velgen

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
Janiler

velgen

Postby Janiler » 19 Jun 2008 16:28

hallo,

ik ben opzoek naar 4 15" porsche 365 velgen nouw heb ik gezien dat er ook veel verschil in zit je hebt KPZ's/ lemmertz en nog n paar anderen. welke velg heeft op welke auto gezeten? en welke zijn het meeste waard?

alvast bedankt,

jan
Janiler

Postby Janiler » 19 Jun 2008 17:51

oke maar in die velgen zit ook verschil tussen lemmertz en Kronprinz of lijkt dat maar zo?
Knick

Postby Knick » 22 Jun 2008 22:03

Mijn auto is bijv. de fabriek uitgerold met 2 Lemmerz en 3 Sudrad velgen. Ook drie verschillende productie datums. Er zijn inderdaad verschillen tussen maar die zie je alleen als je ze naast elkaar legt. Alles is eigenlijk anders, de inpersing rond het ventiel, afmeting en vorm van de gaten.
Janiler

Postby Janiler » 23 Jun 2008 08:54

oke maar als je ze op je auto heb zitten zie je dat niet?
dk

Postby dk » 24 Jun 2008 12:30

Petwin,

V.w.b. de C-types (schijfremmen) zit er wel verschil in de (volgens mij vroege) KPZ's en de Lemmertz heb ik laatst gezien. Dit verschil is best nog wel duidelijk te zien. Dit verschil zit hem vooral in het verdikte randje om de ventilatiegaten. Deze is bij de KPZ velg veel minder zichtbaar dan bij de Lemmertz. Persoonlijk zou ik van die typen niet Lemmertz en KPZ bij elkaar willen hebben op 1 auto.

Weet je dat ik laatst zelfs bij iemand gezien heb dat er verschil kan zitten in de afstanden tussen de ventilatiegaten onderling. Het ging zelfs om velgen van een dezelfde fabrikant. Waarom dit is? We kwamen er op dat moment ook niet uit. Verschillende dingen zijn reeds de revue gepasseerd, o.a. werd er gedacht aan de bekende ventielveren die vastzitten in deze ventilatiegaten.

Return to “Vraag het de Wijzen”