Is er verschil tussen een A-bumper en een Pre A-bumper?

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
Arjanbt5

Is er verschil tussen een A-bumper en een Pre A-bumper?

Postby Arjanbt5 » 02 Jul 2007 17:06

Zoals de titel al zegt: Zit er verschil tussen een A-bumper en een Pre A-bumper?
Met vriendelijke Porsche groet,

Arjan
Knick

Postby Knick » 02 Jul 2007 17:41

vanaf '52 zijn ze gelijk, m.u.v. de export bumper in '52.
Arjanbt5

Postby Arjanbt5 » 05 Jul 2007 09:06

Hey Rens,

Bedankt! Ik had al zo'n vermoeden dat die bumpers het zelfde waren, maar wilde het toch even zeker weten.
Kan jij mij misschien ook vertellen vanaf wanneer de claxongril kwam?
Ik zat te denken vanaf september 1953 maar omdat ik erg weinig over 1953-ers kan vinden weet ik het nogsteeds niet heel zeker!

Arjan
Mark

Postby Mark » 06 Jul 2007 14:35

Arjan,

Die roosters zijn vanaf modeljaar '54. Mijn knick van begin '54 is echter nog steeds model '53 en heeft dus nog geen rooster en geen 4e klok (links) in het dashboard. Ik denk dat weinigen je exact kunnen vertellen vanaf welke datum/dag nu de roosters zijn gekomen, met Rens heb ik het er al vaker over gehad maar dat was een wat vage periode qua overgangen bij Porsche, volgens een goed ouderwets gebruik werd gebruikt wat voor handen was.... tja, made by hand komt niet uit de lucht vallen moet je maar denken.
Vanwaar de intresse, heb je een auto uit die periode?

Mark
Arjanbt5

Postby Arjanbt5 » 06 Jul 2007 17:53

hmmm.... Dat is wel heel raar dan! Op http://faszination356.de/details/vorA-cabrio/vorA-cabrio.html staat een zwarte Pre A uit 1953 met roosters en met 4 klokken... Toch weer een leuk klusje voor een regenachtige zondag ochtend gevonden (gelukkig hebben we veel van die dagen anders kom ik nooit door me klusjes).
De interesse komt voort uit dat wij ook nog een 1953 cabrio hebben staan zonder roosters en met 3 klokken, maar omdat er zo weinig te vinden is over 1953-ers zoek ik een beetje duidelijkheid over hoe je nu die auto's kan onderscheiden die we en die geen roosters horen te hebben (omdat er bij veel autos die roosters dicht gemaakt zijn).

Arjan
Mark

Postby Mark » 06 Jul 2007 23:16

Die auto heb ik inderdaad ook op de stand van porsche gezien in Essen. Ik heb me bijzonder verbaasd over deze auto en bel zelfs zo eigenwijs in twijfel te trekken of de beschrijving matched met de auto... Een ding is zeker, mijn auto is super orgineel (en zeker geen dichtgelaste roosters!).
Overigens geen straf om een dergelijke cabrio om je heen te hebben.

Succes met je zoektocht!

gr. Mark

Return to “Vraag het de Wijzen”