Hallo,
wat is het verschil tussen originele en repro emblemen?
Ik denk over 2 originele en 1 repro (met R logo in) te beschikken zo te zien aan kleurverschil.
groeten,
Thibaut
porsche script
- tbt2
porsche script
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- tbt2
Re: porsche script
voorkant
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- E10
- Moderator
Het script met de R is in ieder geval origineel. Dat wil niet zeggen dat de andere 2 niet origineel zijn. Er waren ook pre-A en A scripts zonder R. B/C weet ik niet.
Daarnaast waren er al in de 70's repro scripts. Deze werden wel door Porsche geleverd maar hadden geen R. Beetje grijs gebied of je dat origineel of repro moet noemen.
Als het script aan een magneet blijft plakken dan is het sowieso een repro.
De structuur op het horizontale balkje ziet er op jouw scripts origineel uit. Repro is veel grover. Daarnaast zijn de letters van de twee Porsche scripts identiek. Een repro heeft vaak een afwijkende 'O' en 'R'
Mijn best guess op basis van de foto's: alle drie origineel.
Daarnaast waren er al in de 70's repro scripts. Deze werden wel door Porsche geleverd maar hadden geen R. Beetje grijs gebied of je dat origineel of repro moet noemen.
Als het script aan een magneet blijft plakken dan is het sowieso een repro.
De structuur op het horizontale balkje ziet er op jouw scripts origineel uit. Repro is veel grover. Daarnaast zijn de letters van de twee Porsche scripts identiek. Een repro heeft vaak een afwijkende 'O' en 'R'
Mijn best guess op basis van de foto's: alle drie origineel.
- Petwin
- Moderator
Ik ben het met mijn confrere eens. Dit lijken mij ook drie originele.
Ontgulden, plankje maken, gaatjes op de plaatsen van de pennen zodat ze vlak komen te liggen. Daarna blokken, polijsten en opnieuw laten vergulden.
Ontgulden, plankje maken, gaatjes op de plaatsen van de pennen zodat ze vlak komen te liggen. Daarna blokken, polijsten en opnieuw laten vergulden.
Every Part a Piece of Art
- E10
- Moderator
- tbt2
Goed om weten dat ik nu de originele scripts hebt, ik had wel een vermoeden maar was het niet 100% zeker. bedankt E10 en Petwin voor de info en je topic is super! 

- tbt2
Petwin wrote:Ik ben het met mijn confrere eens. Dit lijken mij ook drie originele.
Petwin,
Hoe doe je dit ontgulden en wat bedoel je met blokken en hoe en met wat polijst je de scripts?
- Petwin
- Moderator
Ontgulden kun je bij een Galvanisch bedrijf laten doen. Blokken is simpelweg schuren met het schuurpapier bevestigd op een vlak blok (van hout bijv.) of een vlakke harde pad. Op deze manier weet je zeker dat je vlak blijft en niet de hoekjes rond schuurt etc.
Beginnen met korrel 400 of zo en dan fijner gaan tot je geen krassen of oneffenheden meer ziet. Daarna polijsten met geschikt vet of pasta met oplopend fijnere schijven, sisal, katoen, flanel. Het eindresultaat moet een glanzend oppervlak zijn. Dan opnieuw laten vergulden.
Hth,P
Beginnen met korrel 400 of zo en dan fijner gaan tot je geen krassen of oneffenheden meer ziet. Daarna polijsten met geschikt vet of pasta met oplopend fijnere schijven, sisal, katoen, flanel. Het eindresultaat moet een glanzend oppervlak zijn. Dan opnieuw laten vergulden.
Hth,P
- tbt2
Ik weet wat me te doen staat!
Bedankt hoor, noorderburen
Bedankt hoor, noorderburen

- Petwin
- Moderator
Moet meevallen.... op een Speedster zitten er een paar meer 

Return to “Vraag het de Wijzen”