Page 4 of 6

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Posted: 21 Apr 2017 22:00
by Joske
Na/voor

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Posted: 27 Apr 2017 16:57
by Joske
1 stap vooruit, 2 achteruit...

Ik merkte een vreemde opening op de throttle bodies,... locatie: daar waar de idle mixture screws gaan.
Lak er maar weer af... lastiger dan ik dacht en idd... gaatje waar het niet moet zijn...

Iemand advies?

Groetjes
Hans

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Posted: 27 Apr 2017 17:08
by horsepowerjunkie

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Posted: 27 Apr 2017 18:44
by Joske
Bedankt

Ik dacht dat het defecte deel gietijzer was of ben ik fout?
Dus X-track voor staal nemen? Staat bij dat het geschikt is voor gietijzer.

Groetjes
Hans

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Posted: 28 Apr 2017 00:18
by JDMM
Ja, dat is een vreemd gat ! Zal morgen eens kijken bij andere gasklep huizen of dit kwaad kan.
Trouwens, niet alle vreemde gaten zijn ongezelig, dus even bekijken morgen..
Goed dat je het het opgemerkt !

Jan.

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Posted: 28 Apr 2017 19:18
by Joske
Vandaag weer wat verder gewerkt aan de teststand voor de carbs. Het was mijn 3e tig sessie en de eerste keer dat ik dun en dikwandig materiaal aan elkaar probeerde te krijgen... viel tegen en zal nog wat extra afwerking vergen. Verder enkel nog de 8mm buisjes inlassen voor benzine toe-en afvoer en dan kan het naar de poederlakker om de hoek.

Vannacht ook de doorhandles weer in elkaar gezet. Ook hier weer meer tijd ingestoken dan verwacht. Borgmoeren waren uitgeboord en had de demontage niet zelf gedaan dus even zoeken en weer wat wijzer geworden vannacht.

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Posted: 28 Apr 2017 19:25
by horsepowerjunkie
Joske wrote: Het was mijn 3e tig sessie en de eerste keer dat ik dun en dikwandig materiaal aan elkaar probeerde te krijgen... viel tegen en zal nog wat extra afwerking vergen.


je weet wat ze zeggen hè : A grinder and paint make me the welder I aint

:lol: :lol: :mrgreen:

maar niet opgeven :thumbsup:

Joske wrote: Ik dacht dat het defecte deel gietijzer was of ben ik fout?


Testen met een magneetje, als hij blijft plakken idd gietijzer (of staal) en anders een of andere Aluminium legering. Eerst even wachten wat Jan zegt, misschien kan het geen kwaad.

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Posted: 07 Jun 2017 11:00
by Joske
Eindelijk gestart met de opbouw:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Posted: 07 Jun 2017 12:55
by E10
Goed bezig!

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Posted: 07 Jun 2017 21:56
by JDMM
Staat op mijn to do list voor morgen:
"Kijken naar gat Joske en ringen." :oops:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Posted: 08 Jun 2017 13:22
by Joske
En weer wat verder

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Posted: 08 Jun 2017 13:25
by Joske
Maar dan ook weer op problemen gestoten, verzinker heeft vijsje verloren gedaan... iemand per ongeluk reserve liggen? Partswise alvast niet...

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Posted: 08 Jun 2017 14:58
by JDMM
Joske,
Het gat (zie 27/4) heeft geen invloed op de werking omdat het alleen maar uitkomt in het geboorde gat voor een van de 4 schroeven waarmee de body aan het gasklepblok vast zit.

Voor je gevonden 9 "NOS" rondellen, 14x8x 2,62 mm. voor de gasklep as , en een vijsje en een gekarteld borgringetje voor dat dekseltje.

Jan.

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Posted: 08 Jun 2017 15:20
by Joske
Jippie!!!

Koning te rijk!

Ik stuur je een mailtje met mijn gegevens en de vraag naar waar ik de schuld moet sturen!

Groetjes
Hans

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Posted: 27 Nov 2017 10:26
by Joske
Na veel te veel plezier met rijden in de nieuwe aanwinst, vebouwingen in de garage,... ben ik eindelijk terug bezig aan de C!
De carbs zijn klaar maar moeten nog afgeregeld worden. De tools hiervoor zijn binnen dus ik hoop dit weekend de motor terug te kunnen starten... tips voor het afregelen zijn welkom....

Voorlopig heb ik:
-De float valve met een 1,5mm washer gemonteerd zoals Ron LaDow aangeeft.
-Pump-links voorlopig vrij los gezet.
-De Idle mixture screws voorzichtig ingedraaid en 1 en 1/2 toer terug laten komen.

Als ik het goed heb moet ik:
-P77 tool plaatsen, Petwin's teststand aansluiten, benzinepomp aanzetten en float level aflezen, washers bijplaatsen tot
Float level binnen tolerantie is
-accelerator pump 2 keer volledig bewegen en met P22a tool de benzine opvangen en meten. Dan pump-links bijregelen tot dit 0,2 tot 0,3 cc geeft.
- daarna met de synchrometer de luchtstroom regelen. Petwin deed dit met een Miele 1500W stofzuiger en regelde de unisyns af op 7 als ik het goed lees... dit laatste stuk is me nog niet helemaal duidlijk maar dat komt hopelijk als ik er ben!
44B13E37-6FBA-4D60-8500-9BC84A0386EB.jpeg

6811E20A-2E7D-4BEA-8430-D64F73E82402.jpeg

0853E405-3943-4A69-AFCA-B84E0DFCBD05.jpeg

A8CD6E56-0FE4-44C5-A281-9312FD9EFBFC.jpeg