Zuigers en cylinders

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
Vvoister

Zuigers en cylinders

Postby Vvoister » 20 Jun 2007 21:04

Beste Guru's,

Vandaag heb ik mijn oude zuigers en cylinders eens uit de doos gehaald en een beetje schoongemaakt. Ik ben toch wel nieuwsgierig naar het een en ander en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Er staan namelijk allerlei tekens en cijfers en ik wil graag weten wat ze betekenen. Even wat vragen.

1: Hoe weet je welk werk of type dat het is?
2: Aan de binnenwand van de zuigers staat iets wat lijkt op $ maar dan met twee streepjes en daaronder staat 1275. Aan de ander kant (ook binnenin) staat 08295. Wat betekent dit allemaal?
3: Op de cylinders staat (O) en

_15
| |
014

of iets wat daar op lijkt en iets wat lijkt op een driehoekje met een 6 er in.

Dit driehoekje bevat bij 2 cylinders een 5 bij de andere twee een 6. Daarnast staat op eentje 233. Weet een van jullie waar de cijfers en tekens voor staan?

Voor de duidelijkheid ook even wat foto's.

Image

Image

Image

Image
Erik
Porsche 356 SC
dk

Postby dk » 20 Jun 2007 21:58

Wat de nummers allemaal betekenen weet ik niet exact.

Ik kan wel zien dat je een zuiger hebt met 2 compressieringen.
Is de bovenste compressiering van de zuiger ietwat dunner dan de onderste compressie ring? Het lijkt wel op het plaatje. Dan is het hoogst waarschijnlijk een originele SC / 912 zuiger.
Vvoister

Postby Vvoister » 20 Jun 2007 22:27

Is de bovenste compressiering van de zuiger ietwat dunner dan de onderste compressie ring?

Ja, de onderste heeft een soort extra randje. Bovenop de zuigers staan ook nog wat cijfers:

82,95

Sp 0,04 en Z5

Daarnaast zijn de zuigers genummerd 1 t/m 4. Maar da's wel logisch.
Erik

Porsche 356 SC

Return to “Vraag het de Wijzen”