Zilver stempelen

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
Knick

Postby Knick » 18 Jun 2009 21:06

Zelf zou ik het eens proberen met velgenspray.
Zilver ken ik overigens wel van het gele relais maar hier heb ik een zwarte met gewoon grijze letters.
Hirth

Re: Zilver stempelen

Postby Hirth » 18 Jul 2009 18:07

Ik heb de stempels en de groene verf
Hirth

Postby Hirth » 18 Jul 2009 18:10

Vergeten, de stempels zijn lastig aan te brengen. Ik zit eraan te denken enkele "bugs" te laten maken zoals ik dit ook heb gedaan voor alle glas logos daar het op die manier mogelijk zou moeten zijn om met de gewenste kleur rattle can de tekens gewoon op de relais te spuiten. In mijn geval niet een project met een hele grote prioriteit daar de T-1's andere relais gebruikte.
Hirth

Postby Hirth » 19 Jul 2009 09:11

De problemen die ik had waren met de grote ronde Hella richringaanwijzer relais. Daar deze rond is was het erg lastig de tekst mooi aan te brengen.

Wat betreft de windshield bugs, geen probleem, ik heb volgens mij ook die van de speedster maar moet dit even checken. Ik heb ook wel oren te horen exact welke stempels jij hebt. Ik ben nog bezig met de volgende:

- fuel tank sender
- Glass reflectors, ja, deze hadden ook een stempel
- Headlights zowel Bosch als Hella
- Beehives
- Teardrops, ja deze hadden ook een stempel heb 6 NOS exemplaren met bullets die ze allen hebben
- Frame voor ruitenwissermotor, heb naast de sticker op enkele ook een stempel gezien
Hirth

Postby Hirth » 25 Jul 2009 09:08

Edwin, als ik mij niet vergis zat het logo aan de buitenkant. Je brengt het stencil aan en hebt vervolgens drie keuzes:

- etch het glas met behulp van een hiervoor bestemde solutie
- zandstralen
- gebruik van verf

Volgens mij zijn de originele logos ge-etched. Bijgesloten een foto van een test etch die we hebben gedaan op een oud stuk glas een tijd terug.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Hirth

Postby Hirth » 25 Jul 2009 09:09

Bedenk mij net, was dit logo ook anders voor Duitse auto's? dus geen "M ade in Germany" interesting...

Return to “Vraag het de Wijzen”