Zit deze (zwarte) fiberpakking altijd tussen de brandstofpomp en het blok gemonteerd bij de Porsche 356C (en 912) ? :
Wat is het doel van deze pakking? Wat is de invloed op de benzineproduktie als deze pakking niet is gemonteerd of als de pakking te dik is?
Fiberpakking brandstofpomp
-
- Posts: 68
- Joined: 25 Jun 2006 18:28
- Contact:
Fiberpakking brandstofpomp
Last edited by De Klassieke 912 on 11 Jan 2007 21:27, edited 1 time in total.
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Het fiberblok, bruin of zwart, moet er tussen zonder andere pakkingen.
De dikte is zo gekozen dat de slag van de pomp optimaal is.
Als je er b.v. aan weerskanten een pakking tussen doet, en er zitten er in een set die passen maar bedoeld zijn voor het inlaatspruitstuk, is de pompslag te klein voor vol vermogen.
Zoals Erik al zegt zal hier wel voor fiber zijn gekozen om het doortrekken van warmte te voorkomen.
Ik heb hier een blok van 7.6 mm maar of ze allemaal even dik moeten zijn weet ik niet.
En Erik, we zijn allemaal guru's toch ?
Alleen heeft de een verstand van huizen en de ander weer van wat anders.
Groet,
Jan.
De dikte is zo gekozen dat de slag van de pomp optimaal is.
Als je er b.v. aan weerskanten een pakking tussen doet, en er zitten er in een set die passen maar bedoeld zijn voor het inlaatspruitstuk, is de pompslag te klein voor vol vermogen.
Zoals Erik al zegt zal hier wel voor fiber zijn gekozen om het doortrekken van warmte te voorkomen.
Ik heb hier een blok van 7.6 mm maar of ze allemaal even dik moeten zijn weet ik niet.
En Erik, we zijn allemaal guru's toch ?
Alleen heeft de een verstand van huizen en de ander weer van wat anders.
Groet,
Jan.
- Knick
- Posts: 548
- Joined: 07 May 2006 22:43
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Volgens mij zijn deze "pakkingen"van een 0,5 mm normaal niet nodig maar zijn een extra voor het afstellen van de slag.
Zeker weet ik dat niet, maar in het onderdelenboek staat bij deze pakkingen :"additional gaskets,use add.gaskets as needed to adjust fuel pressure".
Ik heb hier een 616/33 industrieblok van '64 vreemd genoeg met de oude pomp en daar zitten geen pakkingen aan weerszijde van het fiberblok.
Jan.
Zeker weet ik dat niet, maar in het onderdelenboek staat bij deze pakkingen :"additional gaskets,use add.gaskets as needed to adjust fuel pressure".
Ik heb hier een 616/33 industrieblok van '64 vreemd genoeg met de oude pomp en daar zitten geen pakkingen aan weerszijde van het fiberblok.
Jan.
-
- Posts: 68
- Joined: 25 Jun 2006 18:28
- Contact:
-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
Volgens mij is de fiberpakking inderdaad ook om warmteoverdracht te voorkomen. Als de benzinepomp te heet wordt ontstaat er damp in de benzinepomp. Dit is niet alleen slecht voor de benzine toevoer maar damp veroorzaakt cavitatie in de pomp.
Bij mij op een 1964 C zitten geen pakkingen tussen de fiberpakking en de pomp en het carter.
Bij mij op een 1964 C zitten geen pakkingen tussen de fiberpakking en de pomp en het carter.
Return to “Vraag het de Wijzen”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 52 guests