Deze week de motor terug gemonteerd en vandaag proefgereden, resultaat, geen vermogen in laag toerental 1000 tot 2200 toeren, de ontsteking is goed afgesteld, nieuwe contactpunten , bougie's enz.
voordat de motor is uit gegaan was alles nog ok, de wagen reed heel soepel ????????
Iemand een oplossing
peter
geen vermogen in laag toerental??
- zenith
- Posts: 15
- Joined: 05 Nov 2008 20:15
- Location: Ertvelde
- Contact:
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: geen vermogen in laag toerental??
Ik denk toch je ontsteking (met name de vervroeger) die niet goed werkt. gangbaar maken of vervangen lijkt mij de volgende stap.
Groeten,
HPJ
Groeten,
HPJ
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: geen vermogen in laag toerental??
Of het statonaire circuit van de carbs eens goed (ultrasoon) laten reinigen.
Als de motor langere tijd niet gebruikt is, en is weggezet met (E10) benzine in de carbs , kan dat vervuiling geven .
http://porsche356registry.org/356talk/1/27108.html
Jan.
Als de motor langere tijd niet gebruikt is, en is weggezet met (E10) benzine in de carbs , kan dat vervuiling geven .
http://porsche356registry.org/356talk/1/27108.html
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- zenith
- Posts: 15
- Joined: 05 Nov 2008 20:15
- Location: Ertvelde
- Contact:
Re: geen vermogen in laag toerental??
Ga ik proberen,
bedankt
peter
bedankt
peter
- zenith
- Posts: 15
- Joined: 05 Nov 2008 20:15
- Location: Ertvelde
- Contact:
Re: geen vermogen in laag toerental??
Carburatoren gekuist, met resultaat, motor draait weer op 4 cilinders,
na proefrijden toch nog een probleem, als de motor warm komt valt het toerental naar beneden en valt hij stil, na eventjes wachten start hij terug maar kan ik niet vertrekken??
als hij afgekoeld is is alles weer normaal en kan ik terug vlot rijden (ong 10 a 15 min).
Ik denk aan iets dat te warm wordt, bougiekabels bobijn ,???
iemand een idee
Gtz
na proefrijden toch nog een probleem, als de motor warm komt valt het toerental naar beneden en valt hij stil, na eventjes wachten start hij terug maar kan ik niet vertrekken??
als hij afgekoeld is is alles weer normaal en kan ik terug vlot rijden (ong 10 a 15 min).
Ik denk aan iets dat te warm wordt, bougiekabels bobijn ,???
iemand een idee
Gtz
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: geen vermogen in laag toerental??
Kan aan de bobijn liggen die hapert als ie heet wordt, ik zou ook de klepspeling eens goed controleren.
Jan.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Richard
- Moderator
- Posts: 1500
- Joined: 08 May 2006 11:57
- Contact:
Re: geen vermogen in laag toerental??
Vapor lock? Ergens in het systeem verdampt de benzine door koelingsprobleem?.
Richard
'63 356B
'63 356B
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: geen vermogen in laag toerental??
Interessante beschouwingen betreffende vapour lock, volgens sommigen kan het niet, anderen zweren er bij.
Ik denk dat het niet kan als de aanzuigleiding naar de pomp op de originele plaats ligt, behoudens onder zeer extreme omstandigheden.
http://porsche356registry.org/356talk/1/30332.html
Jan.

Ik denk dat het niet kan als de aanzuigleiding naar de pomp op de originele plaats ligt, behoudens onder zeer extreme omstandigheden.
http://porsche356registry.org/356talk/1/30332.html
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- zenith
- Posts: 15
- Joined: 05 Nov 2008 20:15
- Location: Ertvelde
- Contact:
Re: geen vermogen in laag toerental??
de ohm's gementen op de bobijn en primair en secundair zijn gelijk, ze wordt wel heel warm ??
Ook de weerstand gemeten in de bougiekabels, geen weerstand enkel in het kapje ?,
Bij ons weten moeten de kabels toch weerstand hebben.
is dit correct of heb ik het mis ??
Peter
Ook de weerstand gemeten in de bougiekabels, geen weerstand enkel in het kapje ?,
Bij ons weten moeten de kabels toch weerstand hebben.
is dit correct of heb ik het mis ??
Peter
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: geen vermogen in laag toerental??
zenith wrote:de ohm's gementen op de bobijn en primair en secundair zijn gelijk, ze wordt wel heel warm ??
Ook de weerstand gemeten in de bougiekabels, geen weerstand enkel in het kapje ?,
Bij ons weten moeten de kabels toch weerstand hebben.
is dit correct of heb ik het mis ??
Peter
Dan klopt er toch iets niet.
Juiste weerstanden :
Bobine prim.: 1,5-1,7 Ohm. Sec.: 6,5-8,5 Kilo Ohm.
Kabel koperen kern (gewenst) : 0 Ohm.
Bougiedoppen Beru 3,5 Ohm , doppen zonder suppressor mag ook maar stoort.
De bougiekabels (met grafiet vulling) met Ohmse weerstand worden niet aanbevolen voor een 356.
Ik zou de bobine eens uitwisselen.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- zenith
- Posts: 15
- Joined: 05 Nov 2008 20:15
- Location: Ertvelde
- Contact:
Re: geen vermogen in laag toerental??
bobijn vervangen en lijkt ok ??, we gaan nu de webers afstellen,
De auto blijft zeer goed draaien op stationair toerental, ook als hij op bedrijfstemperatuur is, als we dan gas geven is het alsof hij teveel benzine krijgt en verstikt wat uiteindelijk eindigd in stilvallen.
we gaan door
peter
De auto blijft zeer goed draaien op stationair toerental, ook als hij op bedrijfstemperatuur is, als we dan gas geven is het alsof hij teveel benzine krijgt en verstikt wat uiteindelijk eindigd in stilvallen.
we gaan door
peter
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: geen vermogen in laag toerental??
Waarschijnlijk is nu de inspuithoeveelheid van de acceleratiepompen nog niet goed.
0,2-0,3 ml. per twee volle slagen van de gaskleppen zou moeten werken.
Jan.
0,2-0,3 ml. per twee volle slagen van de gaskleppen zou moeten werken.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
Return to “Vraag het de Wijzen”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests