Olieaftapplug

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Olieaftapplug

Postby dk » 04 Feb 2007 13:00

Bij mijn auto is de olieaftapplug ooit in het verleden te hard aangedraaid.
Ik weet dat de plug hoort eigenlijk hoort af te dichten door de conische draad. Bij mijn auto is de plug echter nu zo ver in het carter gedraaid dat er tussen de carterpan en de plug een koper ring is gezet om toch nog goed af te dichten.

Nu is mijn motor pas gereviseerd en is dit helaas niet meegenomen. Beetje stom dat dit niet is gedaan, maar ja. Ik verwacht toch dat een keer de plug zal gaan doordraaien.
Weet iemand waar ik het beste de plug kan laten repareren? Of zou ik het het beste zelf kunnen doen? Helicoil erin oid?
Er mogen natuurlijk absoluut geen bramen in mij motortje komen dus moet zeker goed gebeuren.
Iemand ervaring hiermee? Laat me het aub weten.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 07 Feb 2007 23:20

Laat het revisiebedrijf dat oplossen !

Of, laat de plug zitten en kom er nooit meer aan.

Olie aflaten via zeefdeksel.

En ga nu niet vragen waarom.

Jan.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 08 Feb 2007 12:59

Jan,

Ik laat het het revisiebedrijf liever niet oplossen.
De laatste keer heb ik ook het zeefdeksel verwijderd echter had gehoopt dat er een andere manier zou zijn de aftapplug op te knappen.

Hier vraag ik niet waarom, is duidelijk. Bij de ander topic wel. Simpelweg omdat ik ook graag de motivatie van andere 356 rijders wil weten. Waarom zij tot deze beslissing zijn gekomen.
Ik begrijp dat jij al jaren aan het sleutelen bent met deze auto's en dat je al zeer deskundig bent.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 08 Feb 2007 23:15

Beste DK,

Het hangt er natuurlijk van af hoe betrouwbaar de plug nu vast zit en afdicht.
Ooit heb ik met een "dayly ride" hetzelfde probleem gehad, toen heeft men een overmaat schroefdraad getapt voor een bijpasende plug, dus misschien kan een vakgarage uitkomst bieden.
In het geval de plug goed vast zit en niet lekt zou ik hem laten zitten en bij gelegenheid laten repareren.

De 356 is een moeilijke auto, ooit heb ik het gevoel er iets van te begrijpen, maar vaker ben ik jalours op de vakkennis van andere mensen !

Veel succes !

Jan.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 16 Feb 2007 12:41

Bedankt Jan en Erik,

Tot voor kort liet ik eigenlijk alles doen.
Ik kom er steeds meer achter dat je beter heel veel kan lezen en informeren bij andere om steeds meer zelf te kunnen doen.
Vaak heb ik het gevoel dat je zelf het meest nauwkeurig bent met de auto. Ander bijkomend voordeel is ook dat het allemaal best een aardige duit kost, en ik heb niet alleen deze hobby (Een vrouw, 1 kind, binnenkort 2 en nog meer hobbies).

De plug zit op zich goed vast en dicht goed af dus misschien verstandig het te lekker te laten zitten en gewoon olieaftappen via de deksel. De deksel moet er tenslotte toch al af. Enige probleem, na ja probleem, vind ik dat de olie via het deksel niet echt netjes uit het motortje komt stromen.

Ik zal nog wel even een foto-tje maken van de aftapplug. Al denk ik dat ik er al uit ben hoor, aftappen via deksel.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 22 Feb 2007 14:34

Sorry Edwin.
Tenminste het is toch edwin.
Foto laat nog even op zich wachten, nog geen tijd voor gehad en heb op het moment nog niet echt een hele duidelijke foto.

Groet Dennis

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 65 guests