Beugeltjes voor compensatieveer
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
Beugeltjes voor compensatieveer
Bij mijn auto zitten op de achteras beugeltjes waar ooit de rubbers van uiteinden van een compensatieveer in zaten. Ik heb de veer verwijderd omdat de auto hierdoor wat hoog op zijn poten stond (= niet zo mooi) en het niet origineel op een SC hoort. Ik wil de beugeltjes er af halen om samen met de veer en het hele boelje rubber, bouten etc te verkopen. Nu is mijn vraag; Weet iemand hoe die beugeltje vast zitten en hoe ik ze los kan krijgen?
Erik
Porsche 356 SC
Porsche 356 SC
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
Erik,
Je hebt een workshopmanual begreep ik van je.
In het gedeelte voor de opties, laatste hoofdstuk, staat alles.
Bladzijden TRA1,TRA2 en TRA3. Hier kan je precies zien hoe de copensatieveren worden gemonteerd. Indien je die bladen niet meer hebt moet je het zeggen dan scan ik ze in en stuur ik ze door aan je.
Je kan dus gewoon op dezelfde manier terugwerken.
Overigens valt het mij op dat er andere torsiestaven (23mm) worden gemonteerd. Jij hebt je compensatieveer verwijderd maar heb je ook de torsiestaven verwisseld? Misschien maakt het niet uit hoor maar ik kan me zo voorstellen dat de torsiestaven voor de optie met de compensatieveer van een lichtere kwaliteit zijn dan de standaard versies. Immers heb je dan ook nog de compensatieveer.
Je hebt een workshopmanual begreep ik van je.
In het gedeelte voor de opties, laatste hoofdstuk, staat alles.
Bladzijden TRA1,TRA2 en TRA3. Hier kan je precies zien hoe de copensatieveren worden gemonteerd. Indien je die bladen niet meer hebt moet je het zeggen dan scan ik ze in en stuur ik ze door aan je.
Je kan dus gewoon op dezelfde manier terugwerken.
Overigens valt het mij op dat er andere torsiestaven (23mm) worden gemonteerd. Jij hebt je compensatieveer verwijderd maar heb je ook de torsiestaven verwisseld? Misschien maakt het niet uit hoor maar ik kan me zo voorstellen dat de torsiestaven voor de optie met de compensatieveer van een lichtere kwaliteit zijn dan de standaard versies. Immers heb je dan ook nog de compensatieveer.
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
Dat heb je heel scherp opgemerkt Dennis! Ik wist het niet van de torsiestaven maar Bob Hahn wees mij er vorig jaar op. Het viel altijd al op dat mijn auto best hoog op z'n veren stond achter. Dit bleek dus te maken te hebben met originele torsiestaven in combinatie met de veer. Allebei was te veel van het goede. Hieruit bleek dus ook dat hij er origineel waarschijnlijk niet onder heeft gezeten. Ik heb er toen dus voor gekozen om de veer eraf te halen. Inmiddels heb ik hem opgeknapt en wil ik hem gaan verkopen. Maar dan moeten natuurlijk wel die beugeltjes er bij zitten want zonder de beugeltjes heeft de koper er immers ook niks aan. Ik heb ook in het werkplaatshandboek gekeken maar ik kan daar helaas niet zo veel wijs uit worden.
Erik
Porsche 356 SC
Porsche 356 SC
-
- Posts: 184
- Joined: 30 Jun 2006 12:27
- Contact:
Return to “Vraag het de Wijzen”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests