Page 11 of 14

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 13 Jan 2017 09:19
by 01RV
Waren als optie verkrijgbaar vanaf AT1 , maar heb ze zelf toegevoegd is veiliger.

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 14 Jan 2017 16:58
by 01RV
Gordels aan passagierszijde geplaatst, bedankt E10 voor de levering!

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 25 Jan 2017 09:39
by 01RV
En weeral wat verder...

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 25 Jan 2017 16:40
by E10
Sjiek!

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 25 Jan 2017 20:31
by marc 356
Heel mooi, zulke gordels zouden ook nog in de mijne passen. Waar worden die aan bevestigd ?
Gr Marc

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 26 Jan 2017 07:28
by 01RV
@Marc,

Meer info hoe ze monteren hier, PETWIN had me nog de afmetingen voor de beugels doorgegeven.

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 26 Jan 2017 09:56
by E10
Ik weet niet zeker of deze beugels ook bij de T5 nog gebruikt werden. De T6 had in ieder geval geen beugels maar ogen.

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 26 Jan 2017 11:51
by 01RV
Klopt dacht dat het ook over een A ging, latere modellen hadden oogbouten.

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 30 Jan 2017 20:40
by 01RV
Bezig met alles aan het klaarmaken om volgend wekend de motor er in te leggen, toen ik zag dat ik PETWIN z'n ventielspeling sticker nog niet geplaatst had, dus dan maar geplaatst en kan hij alvast nog iets schrappen van z'n lijstje die hij indertijd naar me toestuurde met "aandachtspunten"... we volgen z'n voorbeeld met het streven naar originaliteit.

IMG_4118.jpg

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 30 Jan 2017 21:59
by Joske
Knap!

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 31 Jan 2017 11:09
by Hirth
01RV, Mooie motor! Nog wat punten van mijn kant. Zie het alsjeblieft niet als kritiek.

- Bobine latere versie, geen TK6A3
- Bobine heeft spades kan je loshalen en de bedrading als originaal vastzetten
- Bobine sticker, materiaal, afmeting, kleur en fonts
- Bedrading ontsteking, met thinner even de witte tekst verwijderen, ziet het er al weer origineler uit
- Leidingen filter, origineel had een enkele koperen tracer, niet de drie oranje. Heel lastig dit direct te doen tenzij je zelf leidingen gaat weven
- Boots voor verderlerkap zijn later type, origineel type is te koop
- Dynamo bedrading op een A was niet bruin maar wit met gele tracer

Succes, je auto ziet er prachtig uit

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 31 Jan 2017 12:21
by 01RV
Hirth wrote:01RV, Mooie motor! Nog wat punten van mijn kant. Zie het alsjeblieft niet als kritiek.

- Bobine latere versie, geen TK6A3
- Bobine heeft spades kan je loshalen en de bedrading als originaal vastzetten
- Bobine sticker, materiaal, afmeting, kleur en fonts
- Bedrading ontsteking, met thinner even de witte tekst verwijderen, ziet het er al weer origineler uit
- Leidingen filter, origineel had een enkele koperen tracer, niet de drie oranje. Heel lastig dit direct te doen tenzij je zelf leidingen gaat weven
- Boots voor verderlerkap zijn later type, origineel type is te koop
- Dynamo bedrading op een A was niet bruin maar wit met gele tracer

Succes, je auto ziet er prachtig uit


@ Hirth: Bedankt voor de Tips , zal zien wat ik nog ga aanpassen.

Hier korte teaser van de vorderingen aan de 356A : https://vimeo.com/201825402

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 11 Feb 2017 17:53
by 01RV
Nog enkele foto's...

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 11 Feb 2017 19:43
by E10
Heel mooi! Die verlichting vanonder het dashboard is ook heel sjiek. En makkelijk bij het instappen in het donker :)

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Posted: 11 Feb 2017 22:35
by tbt2
Klasse! Deze zomer cars and coffee hé?