Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Hoe verloopt je restauratie? Gaat alles goed of heb je tegenslagen? Laat ons genieten en leren.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby Joske » 18 Feb 2017 23:05

Hoi

Ik heb even moeten wachten op een kennis die ook nog wat te verzinken had en de kosten wou delen.
Vertraging dus maar volgende week zou de hardware opnieuw top moeten zijn.

Wat de tumbler betreft, die zou binnen een kleine 2weken moeten toekomen.
Ben ook benieuwd naar de resultaten :)

Heb al plek gemaakt in de garage en ben nu bezig met het poetsen van de niet-te-verzinken-delen.
Petwin gaf in zijn Restostrip de tip om scotchbrite op een stokje te gebruiken om de venturi's te poetsen... nu weet ik eigelijk niet goed wat het is (lijkt me op het schuurlaagje van een afwassponsje als ik het Google) en met welke ruwheid ik het best werk. Iemand een tip?

Verder beslist om de throttle-body's te 'zwarten' met spuitbusje zwart zoals JDMM voorstelde.
Ik gok dat ik best boven en ondervlakken (en openingen) netjes afscherm? Ben echt een groentje wat dit soort werk betreft...

Daarna ga ik op een spiegel de nodige vlakken opnieuw vlak schuren. Ook hier: welke ruwheid schuurpapier is aan te raden?

Groetjes
HAns
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby Joske » 24 Feb 2017 16:21

In afwachting van de tumbler gestart aan "das werkzeug zur schwimmergehäusekraftstoffniveauprüfung und einspritzmenge einstellung" uit de restorstrip van Petwin. Profielen voor onderstel op maat gemaakt en de meeste onderdelen gevonden.

Ondertussen ook al veel kunnen oefenen met de TIG laspost. Hopelijk kan alles incl de opvangbak binnen een 10 tal dagen naar de lakker...

Grtz
Hans
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby horsepowerjunkie » 24 Feb 2017 20:49

Als tip wil ik je meegeven voordat je begint met TIG-lassen is om de walshuid ter plekke van de las van je hoekprofielen te verwijderen. Flex of stralen dus.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby Joske » 10 Mar 2017 16:13

Kleine update:
Teststand: Walshuid is weg, volgende week laatste laswerk en laten poederlakken...
Carbs: nog steeds geen tumbler en nog steeds geen replated hardware toegekomen... dit weekend throttle bodies terug zwart maken en het nodige vlakwerk doen. Welke ruwheid schuurpapier is aan te raden om te vlakken?

In afwachting van verder werk aan carbs de deurramen er uit gehaald om te laten verchromen bij Kreile.
Vraagje hieromtrent: Ik vind niet onmiddellijk de borstels om in de chromen raamprofielen te steken nadat ze terug zijn van Kreile... iemand een tip?

Groetjes
Hans
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
J356D
Posts: 109
Joined: 09 Oct 2011 22:20
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby J356D » 11 Mar 2017 18:27

[quote="Joske"]In afwachting van de tumbler gestart aan "das werkzeug zur schwimmergehäusekraftstoffniveauprüfung und einspritzmenge einstellung" uit de restorstrip van Petwin. Profielen voor onderstel op maat gemaakt en de meeste onderdelen gevonden.

Leuk om te zien dat je er ook eentje maakt! mocht je nog vragen hebben over "das werkzeug zur schwimmergehäusekraftstoffniveauprüfung und einspritzmenge einstellung" dan kun je mij altijd een berichtje sturen.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby E10 » 16 Mar 2017 01:24

Joske wrote:In afwachting van verder werk aan carbs de deurramen er uit gehaald om te laten verchromen bij Kreile.
Vraagje hieromtrent: Ik vind niet onmiddellijk de borstels om in de chromen raamprofielen te steken nadat ze terug zijn van Kreile... iemand een tip?

Groetjes
Hans


Borstels krijg je bij joma, partswise, Stoddard e.d

Kreile is ook mijn 'huisverchromer'. Ben er heel tevreden over!
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby Joske » 16 Mar 2017 18:36

Bedankt! Dan heb ik wederom niet goed gekeken...

Alles ligt ondertussen uit elkaar behalve de kleine uitklapraampjes in de deuren. Hoe krijg je die glaasjes daar uit? Ik heb in de wsm gelezen maar ben niet 100% mee en ben bang iets te verprutsen...

Alvast bedankt.
Groetjes
Hans
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby E10 » 16 Mar 2017 21:27

Ik wist dat ook niet, daarom heb ik maar een A gekocht :lol: :lol:
J356D
Posts: 109
Joined: 09 Oct 2011 22:20
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby J356D » 17 Mar 2017 10:38

Ik heb ook van die raampjes in mijn 356D. Bedoel je het chromen lijstje om het glas heen?
Destijds heb ik met veel smering en een vlak stanley mes het los weten te krijgen.
Met veel geduld komt het uiteindelijk toch los.
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby 01RV » 17 Mar 2017 11:47

Is zelfde als bij een 912, heb bij m'n Soft Targa het glas uit de kleine kantelraampjes gehaald door met warme luchtblazer frame rond het glas op te warmen en dan met een breekmes de oude dichting er uit te snijden. Is wel wat werk maar als je uw tijd neemt komt het goed. Achteraf de raampjes er terug in geplaatst met zwarte TEC7 , dan met scherp mes alles mooi afgesneden, zodat alles er terug uit ziet als nieuw.

Succes

Roy
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby JDMM » 20 Mar 2017 22:08

Joske wrote:Kleine update:
Teststand: Walshuid is weg, volgende week laatste laswerk en laten poederlakken...
Carbs: nog steeds geen tumbler en nog steeds geen replated hardware toegekomen... dit weekend throttle bodies terug zwart maken en het nodige vlakwerk doen. Welke ruwheid schuurpapier is aan te raden om te vlakken?

In afwachting van verder werk aan carbs de deurramen er uit gehaald om te laten verchromen bij Kreile.
Vraagje hieromtrent: Ik vind niet onmiddellijk de borstels om in de chromen raamprofielen te steken nadat ze terug zijn van Kreile... iemand een tip?

Groetjes
Hans


Ik begin met korrel 120, daarna 180 .
Kruislings vlakken en regelmatig slijpsel van het papier blazen en af en toe een nieuw papier nemen.
Korrel 180 is fijn genoeg als eindresultaat.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby Joske » 21 Mar 2017 08:18

Super! Bedankt!
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby Joske » 23 Mar 2017 22:29

01RV wrote:Is zelfde als bij een 912, heb bij m'n Soft Targa het glas uit de kleine kantelraampjes gehaald door met warme luchtblazer frame rond het glas op te warmen en dan met een breekmes de oude dichting er uit te snijden. Is wel wat werk maar als je uw tijd neemt komt het goed. Achteraf de raampjes er terug in geplaatst met zwarte TEC7 , dan met scherp mes alles mooi afgesneden, zodat alles er terug uit ziet als nieuw.

Succes

Roy


De Raampjes zijn er uit! Heat gun en veel geduld hebben het gedaan gekregen. Morgen vertrekt alles naar Kreile!

Mvg
Hans
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby Joske » 19 Apr 2017 19:45

Morgen kan ik eindelijk de verzinkte delen afhalen en ondertussen is ook de tumbler aangekomen. Na veel te lang wachten op de levering van de Vibratory tumbler ben ik vandaag dus eindelijk terug wat in de goede richting aan het wandelen (dat hoop ik althans).

Ik heb voor de eerste tests enkele reserve intake manifolds gebruikt in de tumbler. De eerste tests zijn ok maar ik ben nog niet waar ik wil zijn...

Tot nu toe getest:

Manifold 1
30min. droog met gele kunststof korrels
Daarna 1u droog met dezelfde korrels

Manifold 2
30min. droog met witte keramische korrels
Daarna 1u droog met dezelfde korrels

Morgen of vrijdag ga ik dezelfde tests nog eens nat (zeepsop en polijstcompound) uitvoeren met dezelfde manifolds in de hoop een iets afgewerktere finish te bekomen.

Tips welkom!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Joske on 19 Apr 2017 19:52, edited 1 time in total.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Baby-steps: revisie Zenith-carbs gestart!

Postby Joske » 19 Apr 2017 19:49

Resultaten
4.gele kunststof 30min
3.gele kunststof 90min
2.witte keramische korrel 30min
1.witte keramische korrel 90min
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Return to “Project van.......”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests