Problemen benzine systeem / carborateurs
Posted: 24 Apr 2010 20:11
Na de openingsrit avn de 356 Club Nl / B en de introductie van de nacht van weesp zijnde de liche nacht van weesp (ca. 700 km nadat ik de auto uit de wintsrstalling heb gedaan) had ik wat opstart problemen. Niets vreemds, onvoldoende benzinetoevoer naar de carbs dus pompen.
Tijdens het pompen viel de druk op het gaspedaal weg. Al snel gezien dat het oog van de accelator rod van de bell crank was geschoten. Nadat ik ehm had terug geplaats nog steeds geen tegendruk op het gaspedaal. Alle pedalen vrij gemaakt en het gaspedaal verwijderd. niets te zien en niets afgebroken dus in detail naar de carbs gekeken.
Nu bleek dat het punt waar de accelator rod aan bevestigd is door de veer werd getrokken waardoor hij in plaats van naar beneden omhoog komt te staan. Dus de verbinding op de juiste plaats teruggeduwd en het functioneerde weer. Ik vraag mij wel af wat er volgende keer gebeurt tijdens het rijden. Kan het zo maar zijn dat ik hem weer over het kritieke punt trek en is er een borging of beveiliging weg of hoort dit zo.
Mijn excusses voor mijn matige technische beschrijving zoals jullie weten ben ik nog maar en beginner. Tot nu toe wel apetrots dat ik mijn tweede serieuze probleem wel zelf heb kunnen oplossen.
Tijdens het pompen viel de druk op het gaspedaal weg. Al snel gezien dat het oog van de accelator rod van de bell crank was geschoten. Nadat ik ehm had terug geplaats nog steeds geen tegendruk op het gaspedaal. Alle pedalen vrij gemaakt en het gaspedaal verwijderd. niets te zien en niets afgebroken dus in detail naar de carbs gekeken.
Nu bleek dat het punt waar de accelator rod aan bevestigd is door de veer werd getrokken waardoor hij in plaats van naar beneden omhoog komt te staan. Dus de verbinding op de juiste plaats teruggeduwd en het functioneerde weer. Ik vraag mij wel af wat er volgende keer gebeurt tijdens het rijden. Kan het zo maar zijn dat ik hem weer over het kritieke punt trek en is er een borging of beveiliging weg of hoort dit zo.
Mijn excusses voor mijn matige technische beschrijving zoals jullie weten ben ik nog maar en beginner. Tot nu toe wel apetrots dat ik mijn tweede serieuze probleem wel zelf heb kunnen oplossen.