Achtergordels

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Achtergordels

Postby E10 » 15 Jun 2009 17:43

Als ik 'straks' ga rijden zou ik mijn zoontje ook wel eens mee willen nemen. Maar dan heb ik dus gordels nodig op de achterbank. Heeft iemand dit al eens gedaan? Ik heb eens gekeken en voor de heupgordel bevestigingspunten zijn er m.i 2 mogelijke plaatsen, aangeven op de 2 foto's. in de hoek waar de achterbank ligt of onder aan de firewall. Wat zou de beste plaats zijn of is er misschien nog een betere?

Bedankt!


Image

Image
User avatar
Roger
Posts: 183
Joined: 01 Mar 2009 15:35
Location: Noord Brabant the Netherlands
Contact:

Gordels

Postby Roger » 15 Jun 2009 20:52

Etienne,

Omdat ik ze zelf niet durfde in te bouwen heb ik dit onlangs door Kraan laten doen. Het betreft 2-punts gordels t.b.v. de voorstoellen en de achterstoeltjes. Het lukt me niet om foto's te uploaden. Als je me dit kunt uitleggen zal ik kijken hoe het bij mij zit.

Mijn kinderen zijn 2 en 4. Ik heb via marktplaats nog 2 "porsche zitjes op de kop kunnen tikken die in de 356 passen. Zitten ze in ieder geval nog iets veiliger al blijft het voorzichtig rijden natuurlijk. Als je wil kan ik nagaan wat het model is, tenzij je kids al ouder zijn natuurlijk.
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Postby paul » 15 Jun 2009 21:06

Hallo Roger,

Onder tekstvak van Postreply staat "add image to post" in blauw. Hierop klikken en bladeren om je foto 's op je harde schijf te zoeken. Wanneer gevonden: aanklikken en "Upload" klikken. Dit kun je enkele foto 's achter elkaar doen.

Succes. Bij vragen PM me maar.

Paul
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Postby E10 » 15 Jun 2009 21:15

Hallo Roger,
bedankt voor je reactie. Met de uitleg van Paul moet het uploaden van foto's zeker lukken. Anders mag je ook altijd foto's naar mijn prive mail adres sturen: e.k@orange.nl Dan zal ik ze wel hier op het forum zetten zodat andere geintereseerden ze ook kunnen bekijken.
Mijn zoontje is 2,5. Ik zou het op prijs stellen als je het type stoeltje voor me kunt nagaan en ik kijk uit naar de foto's van de bevestigingspunten voor de achterstoeltjes.

Etienne
User avatar
Roger
Posts: 183
Joined: 01 Mar 2009 15:35
Location: Noord Brabant the Netherlands
Contact:

Foto's gordels en stoeltjes

Postby Roger » 16 Jun 2009 19:51

Hierbij de foto's van mijn achterzitjes: Ik heb 2 Porsche zoom kinderstoeltjes kunnen bemachtigen. na 3 maanden surfen op het net had ik er eindelijk 2 te pakken. Deze zijn korter dan de traditionele kinderstoeltjes en passen perfect in de kuipjes. Ik heb de bovenzijde vastgezet met 2 spanbandjes. De gordels houden de rest op hun plek. Nu alleen nog een keer opnieuw bekleden.

Image

Voor wat de gordels betreft. Ik kan er niet goed bij omdat de stoeltjes en de bekleding weer zijn vastgeplakt. Ze lijken vast te zitten aan de zijkant van de kuipjes. Hierbij 2 foto's. Ik hoop dat je er wat aan hebt.


Image


Image

Ik heb ook enkele artikelen gelezen op de site van de registry
http://www.356registry.com/techinfo/saf ... altby.html
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Postby E10 » 16 Jun 2009 20:14

Ik heb een A en die heeft een achterbank ipv 2 stoeltjes. Dus ik heb niet zo nodig een smal stoeltje nodig. Ik denk dat ik voor de bovenste foto kies die ik gepost heb, dus de bevestiging ook in de kuipjes en niet tegen de firewall.
In ieder geval bedankt.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests