afgekeurd

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
collector
Posts: 19
Joined: 01 Oct 2009 19:41
Location: België
Contact:

afgekeurd

Postby collector » 05 Oct 2009 19:07

Deze voormiddag met de A naar de keurig geweest en afgekeurd.

De reden ervoor is dat er te veel verschil is tussen R-L voorrem.
Het mag niet meer of 20% zijn en het is er 27%.
De ene rem "grijpt" vroeger dan de andere.
Je moet wel weten dat we na de restauratie vooraan schijfremmen van een C gestoken hebben. Vorig jaar geen enkele opmerking. Nu dit.

Op de keuring zijden ze dat dit kon opgelost worden door enkele keren fors te remmen. In de garage waar we altijd gaan bevestigden ze dit.
Eerst alle leidingen en "pistons" die in de remmen zitten ook nagekeken.
Enkele keren goed doorgeremd.

Terug naar keuring geweest => nog altijd verschil op remmen

Wat kan er volgens jullie nog een oorzaak zijn ??
356A T2 1600 coupé 1958
356B T5 1600S cabrio 1960
User avatar
collector
Posts: 19
Joined: 01 Oct 2009 19:41
Location: België
Contact:

Re: afgekeurd

Postby collector » 05 Oct 2009 19:20

zitten er nu 5000 km onder, sinds de reastauratie. Dus nu 2j.
Volledige set : schijven, slangen etc nieuw gekocht bij porsche.
356A T2 1600 coupé 1958
356B T5 1600S cabrio 1960
User avatar
collector
Posts: 19
Joined: 01 Oct 2009 19:41
Location: België
Contact:

Re: afgekeurd

Postby collector » 06 Oct 2009 19:48

een enkele
356A T2 1600 coupé 1958
356B T5 1600S cabrio 1960
Matthijs356
Posts: 505
Joined: 09 Jun 2006 20:06
Location: Maldegem, Belgium
Contact:

Re: afgekeurd

Postby Matthijs356 » 07 Oct 2009 07:46

Schijfremmen bijstellen en remolie nakijken.
Uiteraard remmen ontluchten nadien.
Misschien zit er een kleine luchtbel aan de ene kant waardoor ie minder snel reageert???
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: afgekeurd

Postby Knick » 07 Oct 2009 10:59

Schijfremmen bijstellen gaat even boven mijn pet :? en een luchtbel maakt niet uit, de druk door het hele systeem blijft gelijk.
Mag ik even voorstellen om de blokken er uit te pakken en die even te vlakken op een stuk grof schuurpapier en meteen even een schuurpapiertje over de binnen en buitenkant van de schijven te halen.
Kan natuurlijk zijn dat een van de remzuigers blijft hangen, maar dat is onwaarschijnlijk omdat de boel pas twee jaar oud is.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests