Wij gaan in de zomer een trip van 2 weken doen naar Zuid Frankrijk met de speedster.
Heeft er iemand kennis en ondervinding met het plaatsen van een degelijk alarmsysteem op een 6 volt wagen?
Anti diefstal beveiliging
- johan 356
- Posts: 33
- Joined: 10 May 2009 19:09
- Location: Belgie
- Contact:
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: Anti diefstal beveiliging
Deze lijkt me een afdoend middel gevonden te hebben
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Anti diefstal beveiliging
Johan,
Een paar jaar geleden ben ik daar ook eens achteraangeweest.
Er was toen geen goedgekeurd systeem voor 6 Volt.
Ook het plaatsen van een 6-12 V omvormer gaat niet, omdat het alarmsysteem reageert op spanningsfluctuaties in de omvormer.
Een eenvoudige manier van toch een beetje beveiligen is het doorverbinden van de deurcontactmassa met de massa aansluiting op het claxonrelais. In die doorverbinding maak je een schakelaar op een verborgen plaats aan de buitenkant van de auto.
Bij openen van de deur gaan de claxons, als de schakelaar aan staat.
Of dat bij een Speedster veel helpt weet ik niet.
Dit systeem kun je uitbreiden met kwikrelais op motor en kofferklep.
Als je de auto parkeert, zodanig neerzetten dat ie moeilijk op te laden is, en de rotor uit de verdeler halen.
En met Auto Tracking kun je hem ev. weer terugvinden, alhoewel een beetje autodief tegenwoordig wel een loden dak op zijn aanhanger/schuur heeft. (En een reserve rotor in zijn broekzak.)
http://www.Technocon.com
Jan.
Een paar jaar geleden ben ik daar ook eens achteraangeweest.
Er was toen geen goedgekeurd systeem voor 6 Volt.
Ook het plaatsen van een 6-12 V omvormer gaat niet, omdat het alarmsysteem reageert op spanningsfluctuaties in de omvormer.
Een eenvoudige manier van toch een beetje beveiligen is het doorverbinden van de deurcontactmassa met de massa aansluiting op het claxonrelais. In die doorverbinding maak je een schakelaar op een verborgen plaats aan de buitenkant van de auto.
Bij openen van de deur gaan de claxons, als de schakelaar aan staat.
Of dat bij een Speedster veel helpt weet ik niet.

Dit systeem kun je uitbreiden met kwikrelais op motor en kofferklep.
Als je de auto parkeert, zodanig neerzetten dat ie moeilijk op te laden is, en de rotor uit de verdeler halen.
En met Auto Tracking kun je hem ev. weer terugvinden, alhoewel een beetje autodief tegenwoordig wel een loden dak op zijn aanhanger/schuur heeft. (En een reserve rotor in zijn broekzak.)
http://www.Technocon.com
Jan.
Last edited by JDMM on 15 Apr 2010 15:09, edited 2 times in total.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: Anti diefstal beveiliging
ik ging net trouwens terug reageren met de tip het aan Jan te vragen
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Anti diefstal beveiliging
Bossie wrote:Deze lijkt me een afdoend middel gevonden te hebben
Heeft nogal vertrouwen in Tarzan, de sleutels staan er nog op.
Zag laatst op en beurs nog een leuk ding, een accupoolonderbreker, iedereen kent ze wel, met zo'n schroef die je er uit kunt draaien, maar deze was met afstandbediening.
Zie je het al gebeuren ? Je bent net ge-carjacked, dief rijdt weg, je grijpt in je zak naar de afstandbediening en drukt op het uit knopje. Ultiem genot !

( Of je grijpt in je zak naar de afstandbediening en je weet op dat moment dat je net gruwelijk ge-peopled bent want de afstandbediening ligt nog in het handschoenenvakje.)

Ik zou die Speedster mooi thuislaten en met de Mazda gaan.
Belangrijk zijn hier ook de verzekeringsvoorwaarden v.w.b. stalling en beveiliging.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Anti diefstal beveiliging
Jammer genoeg zijn professione autodieven erg knap.
Meestal werken ze met een dichte autoambulance met een lier.
De kabel wordt aangehaakt en de auto wordt met scheve sturen,wielklemmen, alarmen en electrische hindernissen zo, binnen de minuut naar binnen gesleept.
Alleen gelegenheidsdieven zijn te vertragen met zoveel mogelijk hindernissen, zoals hier boven genoemd.
Jan.
Meestal werken ze met een dichte autoambulance met een lier.
De kabel wordt aangehaakt en de auto wordt met scheve sturen,wielklemmen, alarmen en electrische hindernissen zo, binnen de minuut naar binnen gesleept.
Alleen gelegenheidsdieven zijn te vertragen met zoveel mogelijk hindernissen, zoals hier boven genoemd.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
Return to “Vraag het de Wijzen”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests