Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Hoe verloopt je restauratie? Gaat alles goed of heb je tegenslagen? Laat ons genieten en leren.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby Joske » 21 Apr 2017 22:00

Na/voor
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby Joske » 27 Apr 2017 16:57

1 stap vooruit, 2 achteruit...

Ik merkte een vreemde opening op de throttle bodies,... locatie: daar waar de idle mixture screws gaan.
Lak er maar weer af... lastiger dan ik dacht en idd... gaatje waar het niet moet zijn...

Iemand advies?

Groetjes
Hans
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby horsepowerjunkie » 27 Apr 2017 17:08

The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby Joske » 27 Apr 2017 18:44

Bedankt

Ik dacht dat het defecte deel gietijzer was of ben ik fout?
Dus X-track voor staal nemen? Staat bij dat het geschikt is voor gietijzer.

Groetjes
Hans
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby JDMM » 28 Apr 2017 00:18

Ja, dat is een vreemd gat ! Zal morgen eens kijken bij andere gasklep huizen of dit kwaad kan.
Trouwens, niet alle vreemde gaten zijn ongezelig, dus even bekijken morgen..
Goed dat je het het opgemerkt !

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby Joske » 28 Apr 2017 19:18

Vandaag weer wat verder gewerkt aan de teststand voor de carbs. Het was mijn 3e tig sessie en de eerste keer dat ik dun en dikwandig materiaal aan elkaar probeerde te krijgen... viel tegen en zal nog wat extra afwerking vergen. Verder enkel nog de 8mm buisjes inlassen voor benzine toe-en afvoer en dan kan het naar de poederlakker om de hoek.

Vannacht ook de doorhandles weer in elkaar gezet. Ook hier weer meer tijd ingestoken dan verwacht. Borgmoeren waren uitgeboord en had de demontage niet zelf gedaan dus even zoeken en weer wat wijzer geworden vannacht.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby horsepowerjunkie » 28 Apr 2017 19:25

Joske wrote: Het was mijn 3e tig sessie en de eerste keer dat ik dun en dikwandig materiaal aan elkaar probeerde te krijgen... viel tegen en zal nog wat extra afwerking vergen.


je weet wat ze zeggen hè : A grinder and paint make me the welder I aint

:lol: :lol: :mrgreen:

maar niet opgeven :thumbsup:

Joske wrote: Ik dacht dat het defecte deel gietijzer was of ben ik fout?


Testen met een magneetje, als hij blijft plakken idd gietijzer (of staal) en anders een of andere Aluminium legering. Eerst even wachten wat Jan zegt, misschien kan het geen kwaad.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby Joske » 07 Jun 2017 11:00

Eindelijk gestart met de opbouw:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby E10 » 07 Jun 2017 12:55

Goed bezig!
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby JDMM » 07 Jun 2017 21:56

Staat op mijn to do list voor morgen:
"Kijken naar gat Joske en ringen." :oops:
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby Joske » 08 Jun 2017 13:22

En weer wat verder
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby Joske » 08 Jun 2017 13:25

Maar dan ook weer op problemen gestoten, verzinker heeft vijsje verloren gedaan... iemand per ongeluk reserve liggen? Partswise alvast niet...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby JDMM » 08 Jun 2017 14:58

Joske,
Het gat (zie 27/4) heeft geen invloed op de werking omdat het alleen maar uitkomt in het geboorde gat voor een van de 4 schroeven waarmee de body aan het gasklepblok vast zit.

Voor je gevonden 9 "NOS" rondellen, 14x8x 2,62 mm. voor de gasklep as , en een vijsje en een gekarteld borgringetje voor dat dekseltje.

Jan.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by JDMM on 08 Jun 2017 17:09, edited 2 times in total.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby Joske » 08 Jun 2017 15:20

Jippie!!!

Koning te rijk!

Ik stuur je een mailtje met mijn gegevens en de vraag naar waar ik de schuld moet sturen!

Groetjes
Hans
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby Joske » 27 Nov 2017 10:26

Na veel te veel plezier met rijden in de nieuwe aanwinst, vebouwingen in de garage,... ben ik eindelijk terug bezig aan de C!
De carbs zijn klaar maar moeten nog afgeregeld worden. De tools hiervoor zijn binnen dus ik hoop dit weekend de motor terug te kunnen starten... tips voor het afregelen zijn welkom....

Voorlopig heb ik:
-De float valve met een 1,5mm washer gemonteerd zoals Ron LaDow aangeeft.
-Pump-links voorlopig vrij los gezet.
-De Idle mixture screws voorzichtig ingedraaid en 1 en 1/2 toer terug laten komen.

Als ik het goed heb moet ik:
-P77 tool plaatsen, Petwin's teststand aansluiten, benzinepomp aanzetten en float level aflezen, washers bijplaatsen tot
Float level binnen tolerantie is
-accelerator pump 2 keer volledig bewegen en met P22a tool de benzine opvangen en meten. Dan pump-links bijregelen tot dit 0,2 tot 0,3 cc geeft.
- daarna met de synchrometer de luchtstroom regelen. Petwin deed dit met een Miele 1500W stofzuiger en regelde de unisyns af op 7 als ik het goed lees... dit laatste stuk is me nog niet helemaal duidlijk maar dat komt hopelijk als ik er ben!
44B13E37-6FBA-4D60-8500-9BC84A0386EB.jpeg

6811E20A-2E7D-4BEA-8430-D64F73E82402.jpeg

0853E405-3943-4A69-AFCA-B84E0DFCBD05.jpeg

A8CD6E56-0FE4-44C5-A281-9312FD9EFBFC.jpeg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Return to “Project van.......”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests