
Bodem
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
Ja was een goede tip Jan. Hij staat nu ook wat hoger en daardoor kan ik er wat makkelijker bij. Veiligheid is ook belangrijk inderdaad, ik zal kijken of ik op dat vlak ook nog wat kan verbeteren, al is het kaalmaken nu al op een haar na klaar
.
Die WO1 wordt niets, ik begreep van Marcel dat het toch een behoorlijk link goedje is, waarbij je ook veel water nodig hebt en het lijkt me niet handig om dat liggend onder de auto aan te gaan brengen. Daarbij heb ik geen water in m'n garage (alleen losse flessen). Ik heb besloten om het dus maar bij Fertan te houden.
Binnenkort ga ik aan de slag met 2 componenten primer. Ook dat is niet bepaald fris spul en ik moet daar een speciaal masker voor op om inademing van de dampen te voorkomen.
Ik zal wel weer wat nieuwe foto's posten als ik met de volgende stap verder ga.

Die WO1 wordt niets, ik begreep van Marcel dat het toch een behoorlijk link goedje is, waarbij je ook veel water nodig hebt en het lijkt me niet handig om dat liggend onder de auto aan te gaan brengen. Daarbij heb ik geen water in m'n garage (alleen losse flessen). Ik heb besloten om het dus maar bij Fertan te houden.
Binnenkort ga ik aan de slag met 2 componenten primer. Ook dat is niet bepaald fris spul en ik moet daar een speciaal masker voor op om inademing van de dampen te voorkomen.
Ik zal wel weer wat nieuwe foto's posten als ik met de volgende stap verder ga.
Erik
Porsche 356 SC
Porsche 356 SC
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
Na een goede poging met Fertan was ik toch niet tevreden over het resultaat. Na een paar dagen kwam er toch wat roest door de Fertan heen schijnen.
Dankzij (P)edwin ben ik toch aan WO1 gekomen en heb ik dat er op gezet in plaats van de Fertan.
Nadat de WO1 gedroogd is heb ik de boel opgeruwd met scotchbright blijft er een doffe grijze laag achter. Nu is het tijd voor de 2K primer.


Dankzij (P)edwin ben ik toch aan WO1 gekomen en heb ik dat er op gezet in plaats van de Fertan.
Nadat de WO1 gedroogd is heb ik de boel opgeruwd met scotchbright blijft er een doffe grijze laag achter. Nu is het tijd voor de 2K primer.


Erik
Porsche 356 SC
Porsche 356 SC
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
De WO1 is uitgedroogd en de 2 componentenprimer zit er nu op. Hier nog wat foto's. Ik ben zelf erg tevreden met de eerste resultaten. Het ziet er aardig strak uit. Binnenkort de zwarte toplaag.




Last edited by Vvoister on 06 Feb 2008 10:02, edited 1 time in total.
Erik
Porsche 356 SC
Porsche 356 SC
-
- Posts: 656
- Joined: 07 May 2006 20:35
- Location: Eindhoven The Netherlands
- Contact:
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
-
- Posts: 656
- Joined: 07 May 2006 20:35
- Location: Eindhoven The Netherlands
- Contact:
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
-
- Posts: 656
- Joined: 07 May 2006 20:35
- Location: Eindhoven The Netherlands
- Contact:
Ik heb weer nieuwe foto 's maar deze zijn meer van hetzelfde. De auto staat nu in de grondverf en is bijna net zo grijs als in de poly. Dus de foto 's lijken wel replica 's.
Kleppen en deuren zijn al geschuurd en er wordt redelijk aan doorgewerkt. Het duurt niet lang meer en dan is hij klaar voor het spuiten. De verf is al binnen.
De motor gaat ook de goede kant op. Ik ben met mijn specialist op zoek naar stationair sproeiers Zenith 0,55 mm. Heeft iemand die nog ergens liggen en wil ze wel aan me kwijt?
Ik zal nog wel enkele foto 's gaan plaatsen op de renovatiesite (later).
Dank je voor je belangstelling.
Paul
Kleppen en deuren zijn al geschuurd en er wordt redelijk aan doorgewerkt. Het duurt niet lang meer en dan is hij klaar voor het spuiten. De verf is al binnen.
De motor gaat ook de goede kant op. Ik ben met mijn specialist op zoek naar stationair sproeiers Zenith 0,55 mm. Heeft iemand die nog ergens liggen en wil ze wel aan me kwijt?
Ik zal nog wel enkele foto 's gaan plaatsen op de renovatiesite (later).
Dank je voor je belangstelling.
Paul
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
Nu een rustpauze
van een paar maanden ben ik gisteren eindelijk weer verder gegaan met de bodem. De plaatsen waar het laswerk is gedaan zijn ook in de epoxy gezet en vandaag heb ik de eerste laag (3M) bodyshutz aangebracht. Het einde van de klus begint nu in zicht te komen. Zodra het af is zal ik nog een laatste foto plaatsen met het eindresultaat.

Erik
Porsche 356 SC
Porsche 356 SC
-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
Zijn er ook mensen die de lasnaden van de bodem, spatborden, etc. afkitten? Verstandig of juist niet? Origineel zit er nauwelijks kit, alleen bij 2 naden aan de achterzijde van de bodemplaat heb ik witte kit gevonden.
Indien afkitten, wat is de methode? Kitten en met een kwast vlaksmeren?
Over een gedeelte, ca. 100-150mm, van de brede naad welke te zien is aan de binnenzijde van de dorpel zit een stuk soort zwart foam achtige vet strookje geplakt. Terugbrengen of weglaten? Volgens mij zit dit ook in de naad aan de bovenzijde van de achterspatborden. Niet over het gehele deel, alleen de achterzijde, dus niet het deel waar het achterzijraam boven zit, is zo afgewerkt. Wat denken jullie dat de methode is om dit weer af te werken. Is het beter dit weg te laten omdat dan de naden kunnen blijven luchten? Of misschien afkitten?
Indien afkitten, wat is de methode? Kitten en met een kwast vlaksmeren?
Over een gedeelte, ca. 100-150mm, van de brede naad welke te zien is aan de binnenzijde van de dorpel zit een stuk soort zwart foam achtige vet strookje geplakt. Terugbrengen of weglaten? Volgens mij zit dit ook in de naad aan de bovenzijde van de achterspatborden. Niet over het gehele deel, alleen de achterzijde, dus niet het deel waar het achterzijraam boven zit, is zo afgewerkt. Wat denken jullie dat de methode is om dit weer af te werken. Is het beter dit weg te laten omdat dan de naden kunnen blijven luchten? Of misschien afkitten?
-
- Posts: 41
- Joined: 23 Oct 2006 08:47
- Contact:
Return to “Vraag het de Wijzen”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests