1958 AT2 1600S Coupé
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Geen paniek komt helemaal goed.heb bij m'n 912 in 2008 de onluchtingspot ook laten stralen en poederlakken, eens alles terug heb ik die binnenin grondig op gekuist en stofvrij gemaakt. Nu 8 jaar later geen problemen ondervonden.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
60' 356BT5 Super Roadster
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Zie tabel.
De groene lijn 58568 "Origineel"... was ook een te zwakke veer. Deze was door de vorige eigenaar geplaatst. Hij had ook een standaard kitje toegepast.
Zoals je kunt zien is er geen directe correlatie tussen dikte en veerkracht. Het uitrekken van veer 4 maakte hem zelfs zwakker.
Van de 4 veren was er slechts één die met het tweaken van de pompslag d.m.v. flensdikte 0,18 Bar gaf.
De anderen bleven op 0,13 Bar steken.
Moraal van dit verhaal, meten is weten en vertrouw geen enkel onderdeel dat nieuw is.
De groene lijn 58568 "Origineel"... was ook een te zwakke veer. Deze was door de vorige eigenaar geplaatst. Hij had ook een standaard kitje toegepast.
Zoals je kunt zien is er geen directe correlatie tussen dikte en veerkracht. Het uitrekken van veer 4 maakte hem zelfs zwakker.
Van de 4 veren was er slechts één die met het tweaken van de pompslag d.m.v. flensdikte 0,18 Bar gaf.
De anderen bleven op 0,13 Bar steken.
Moraal van dit verhaal, meten is weten en vertrouw geen enkel onderdeel dat nieuw is.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Every Part a Piece of Art
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Hoe zit het met de kleine veertjes die de membraampjes dicht duwen, zijn deze ok in het standaard revisie setje?
G
Roy
G
Roy
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
60' 356BT5 Super Roadster
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Meestal wel maar ik gebruik gewoon de oude. Ze zijn makkelijk te testen. Als de pomp gemonteerd is, druk je de hefoom in en houdt je vinger op de inlaat. If it sucks it sucks Zelfde aan de uitlaatkant. Je kunt het ook horen.
Every Part a Piece of Art
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
bak ziet er al beter uit, ...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
60' 356BT5 Super Roadster
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Ruitenwissermechanisme ook onderhanden genomen...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
60' 356BT5 Super Roadster
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
dat gaat een puik autootje worden zo !
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Mooi!
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Ondertussen heeft Gerard Kroon, http://www.kroonwireharnesses.com , m'n compleet nieuwe kabelboom af:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
60' 356BT5 Super Roadster
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Slechte stukken vloer en dorpels eruit aan het halen..
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
60' 356BT5 Super Roadster
- tbt2
- Posts: 628
- Joined: 04 Jan 2015 21:03
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Weet je ondertussen waarom je een derde uitsparing hebt tussen de uitlaat uitsparingen?
Lijkt me net iets voor een sebring uitlaat of iets gelijkaardigs;
Lijkt me net iets voor een sebring uitlaat of iets gelijkaardigs;
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
tbt2 wrote:Weet je ondertussen waarom je een derde uitsparing hebt tussen de uitlaat uitsparingen?
Lijkt me net iets voor een sebring uitlaat of iets gelijkaardigs;
GePimped op z'n Amerikaans zeker, wordt terug origineel gemaakt.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
60' 356BT5 Super Roadster
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Motor zit terug in elkaar, binnenkort proef draaien
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
60' 356BT5 Super Roadster
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Ik zie dat je Webers gemonteerd hebt. Verder nog trucs uitgehaald?
Het deksel van de brandstofpomp is ingedeukt. Dit komt doordat deze te vast gedraaid is door je voorgangers. Dit zou lekkage kunnen veroorzaken. Nu hij nog droog is, is het aan te raden deze weer van binnenuit vlak te maken, het pasvlakje daarna te vlakken en dan weer te monteren.
Ziet er netjes uit. Doe de Bosch Sticker even andersom
Het deksel van de brandstofpomp is ingedeukt. Dit komt doordat deze te vast gedraaid is door je voorgangers. Dit zou lekkage kunnen veroorzaken. Nu hij nog droog is, is het aan te raden deze weer van binnenuit vlak te maken, het pasvlakje daarna te vlakken en dan weer te monteren.
Ziet er netjes uit. Doe de Bosch Sticker even andersom
Every Part a Piece of Art
Return to “Project van.......”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 54 guests