukt. Ziet er prima uit en valt inderdaad nauwelijks op.

Bedankt nog.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests