Fiberpakking brandstofpomp

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
De Klassieke 912
Posts: 68
Joined: 25 Jun 2006 18:28
Contact:

Fiberpakking brandstofpomp

Postby De Klassieke 912 » 10 Jan 2007 19:22

Zit deze (zwarte) fiberpakking altijd tussen de brandstofpomp en het blok gemonteerd bij de Porsche 356C (en 912) ? :

Image

Wat is het doel van deze pakking? Wat is de invloed op de benzineproduktie als deze pakking niet is gemonteerd of als de pakking te dik is?
Last edited by De Klassieke 912 on 11 Jan 2007 21:27, edited 1 time in total.
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Postby Vvoister » 10 Jan 2007 22:31

Ja, op mijn 356-C zit deze pakking ook. Ik dacht dat het een isolatie tegen trilling en warmte-overdracht en dus brandgevaar was. Maar ik ben geen "guru", dus helemaal zeker weet ik het niet.
Erik
Porsche 356 SC
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 10 Jan 2007 23:10

Het fiberblok, bruin of zwart, moet er tussen zonder andere pakkingen.
De dikte is zo gekozen dat de slag van de pomp optimaal is.
Als je er b.v. aan weerskanten een pakking tussen doet, en er zitten er in een set die passen maar bedoeld zijn voor het inlaatspruitstuk, is de pompslag te klein voor vol vermogen.
Zoals Erik al zegt zal hier wel voor fiber zijn gekozen om het doortrekken van warmte te voorkomen.
Ik heb hier een blok van 7.6 mm maar of ze allemaal even dik moeten zijn weet ik niet.
En Erik, we zijn allemaal guru's toch ?
Alleen heeft de een verstand van huizen en de ander weer van wat anders.

Groet,

Jan.
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Postby Knick » 11 Jan 2007 00:11

Let op alles voor de 356 B, met het nieuwe type benzinepomp, had wel pakkingen maar die passen in ieder geval niet op je inlaatspruitstuk.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 11 Jan 2007 13:42

Volgens mij zijn deze "pakkingen"van een 0,5 mm normaal niet nodig maar zijn een extra voor het afstellen van de slag.
Zeker weet ik dat niet, maar in het onderdelenboek staat bij deze pakkingen :"additional gaskets,use add.gaskets as needed to adjust fuel pressure".
Ik heb hier een 616/33 industrieblok van '64 vreemd genoeg met de oude pomp en daar zitten geen pakkingen aan weerszijde van het fiberblok.

Jan.
De Klassieke 912
Posts: 68
Joined: 25 Jun 2006 18:28
Contact:

Postby De Klassieke 912 » 13 Jan 2007 18:03

Dank voor de reacties heren! Vr. groeten, Marcel
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 31 Jan 2007 12:18

Volgens mij is de fiberpakking inderdaad ook om warmteoverdracht te voorkomen. Als de benzinepomp te heet wordt ontstaat er damp in de benzinepomp. Dit is niet alleen slecht voor de benzine toevoer maar damp veroorzaakt cavitatie in de pomp.
Bij mij op een 1964 C zitten geen pakkingen tussen de fiberpakking en de pomp en het carter.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 77 guests