Heeft iemand misschien ervaring met het opknappen van de grijze (wire mesh) Knecht filters. Kan ik ze beter spuiten of is grijs verzinken een betere optie? Voor het spuiten moet de lak eraf, hoe kan ik dit met de filters het beste doen? Wat was de originele kleur?
Alle adviezen zijn welkom,
Groet Dennis
Opknappen Knecht filters.
-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
- Knick
- Posts: 548
- Joined: 07 May 2006 22:43
- Contact:
-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
O god, nee inderdaad niet stralen.
Toevallig sprak ik gisteren nog iemand die ook als eerst zei "O dan moet je ze eerst even stralen". Ik heb hem meteen hetzelfde verteld wat jullie mij vertellen. Overigens ben ik voor de meeste spullen wat met de motor te maken heeft niet voor stralen. Enige uitzondering is wat mij betreft de een groot aantal delen van de motor beplating.
Even verder over de luchtfilters. Dus met W01 ontroesten/ontlakken, even in een ander topic gekeken maar dit spul is nog niet zo makkelijk te krijgen, althans in een verpakking van 20 liter. Overigens zijn de filters eigenlijk opzich helemaal niet verroest. Toch verstandig om even een stoofpotje W01 te maken?
Over het spuiten van de filters. Alleen de buitenzijde van de filters wordt gespoten, wat doen jullie verder met de binnenzijde? Of is de bewerking in het stoofpotje W01 voldoende?
Hoe denken jullie overigens over het verzinken van de filters? Echt mooi origineel is het natuurlijk niet, dat is namelijk wat mij echt weerhoud. Maar misschien wel handig. Ervaringen?
Toevallig sprak ik gisteren nog iemand die ook als eerst zei "O dan moet je ze eerst even stralen". Ik heb hem meteen hetzelfde verteld wat jullie mij vertellen. Overigens ben ik voor de meeste spullen wat met de motor te maken heeft niet voor stralen. Enige uitzondering is wat mij betreft de een groot aantal delen van de motor beplating.
Even verder over de luchtfilters. Dus met W01 ontroesten/ontlakken, even in een ander topic gekeken maar dit spul is nog niet zo makkelijk te krijgen, althans in een verpakking van 20 liter. Overigens zijn de filters eigenlijk opzich helemaal niet verroest. Toch verstandig om even een stoofpotje W01 te maken?
Over het spuiten van de filters. Alleen de buitenzijde van de filters wordt gespoten, wat doen jullie verder met de binnenzijde? Of is de bewerking in het stoofpotje W01 voldoende?
Hoe denken jullie overigens over het verzinken van de filters? Echt mooi origineel is het natuurlijk niet, dat is namelijk wat mij echt weerhoud. Maar misschien wel handig. Ervaringen?
-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
Petwin, op dit moment is de binnenzijde ook gespoten en misschien zelfs wel gedompeld zoals je zegt.
De lak laat nu aan de binnenzijde van de filters wel aan alle kanten los.
Dit komt waarschijnlijk door de benzinedampen etc. die uit de carbs naar boven komt. De lak op de filters ziet er over het algemeen nog best goed uit. Is het dan wel verstandig om de filters onder te dompelen? Alle lak die los komt wordt ook meegezogen de motor in.
Ik zou persoonlijk liever een bewerking hebben die inwerkt op het materiaal en die niet loslaat zoals lak doet. In de andere topic las een stuk van Knick dat hij de bewerking met W01 zag als een soort verzinken. Vandaar dat ik ook even in mijn vorige bericht vermelde "Is de bewerking met W01 voldoende voor de binnenzijde". Indien dit zo is wil ik de filters eigenlijk behandelen met de W01, waarna ik ze alleen aan de buitenzijde spuit.
Knick, ik ben niet zo into de spuitlakken. Je hebt al goed ervaringen met Rally Felgensilber, maar is Rally een fabrikaat? Waar haal je dit? Gewoon bij de ordinaire autoshop als de Brezan oid?
Doen jullie overigens na het behandelen met de W01 ook nog een andere behandeling? Of kan direct na de W01 behandeling gespoten worden?
O ja, moet ik met de behandeling met W01 gewoon de filters compleet ondergedompelt in de pure W01 doen? Of moet de W01 verdund worden?
Of staat op de verpakking uitgelegd hoe de behandeling gedaan moet worden.
Ander vraagje. Wanneer ik de filters heb opgeknapt, hoe kan ik deze het beste inolieën. Zijn daar speciale olieën voor op de markt? Ik kan me zo voorstellen dat het een beetje plakkerige olie dient te zijn. Of is gewone motorolie perfect. En hoe is de makkelijkste manier om de filters in te olieën? Ik heb nu een set K&N filters en daar is het vrij eenvoudig, het lijkt mij dat deze manier (vernevelen met een pompspuit (plantenspuit)) voor de Knecht filters niet de juiste is omdat dan alleen olie op de buitenzijde zit. Je zou zeggen dat de filters ondergedompeld dienen te worden, alleen lijkt me dat dit zo'n rotzooitje geeft.
De lak laat nu aan de binnenzijde van de filters wel aan alle kanten los.
Dit komt waarschijnlijk door de benzinedampen etc. die uit de carbs naar boven komt. De lak op de filters ziet er over het algemeen nog best goed uit. Is het dan wel verstandig om de filters onder te dompelen? Alle lak die los komt wordt ook meegezogen de motor in.
Ik zou persoonlijk liever een bewerking hebben die inwerkt op het materiaal en die niet loslaat zoals lak doet. In de andere topic las een stuk van Knick dat hij de bewerking met W01 zag als een soort verzinken. Vandaar dat ik ook even in mijn vorige bericht vermelde "Is de bewerking met W01 voldoende voor de binnenzijde". Indien dit zo is wil ik de filters eigenlijk behandelen met de W01, waarna ik ze alleen aan de buitenzijde spuit.
Knick, ik ben niet zo into de spuitlakken. Je hebt al goed ervaringen met Rally Felgensilber, maar is Rally een fabrikaat? Waar haal je dit? Gewoon bij de ordinaire autoshop als de Brezan oid?
Doen jullie overigens na het behandelen met de W01 ook nog een andere behandeling? Of kan direct na de W01 behandeling gespoten worden?
O ja, moet ik met de behandeling met W01 gewoon de filters compleet ondergedompelt in de pure W01 doen? Of moet de W01 verdund worden?
Of staat op de verpakking uitgelegd hoe de behandeling gedaan moet worden.
Ander vraagje. Wanneer ik de filters heb opgeknapt, hoe kan ik deze het beste inolieën. Zijn daar speciale olieën voor op de markt? Ik kan me zo voorstellen dat het een beetje plakkerige olie dient te zijn. Of is gewone motorolie perfect. En hoe is de makkelijkste manier om de filters in te olieën? Ik heb nu een set K&N filters en daar is het vrij eenvoudig, het lijkt mij dat deze manier (vernevelen met een pompspuit (plantenspuit)) voor de Knecht filters niet de juiste is omdat dan alleen olie op de buitenzijde zit. Je zou zeggen dat de filters ondergedompeld dienen te worden, alleen lijkt me dat dit zo'n rotzooitje geeft.
- Knick
- Posts: 548
- Joined: 07 May 2006 22:43
- Contact:
Na het ontlakken goed schoonspoelen en opnieuw onderdompelen in WO1, daarna een uurtje in laten drogen en vervolgens naspoelen met water. Het oppervlak van je filter is nu voorzien van een beschermende fosfaat laag.
Rally Felgensilber kun je inderdaad bij brezan kopen, merk ben ik even kwijt. Buitenkant spuiten is voldoende.
Rally Felgensilber kun je inderdaad bij brezan kopen, merk ben ik even kwijt. Buitenkant spuiten is voldoende.
-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
Thanks Petwin en Knick voor jullie reacties.
Hoe brengen jullie de olie aan? Indopen? Opspuiten? O.a.?
Ik vind het het plaatsen van de K&N filters in de wire mesh filters opzich ook een best goed idee? Inderdaad een veel betere filtratie. Ik heb gekeken op de site van SKG maar hier zie ik niet zo snel iets om dit te realiseren. Dit kan zeker alleen bij de ronde wire mesh filters van de oudere typen 356-en? Of kan dit ook bij de ovale voor de solex PII 40?
Moet je dan de filters uit elkaar halen? Dat lijkt me namelijk niet echt een goed plan. Ik ben bang dat ik de filters nooit meer netjes in elkaar krijg.
Ik heb overigens wel eens gezien dat er filters werden aangeboden die je om de ovale filters heen doet. Maar dat is weer uiterlijk niet echt mooi.
Hoe brengen jullie de olie aan? Indopen? Opspuiten? O.a.?
Ik vind het het plaatsen van de K&N filters in de wire mesh filters opzich ook een best goed idee? Inderdaad een veel betere filtratie. Ik heb gekeken op de site van SKG maar hier zie ik niet zo snel iets om dit te realiseren. Dit kan zeker alleen bij de ronde wire mesh filters van de oudere typen 356-en? Of kan dit ook bij de ovale voor de solex PII 40?
Moet je dan de filters uit elkaar halen? Dat lijkt me namelijk niet echt een goed plan. Ik ben bang dat ik de filters nooit meer netjes in elkaar krijg.
Ik heb overigens wel eens gezien dat er filters werden aangeboden die je om de ovale filters heen doet. Maar dat is weer uiterlijk niet echt mooi.
-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
-
- Posts: 68
- Joined: 25 Jun 2006 18:28
- Contact:
Misschien is HG roestoplosser een alternatief. Het heeft dezelde werking als WO1, bevat plm. 30% fosforzuur aangevuld met water. Dus iets zwakker, maar dezelfde gewenste reactie. Kost 7 euro per liter, is te koop in de betere bouwmarkt. http://www.rustbuster.nl/Roest/HG_Roestomvormer.htm


-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
Dat is toevallig.
Gisteravond naar de Gamma om iets te halen voor salpeterzuur aanslag op de gevels en toen zag ik dit spulletje er vlak naast staan.
Wat is het percentage fosforzuur in W01? Het liefst gebruik ik waar andere goede ervaringen hebben. Zou dit namelijk bijv. hetzelfde werken als W01 dus zoals knick zei: "behalve ontroesten, ontlakt het prima bij 45 gr".
Gisteravond naar de Gamma om iets te halen voor salpeterzuur aanslag op de gevels en toen zag ik dit spulletje er vlak naast staan.
Wat is het percentage fosforzuur in W01? Het liefst gebruik ik waar andere goede ervaringen hebben. Zou dit namelijk bijv. hetzelfde werken als W01 dus zoals knick zei: "behalve ontroesten, ontlakt het prima bij 45 gr".
-
- Posts: 68
- Joined: 25 Jun 2006 18:28
- Contact:
53% fosforzuur, zie http://www.telfordindustries.com.au/Uploads/Images/TURCO%20WO1.PDFdk wrote:... Wat is het percentage fosforzuur in W01?
-
- Posts: 68
- Joined: 25 Jun 2006 18:28
- Contact:
Groot gelijk. Ik ben zelf ook even aan de slag gegaan met dat HG roestoplosser. Ik heb op een oud spatbord van een 911 3 test stukken kaal gemaakt.dk wrote: ... Het liefst gebruik ik waar andere goede ervaringen hebben ...
1 stuk ingesmeerd met WO1, 1 stuk met Fertan en 1 met HG Roestoplosser. Alles afgedekt met plastic huishoudfolie (dan werkt het nog beter in, doet men ook met verf afbijtmiddel) en 24 uur laten inwerken. Daarna alle plekken afgespoeld met water (en de Fertan wilde er weer niet af) en het spatbord 2 dagen buiten laten staan.
Het resultaat:
1. WO 1 - perfecte bescherming - geen roest
2. Fertan - wél vliegroest, redelijk resultaat
3. HG Roest oplosser - Teststrook totaal verroest!
-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
Bij Eleven parts verkopen ze ook repro's. Ziet er best goed uit.
Zie:
http://www.elevenparts.com/index2.php?f ... =PARTS-New
Zie:
http://www.elevenparts.com/index2.php?f ... =PARTS-New
Erik
Porsche 356 SC
Porsche 356 SC
-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
Return to “Vraag het de Wijzen”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests