1958 AT2 1600S Coupé
- marc 356
- Posts: 371
- Joined: 06 Jan 2011 20:10
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Die petwin ziet ook alles, ik zie dat het er verdomd goed uit ziet. Ik heb ook Webers geplaatst maar ze krijgen ze niet goed afgesteld , teveel benzine. Marc
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
marc 356 wrote:Die petwin ziet ook alles
Nou ja, alles......
Het is geen Bosch bobijn en de beugel ook niet, of daar dan een Bosch sticker verkeerd om op kan zitten weet ik niet.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
en een 123 verdeler, terwijl je hier op het forum prima opnieuw gekalibreerde verdelers kunt kopen voor minder.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- tbt2
- Posts: 628
- Joined: 04 Jan 2015 21:03
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
ziet er mij heel mooi uit.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
tbt2 wrote:ziet er mij heel mooi uit.
Dat is ook zo.
De (paar) puntjes die hier worden aangeroerd zijn dan ook geen kritiek maar opbouwend bedoeld.
Ik ga regelmatig met antieke motoren op concourse, ieder puntje aftrek is op dat moment een nationale ramp.
Later na, als de bui over is, doe je er je voordeel mee........
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Ik zie meer maar vraag me altijd af of commentaar gewenst is. Ik vind het altijd wel fijn, je leert immers.
Als je een lijstje wilt, zeg het maar.
Als je een lijstje wilt, zeg het maar.
Every Part a Piece of Art
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Ik wachtte al op wat commentaar...had het er al over met tbt2 voor de motor af was... inderdaad de sticker op de bobijn staat op z'n kop, was wat verstrooid zeker ...
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
60' 356BT5 Super Roadster
- tbt2
- Posts: 628
- Joined: 04 Jan 2015 21:03
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
JDMM wrote:tbt2 wrote:ziet er mij heel mooi uit.
Dat is ook zo.
De (paar) puntjes die hier worden aangeroerd zijn dan ook geen kritiek maar opbouwend bedoeld.
Ik ga regelmatig met antieke motoren op concourse, ieder puntje aftrek is op dat moment een nationale ramp.
Later na, als de bui over is, doe je er je voordeel mee........
Volledig met je eens! das ook de bedoeling van dit forum.
Met die puntjes doe dan nog wat je wil....
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
JDMM wrote:marc 356 wrote:Die petwin ziet ook alles
Nou ja, alles......
Het is geen Bosch bobijn en de beugel ook niet, of daar dan een Bosch sticker verkeerd om op kan zitten weet ik niet.
Hoe ziet een originele beugel er dan uit?
Gr
ROY
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
60' 356BT5 Super Roadster
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Ik heb veel verschillende gezien maar de a-tjes hadden meestal deze met een Bosch Logo.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Every Part a Piece of Art
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
01RV wrote:JDMM wrote:marc 356 wrote:Die petwin ziet ook alles
Nou ja, alles......
Het is geen Bosch bobijn en de beugel ook niet, of daar dan een Bosch sticker verkeerd om op kan zitten weet ik niet.
Hoe ziet een originele beugel er dan uit?
Gr
ROY
De Bosch beugel is wat smaller ( 30 mm.) t.o.v. de diameter ( 60 mm.) en er staat een Bosch logo op.
Het materiaal is 2 mm. dik.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Heb van Petwin een lijstje gekregen met wat aandachtspunten, de carbs worden niet vervangen de webers zaten op de motor en het extra budget voor gereviseerde Zenith carbs te kopen hou ik voorlopig voor het afwerken van de wagen.
Wie kan de 10 verschillen spotten in vergelijking met de vorige foto ?
Gr
ROY
Wie kan de 10 verschillen spotten in vergelijking met de vorige foto ?
Gr
ROY
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
60' 356BT5 Super Roadster
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
2x sticker op luchtfilter
sticker op bobine
3x bougiekabel houders
bougiekabels omgelegd bij oliefilterslang
bedrading vanaf bobine naar temp.en oliedruk zender in een krimpkousje
boutkop bobinebevestiging zwart gemaakt
rubber plugje in koelhuis
samen 10!
sticker op bobine
3x bougiekabel houders
bougiekabels omgelegd bij oliefilterslang
bedrading vanaf bobine naar temp.en oliedruk zender in een krimpkousje
boutkop bobinebevestiging zwart gemaakt
rubber plugje in koelhuis
samen 10!
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
1-2-3- 3 Klemmetjes bougiekabels.
4 dekseltje benz. pomp vlak.
5 rode draad naar bobijn weggewerkt.
6 rubber stopje ipv schroef in fan huis.
7 bobijn sticker gedraaid.
8 koperen stekkertje op bobijn.
9 schroef bracket oliefilter.
10 stangetje carb. verwarming gedraaid.
11 stickers luchtfilter.
4 dekseltje benz. pomp vlak.
5 rode draad naar bobijn weggewerkt.
6 rubber stopje ipv schroef in fan huis.
7 bobijn sticker gedraaid.
8 koperen stekkertje op bobijn.
9 schroef bracket oliefilter.
10 stangetje carb. verwarming gedraaid.
11 stickers luchtfilter.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Ondertussen al heel wat laswerk gedaan, momenteel wordt hij nog geparelstraald voor de dorpels dicht gemaakt worden.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
60' 356BT5 Super Roadster
Return to “Project van.......”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 75 guests