Waarde wijzen,
Een vraag wat de waarde is van een aantal onderdelen. Lastige is dat onbekend is wat de staat is van de onderdelen. Het scheelt immers nogal of b.v. een krukas en cilinders/zuigers nog bruikbaar zijn of niet. Er is wel een foto maar onscherp dus weinig details.
Het zijn gebruikte delen en een ruwe schatting van de waarde met bandbreedte tussen bruikbaar en op te knappen wordt op prijs gesteld.
Het betreft alleen de volgende delen (dus niet alle delen op de foto):
- Carter en derde deel nr. is P * 604050 * dus 616/1 T5 voor een B uit 1960
- Benzinepomp
- Cilinderkoppen
- Mahle Zuigers en Cilinders
- Krukas
- Rocker arms
- Engine tin
- Koelhuis
- Kleppendeksels
- Olie vulpijp
- Olie canister
waarde onderdelen
- Richard
- Moderator
- Posts: 1500
- Joined: 08 May 2006 11:57
- Contact:
waarde onderdelen
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Richard
'63 356B
'63 356B
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: waarde onderdelen
Dit is een lastige, als het carter b.v. gevlakt en gelijnboord moet worden is de huidige waarde eigenlijk 0.
Hetzelfde geldt voor de krukas als die al 2 onder geslepen is, en voor de koppen als er scheuren in zitten.
Beplating en koeltunnel is geen "handel" want gaat nooit kapot.
Ik zou voor de hele meuk die je opnoemt max. € 500 bieden en er het beste van hopen.
Gebruiken ga je het nooit en verkopen ook niet.....
Jan.
Hetzelfde geldt voor de krukas als die al 2 onder geslepen is, en voor de koppen als er scheuren in zitten.
Beplating en koeltunnel is geen "handel" want gaat nooit kapot.
Ik zou voor de hele meuk die je opnoemt max. € 500 bieden en er het beste van hopen.
Gebruiken ga je het nooit en verkopen ook niet.....

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Richard
- Moderator
- Posts: 1500
- Joined: 08 May 2006 11:57
- Contact:
Re: waarde onderdelen
Dank voor advies. Spul is niet voor mij hoor Jan.
Als het een 63-er motor was die bij mijn auto zou passen was het een optie.
Nee, ik vraag het voor iemand die wil weten wat je hier voor mag vragen.
Iemand anders? Lijkt me toch, afhankelijk van de staat een redelijke basis als je een motor nodig hebt.
Beste dus om de staat van e.e.a na te gaan.
Als het een 63-er motor was die bij mijn auto zou passen was het een optie.
Nee, ik vraag het voor iemand die wil weten wat je hier voor mag vragen.
Iemand anders? Lijkt me toch, afhankelijk van de staat een redelijke basis als je een motor nodig hebt.
Beste dus om de staat van e.e.a na te gaan.
Richard
'63 356B
'63 356B
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: waarde onderdelen
Ik weet uit ervaring dat je als je iets wilt verkopen, je eerst je huiswerk moet maken, behalve als je Rudge wielen hebt.
Als bijvoorbeeld zo'n carter er ongeschonden uitziet, nergens gescheurd en dergelijke, en alle lagerboringen zijn nog mooi standaard maat ( 60,24 mm.), en de drie carters horen te zien aan de 3 cijferige code bij elkaar mag hij er rustig € 500 voor vragen.
De markt is echter klein,zeker in Nederland, The Samba zou een optie zijn.
Waarom is die motor gedemonteerd, niet omdat ie zo fijn liep waarschijnlijk.
Als compleet, goed lopend blok was het misschien beter te verkopen geweest.
Als bijvoorbeeld zo'n carter er ongeschonden uitziet, nergens gescheurd en dergelijke, en alle lagerboringen zijn nog mooi standaard maat ( 60,24 mm.), en de drie carters horen te zien aan de 3 cijferige code bij elkaar mag hij er rustig € 500 voor vragen.
De markt is echter klein,zeker in Nederland, The Samba zou een optie zijn.
Waarom is die motor gedemonteerd, niet omdat ie zo fijn liep waarschijnlijk.
Als compleet, goed lopend blok was het misschien beter te verkopen geweest.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: waarde onderdelen
Is inderdaad lastig Richard.
Hangt sterk af van de toleranties en staat.
Grappig dat er drie normale zuigers bij zitten en één C of Super.
Ik zou wel durven bieden op het hele handeltje maar zou het wel ff willen zien (en wat meten)
Ongezien zou ik in de buurt van 500-600 gaan.
Hangt sterk af van de toleranties en staat.
Grappig dat er drie normale zuigers bij zitten en één C of Super.
Ik zou wel durven bieden op het hele handeltje maar zou het wel ff willen zien (en wat meten)
Ongezien zou ik in de buurt van 500-600 gaan.
Every Part a Piece of Art
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: waarde onderdelen
Goed gezien P.
Er zijn nog wat dingen niet van bovengenoemde '60 616/1 motor zijn:
J-pipes en flapperboxen, oliepompdeksel, verdeler en die pijp met twee slangetjes.
Die doos met grutjes naast de drijfstangen kan ik ook niet direkt plaatsen.......
Er zijn nog wat dingen niet van bovengenoemde '60 616/1 motor zijn:
J-pipes en flapperboxen, oliepompdeksel, verdeler en die pijp met twee slangetjes.
Die doos met grutjes naast de drijfstangen kan ik ook niet direkt plaatsen.......
If all else fails, read the Workshop Manual !
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: waarde onderdelen
Petwin wrote:Is inderdaad lastig Richard.
Hangt sterk af van de toleranties en staat.
Grappig dat er drie normale zuigers bij zitten en één C of Super.
Ik zou wel durven bieden op het hele handeltje maar zou het wel ff willen zien (en wat meten)
Ongezien zou ik in de buurt van 500-600 gaan.
potverdorie wat ben je scherp , chapeau sherlock! echt goed gespot :thumbsup:
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Return to “Vraag het de Wijzen”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest