1958 AT2 1600S Coupé

Hoe verloopt je restauratie? Gaat alles goed of heb je tegenslagen? Laat ons genieten en leren.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby horsepowerjunkie » 11 Feb 2016 15:14

Mooie trailer ook !
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby Petwin » 12 Feb 2016 06:34

Ziet er inderdaad allemaal erg gaaf uit. Je weet nooit wat er allemaal tevoorschijn komt na het strippen. Dit is toch wel de heilige graal :)
Every Part a Piece of Art
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby E10 » 12 Feb 2016 17:57

Heel gaaf. Van harte gefeliciteerd! Bij mijn volgende aankoop neem ik je mee..... :wink:
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby tbt2 » 12 Feb 2016 18:15

je hebt pechvogels en das een geluksvogel :wink:
Meer moet dat niet zijn!

Ik moet hier nog 2 pinten aan iemand, hoe kunnen we elkaar vinden Roy? :wink:
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby 01RV » 13 Feb 2016 12:06

tbt2 wrote:je hebt pechvogels en das een geluksvogel :wink:
Meer moet dat niet zijn!

Ik moet hier nog 2 pinten aan iemand, hoe kunnen we elkaar vinden Roy? :wink:


Komt helemaal goed, Thibaut!

Ondertussen alle plaatwerk en losse delen weg gedaan om te stralen en poederlakken.
Motor en bak worden opgekuist, lekkende pakkingen vervangen, aluminium oilekoeler , benzinepomp revisie, enz, enz
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby E10 » 13 Feb 2016 12:42

Je gaat zo'n mooie basis toch zeker niet verpesten door onderdelen te poederlakken...... :(
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby JDMM » 13 Feb 2016 17:27

tbt2 wrote:je hebt pechvogels en das een geluksvogel :wink:
Meer moet dat niet zijn!

Ik moet hier nog 2 pinten aan iemand, hoe kunnen we elkaar vinden Roy? :wink:


Het gaat toch nog gebeuren dat mijn twee zuur verdiende pinten naar Roy toe gaan ?? :lol:

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby tbt2 » 13 Feb 2016 20:17

JDMM wrote:
tbt2 wrote:je hebt pechvogels en das een geluksvogel :wink:
Meer moet dat niet zijn!

Ik moet hier nog 2 pinten aan iemand, hoe kunnen we elkaar vinden Roy? :wink:


Het gaat toch nog gebeuren dat mijn twee zuur verdiende pinten naar Roy toe gaan ?? :lol:

Jan.

Das de bedoeling hé, na de tip die ik hem gaf.
Eigenlijk verdien ik een bakje Jupiler 24stuks -2 voor jouw zijn er nog 22 voor mij. :lol: :lol:
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby JDMM » 14 Feb 2016 00:05

E10 wrote:Je gaat zo'n mooie basis toch zeker niet verpesten door onderdelen te poederlakken...... :(


Ik heb mijn motorplaatwerk onlangs laten poedercoaten en ben erg tevreden over de kleur en de afwerking. (Satin)
Ik heb nog origineel plaatwerk en zie geen verschil, de verf zit er iets vetter op.
Uiteindelijk is het ook maar gewoon verf maar anders opgebracht.
Origineel werd er wat zwarte verf magertjes over een kale vettige plaat geblazen, in mijn geval viel dat er eigenlijk gewoon van af, dat was het dus ook niet, maar wel origineel.
Ik heb KTL gezien, is ook niet org. en is het qua kleur ook net niet.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby 01RV » 14 Feb 2016 08:18

JDMM wrote:
E10 wrote:Je gaat zo'n mooie basis toch zeker niet verpesten door onderdelen te poederlakken...... :(


Ik heb mijn motorplaatwerk onlangs laten poedercoaten en ben erg tevreden over de kleur en de afwerking. (Satin)
Ik heb nog origineel plaatwerk en zie geen verschil, de verf zit er iets vetter op.
Uiteindelijk is het ook maar gewoon verf maar anders opgebracht.
Origineel werd er wat zwarte verf magertjes over een kale vettige plaat geblazen, in mijn geval viel dat er eigenlijk gewoon van af, dat was het dus ook niet, maar wel origineel.
Ik heb KTL gezien, is ook niet org. en is het qua kleur ook net niet.


Heb het plaatwerk van m'n twee 912'en steeds laten poederlakken en ben zeer tevreden van het resultaat. Op de 912 coupé is dit reeds 8 jaar geleden gedaan en is nog als nieuw. Vandaar terug dezelfde behandeling voor het 356 plaatwerk.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby Petwin » 14 Feb 2016 09:18

Hetzelfde hier...als je je filterbehuizing en olie ontluchtingspot (zie hem in de doos) hebt laten poeder coaten.... niet gebruiken!

Vraagje, de ringen onder de dopmoeren lijken niet origineel te zijn. Hebben ze wel een inkeping aan de onderkant waarin een/de rubberen dichtring valt?

Voor de brandstofpomp, heb je de veer uit de revisie kit toegepast? Deze zijn te zwak. De druk zal (te) laag zijn. Ik zie ook dat het deksel ingedrukt is. Dit zou later tot lekkage kunnen leiden.
Every Part a Piece of Art
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby Petwin » 14 Feb 2016 11:20

Heb de foto gevonden...dit moet ergens in 61-62 zijn
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Every Part a Piece of Art
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby 01RV » 14 Feb 2016 13:36

Petwin wrote:Hetzelfde hier...als je je filterbehuizing en olie ontluchtingspot (zie hem in de doos) hebt laten poeder coaten.... niet gebruiken!

Vraagje, de ringen onder de dopmoeren lijken niet origineel te zijn. Hebben ze wel een inkeping aan de onderkant waarin een/de rubberen dichtring valt?

Voor de brandstofpomp, heb je de veer uit de revisie kit toegepast? Deze zijn te zwak. De druk zal (te) laag zijn. Ik zie ook dat het deksel ingedrukt is. Dit zou later tot lekkage kunnen leiden.


- Heb de standaard revisie kit gebruikt, goed om te weten dat de bijgeleverde veer te zwak is, heb de oude terug gemonteerd. Heb het deksel terug vlak gemaakt, wist niet dat ze ingedeukt was stond er zo op.

- filterbehuizing is met lakgespoten, ontluchtingspot is mee om te poederlakken maar is enkel de buitenkant die gelakt wordt.

Bedankt voor de tips.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby JDMM » 14 Feb 2016 15:11

(Het glimt nogal, als de lak is uitgehard kijken of ik daar nog iets aan kan veranderen.)

Jan, ze glommen origineel ook hoor.

Ziet er trouwens chique uit!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: 1958 AT2 1600S Coupé

Postby Petwin » 14 Feb 2016 16:37

01RV wrote:
Petwin wrote:Hetzelfde hier...als je je filterbehuizing en olie ontluchtingspot (zie hem in de doos) hebt laten poeder coaten.... niet gebruiken!

- filterbehuizing is met lakgespoten, ontluchtingspot is mee om te poederlakken maar is enkel de buitenkant die gelakt wordt.

Bedankt voor de tips.


Het is onmogelijk iets af te plakken, te stralen en dan te verwachten dat het medium niet in de behuizing doorgedrongen is. Het is niet eens een kwestie van risico nemen, het zal verkeerd gaan.

En de ringen onder de Acorn nuts?

Veren van de pomp meet ik altijd. Er zijn meer verkeerde in omloop dat goede :(
Every Part a Piece of Art

Return to “Project van.......”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 73 guests