Page 13 of 14

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 20 Mar 2017 13:41
by 01RV
.. eerste 200km zitten er al op..

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 20 Mar 2017 18:36
by E10
Je hebt de wijzer van de snelheidsmeter subtiel weggewerkt ;)

Hoe voelde het?

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 21 Apr 2017 06:15
by 01RV

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 29 Apr 2017 13:24
by 01RV
.... plaatje
IMG_4225.jpg

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 30 Apr 2017 10:01
by stefan
mooi gebakkie!!

stefan
dicht bij groningen

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 30 Apr 2017 10:11
by Richard
Erg mooi!

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 30 Apr 2017 13:51
by 01RV
...km's aan het bollen zodat ik weet dat alles in orde is om binnenkort naar Spanje te gaan voor de Internationale 356 Meeting in.


Bedankt voor de mooie woorden!

Gr

Roy

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 10 Nov 2017 20:28
by 01RV
.... en na 6 maanden hebben we dan toch nog onze IM 2017 badge ontvangen... :lol:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 11 Nov 2017 16:21
by 01RV
.... ongeveer 2500 zorgeloze kilometers gereden met de Coupé sedert april, tijd om de motor eens een groot onderhoud te geven, gaat eenvoudiger met motor uit de wagen. Olie + filter vervangen, kleppen gesteld, bougies vervangen en een lekje aan pakking oliepomp deksel opgelost.

Tevens ontbrekende hitteschild tussen uitlaat en oliepomp geplaatst, naar het schijnt ( 356 registry ) ontbreekt deze bij 90% van de 356 / 912 motoren :lol:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 16 Nov 2017 00:40
by E10
Goed bezig! Maar ik moet er niet aan denken om steeds de motor eruit te halen voor onderhoud..... Petje af voor je doortastendheid.

En ja, dat klopt van dat plaatje.

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 16 Nov 2017 23:38
by JDMM
Met de nadruk op bezig !
Voor genoemde w.z.h. hoeft het blok er niet uit of je moet er op kicken..... :shock:

Ik denk zo'n isolatieplaat te hebben ergens, als je hem nog nodig hebt ga ik zoeken.

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 22 Nov 2017 16:44
by 01RV
.... en na lang zoeken toch de juiste Fram C3 sticker gevonden voor op deksel oliefilterhuis.

Check: https://www.impactdecals.co.uk/collections/engine-decals/products/fram-c3-oil-canister-decal-set

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 22 Jan 2018 16:49
by 01RV
... ondertussen de Weber carbs verwisseld voor een setje 03/58 gedateerde Zenith NDIX 32 Carbs, setje had ik nog geruild met Petwin. Na heel wat resto/revisie werk aan de carbs en de luchtfilters zijn ze eindelijk klaar en gemonteerd. Nu nog afstellen wanneer ik de motor terug in de wagen monteer.

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 22 Jan 2018 19:55
by tbt2
veronderstel dat je die webers op je andere motor gaat monteren zo te zien?

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 22 Jan 2018 20:24
by 01RV
.. neen, daaar komen ook correcte Zenith carbs op, heb een setje van m’n donor blok uit 1960. Moet nog juist de luchtfilters wisselen met Hans.