Speedster voor watjes

Hoe verloopt je restauratie? Gaat alles goed of heb je tegenslagen? Laat ons genieten en leren.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Speedster voor watjes

Postby JDMM » 19 Oct 2016 13:36

Raadseltje speciaal voor HPJ maar anderen mogen natuurlijk ook meedoen.

Ziet iemand een duidelijk verschil tussen dezelfde motor afgebeeld op de post van 10/09 en de motor zoals hij onder de auto staat ??
(Niet de luchtfilters.)
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Speedster voor watjes

Postby Petwin » 19 Oct 2016 22:25

Das een leuke Jan, ik denk dat ik hem weet =:)
Every Part a Piece of Art
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Speedster voor watjes

Postby Petwin » 19 Oct 2016 22:26

E10 wrote:Mooi werk! Wel jammer dat je volgend jaar er weer alles af moet halen als ze zilvergrijs gespoten wordt..... :mrgreen:


Haha zo blijf je toch bezig...
Every Part a Piece of Art
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Speedster voor watjes

Postby horsepowerjunkie » 22 Oct 2016 07:24

JDMM wrote:Raadseltje speciaal voor HPJ maar anderen mogen natuurlijk ook meedoen.

Ziet iemand een duidelijk verschil tussen dezelfde motor afgebeeld op de post van 10/09 en de motor zoals hij onder de auto staat ??
(Niet de luchtfilters.)


Ik ga voor de condensator op het ventilatorhuis.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Speedster voor watjes

Postby JDMM » 22 Oct 2016 09:46

Heel scherp gezien HPJ, dat condensatortje is er i.d.d. ook pas later opgeschroefd !

Er is echter nog een verschil, iets wat er op beide foto's wel aanwezig is maar anders zit a.h.w.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Speedster voor watjes

Postby horsepowerjunkie » 22 Oct 2016 10:57

Dat moet dan het oliefilter zijn.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Speedster voor watjes

Postby JDMM » 22 Oct 2016 11:44

Bingo !
De sticker zit anders .
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Speedster voor watjes

Postby horsepowerjunkie » 22 Oct 2016 11:58

ik dacht eerst de kleppenspeling sticker, maar die viel helemaal buiten beeld dus dat zou wel een hele erge instinker zijn geweest. :lol:
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Speedster voor watjes

Postby JDMM » 22 Oct 2016 12:02

horsepowerjunkie wrote:ik dacht eerst de kleppenspeling sticker, maar die viel helemaal buiten beeld dus dat zou wel een hele erge instinker zijn geweest. :lol:


Die zit er op beide foto's nog niet op, was toen nog in de maak.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Speedster voor watjes

Postby Petwin » 27 Dec 2016 18:25

Weer wat geleerd...

Na het monteren van de rubbers aan raamframe en kap, wilden de zijruiten niet lekker op de rubbers aansluiten. Laten er nou twee stelschroeven aan de geleiders zitten achter twee service openingen in de deur zodat je de hoek waarmee ze naar boven komen kunt instellen.

Bij een coupe en cabrio kun je natuurlijk het frame en geleider d.m.v. de bracket van de geleider aan de onderkant van de deur te verschuiven verstellen... maar een heus stelmechanisme zoals in mijn D-tje zit heb ik nog nooit gezien.

Ik neem aan dat Roadsters dit ook hebben... doe er uw voordeel mee :shock:
Every Part a Piece of Art
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Speedster voor watjes

Postby Petwin » 06 Jan 2017 21:40

De D is nagenoeg klaar. Nog een paar kleine details, zoals wissers en H4 Einsätze, en dan kunnen we keuren!

De Body en bekleding is in fantastische staat. Verder heeft het allemaal wat langer geduurd, eigenlijk kwam het er op neer dat technisch bijna alles nagekeken of gereviseerd moest worden:

Wielophanging, vervangen van rubbers, schokbrekers, donuts, stabilisatiestang, torsiestaafbuis gereinigd en met nieuw vet gevuld,
Fusees, nieuwe wiellagers
Remmen, trommels draaien, Wielremcilinders, hoofdremcilinder, nieuwe schoenen, ankerplaten gedaan etc
Leidingen, remmen, benzine, vernieuwen en waar mogelijk gereinigd
Motor volledig gereviseerd
Versnellingsbak idem, inclusief aandrijfbuizen, jukken etc etc
Electra (gaat er niet op voorruit als een auto 45 jaar + niet gebruikt wordt en in een droog klimaat staat...) claxons repareren, Stuur ring en knop weer werkend maken, sleepcontacten vernieuwen, veel verbindingen opnieuw maken (gecorrodeerd) zekeringhouder schoonmaken, sluitingen verhelpen, verkeerde verbindingen weer in orde maken, spanningsregelaar reviseren, nieuwe accu, bijna alle lampen vervangen, ruitenwissermotor gereviseerd, richtingaanwijzerschakelaar vervangen, lichtschakelaar gereviseerd etc etc etc.
Gasstangen (zaten vast), alle bolkoppelingen vervangen, handgasmechanisme gereviseerd.
Stoelrails, idem
nieuwe afdekking voor kap
Velgen gerestaureerd, nieuwe Banden
Uitlijnen
Poetsen, Poetsen, schoonmaken en weer poetsen
Veel klein geneuzel, losse taillestrip, toerenteller en KM teller kabels vervangen, stoelkantelmechanismen, revisie en reparatie van verwarmingsknop/mechanisme etc etc.

Ik ben vast het e.e.a. vergeten... :roll:

Onze autootjes blijven in een betere conditie als ze gewoon gebruikt en onderhouden worden.... Dat gaat van nu af aan weer gebeuren. Hij voelt prima aan, ik zou er zo mee naar Spanje rijden :lol:

Enjoy...


https://www.youtube.com/watch?v=QaLu8FvauRc
Every Part a Piece of Art
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: Speedster voor watjes

Postby 01RV » 07 Jan 2017 08:25

Amai knap werk, ziet er prachtig uit... en dan zeggen dat het bij mij hard gaat :lol:

Gr

ROY
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: Speedster voor watjes

Postby tbt2 » 07 Jan 2017 09:23

Zo zie ik ze het liefst, gebruikt maar in goede staat en die gecraqueleerde knoppen zijn prachtig. :shock:

proficiat!

genieten van Spanje... zou ik zeggen!
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Re: Speedster voor watjes

Postby Vvoister » 07 Jan 2017 13:57

Leuk filmpje Edwin! en mooi werk natuurlijk weer.
Erik
Porsche 356 SC
J356D
Posts: 109
Joined: 09 Oct 2011 22:20
Contact:

Re: Speedster voor watjes

Postby J356D » 08 Mar 2017 15:46

Volgende week wil ik met de convertible D naar de keuring en heb hier nog veel werk aan gehad om elektra en dergelijke in orde te maken. Wilde ik bij de garage de lampen goed laten afstellen bleek dat het lichtbeeld totaal niet klopte. Half uur staan vloeken en zoeken naar het probleem toen een collega langsliep en doodleuk zei "staat het grootlicht misschien aan?"Ja dus, Goeiemorgen allemaal . Kan er hier ook nog een beetje gelachen worden ;-).
Zal Volgende week even leuke fotos schieten als hij gekeurd wordt.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Return to “Project van.......”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests