kan iemand me zeggen over de procedure voor het op de weg krijgen van mijn 356 het is een ingevoerde uit de us?
Is et beter voor te laten keuren als oldtimer of een volledige keuring?
voor de duidelijkheid, het is ischrijving in Belgie
in dienst stelling
- zenith
-
Volgens mij is het zo dat je, wanneer je met een klassieker kenteken rijdt, je alleen tussen zonsopkomst en zonsondergang mag rijden. Of je moet aan kunnen tonen dat je op weg bent of terug komt van een meeting. Zou voor mij een reden zijn om voor een volledige keuring te kiezen.
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
- Bos
- Moderator
ik heb momenteel zelf een inschrijving als klassieker in België. Tussen zonsopgang en zonsondergang rijden, en in een straal van 30 km rondom de standplaats. Het is wel zo dat indien je de regels overtreedt je wel verzekerd bent, maar dat je mogelijk een boete moet betalen. 25,00 heb ik begrepen.
Om de wagen op dagelijkse plakken te krijgen moet die gelijkvormig verklaard worden heb ik begrepen. Maar verder heb ik het nog niet uitgezocht.
mvg
Bossie
Om de wagen op dagelijkse plakken te krijgen moet die gelijkvormig verklaard worden heb ik begrepen. Maar verder heb ik het nog niet uitgezocht.
mvg
Bossie
-
Die van mij is dus inderdaad wel gekeurd en ingeschreven als dagelijks voertuig. Ik mag er dus altijd en overal mee rijden.
Het houdt wel in dat je elk jaar naar de keuring moet.
Een nadeel zou je denken, ja dat klopt want ze vinden elk jaar wel iets.
Maar ze merken ook zaken op die je soms niet ziet.
Ik ga ook voor de cabrio de inschrijving als gewoon voertuig kiezen.
Michael
Het houdt wel in dat je elk jaar naar de keuring moet.
Een nadeel zou je denken, ja dat klopt want ze vinden elk jaar wel iets.
Maar ze merken ook zaken op die je soms niet ziet.
Ik ga ook voor de cabrio de inschrijving als gewoon voertuig kiezen.
Michael
- Bos
- Moderator
-
Bossie wrote:Michael,
je laat de wagens dan gelijkvormig verklaren? Hoe verloopt die procedure juist? Klopt het dat je dan bij D'Ieteren in Brussel langsmoet?
mvg
Peter
klopt, hier alle info ervoor : http://www.flat4free.be/forum/viewtopic ... c&start=10
ik vind het zonde om met O-plaat rond te rijden, 356 zijn perfect haalbaar om dagelijks te keuren
en ieder jaar eens naar de keuring is ook goed om alles eens na te zien !
Stefan
-
Ik ben nooit in contact geweest met D'Ieteren.
De keuring doet een speciale inspectie en kijkt wel 100 punten van de auto na en doet verschillende opmetingen.
Als dat in orde is, maken ze een verslag en sturen ze alles op naar de homologatie. Duurt een week en je krijgt je roze inschrijvingsformulier en een klevertje.
Zo gepiept.
Michael
De keuring doet een speciale inspectie en kijkt wel 100 punten van de auto na en doet verschillende opmetingen.
Als dat in orde is, maken ze een verslag en sturen ze alles op naar de homologatie. Duurt een week en je krijgt je roze inschrijvingsformulier en een klevertje.
Zo gepiept.
Michael
- Bos
- Moderator
-
Return to “Vraag het de Wijzen”