Page 2 of 3

Re: Feb '53 Knick

Posted: 18 Feb 2015 20:57
by tbt2
Ben benieuwd naar meer!!!
Ziet er de max uit! één van mijn dromen om ooit een pré A te bezitten.
succes.

Re: Feb '53 Knick

Posted: 20 Feb 2015 00:00
by Vvoister
Aah dat wordt weer een beauty!

Re: Feb '53 Knick

Posted: 20 Feb 2015 20:22
by Petwin
Laten we het hopen... :D
Het wordt in ieder geval weer een project van meerdere jaren.

Vandaag een reflector gescoord van Ebay.
Voor de minder ingewijden, er zijn meerdere verschillende versies geweest in de loop der jaren.

De allereerste hadden geen K-nummer en een horizontaal ruitpatroon. Ze waren natuurlijk van glas. De achterkanten waren verzinkt (zou ook CAD geweest kunnen zijn) en hadden geen SWF logo. Messing rand verchroomd.

Ergens in Augustus '53 kregen ze de K1262 (kleingeschreven) Markering. Ruitpatroon zelfde als de vroegere.

Ergens laat in 53 of vroeg in 54: K1262 met verticaal ruitpatroon.

De universiteit van Karlsruhe lichtinstituut goedkeuringsdata voor de K-nummers:
K1262 July 8, 1952
K1315 Dec 12, 1953

Vroeg '54 K1315 met verticaal ruitpatroon (Heb ze met en zonder SWF logo gezien)

Laat 57 / begin 58 (T2 periode) K1315 groter geschreven. (Met en zonder SWF logo)

T5 en later, kunststof reflectors, aluminium rand. Deze werden door ULO gemaakt.

Beide originele reflectors zaten nog op mijn auto maar eentje was helaas gesneuveld. De kans dat je een vroege originele kunt scoren die past bij jouw auto is erg klein. Ik was dus in mijn nopjes.
Zeg nou zelf een split of vroege Knick met verticaal ruitpatroon dat is toch geen gezicht :roll:

De waarde van de achterkant van de auto is nu verdubbeld :?

Re: Feb '53 Knick

Posted: 24 Feb 2015 01:08
by E10
Das een mooie vondst! Maar als je een minder ouwe een kwartslag gedraaid had, dan had je ook een horizontaal patroon gehad. Wat een gedoe om een wiebertje..... :wink:

Jezus en dat zeg je nu....

Re: Feb '53 Knick

Posted: 24 Feb 2015 19:52
by Richard
Piece of the puzzle. Gaaf hoor.

Re: Feb '53 Knick

Posted: 25 Feb 2016 22:12
by Rustbuster
Sneak preview

Re: Feb '53 Knick

Posted: 25 Feb 2016 23:24
by horsepowerjunkie
mooi hoor , bijna alles weer als nieuw :)

Re: Feb '53 Knick

Posted: 26 Feb 2016 10:55
by E10
Pff, dat je weet waar je beginnen moet.... respect!

Re: Feb '53 Knick

Posted: 27 Feb 2016 11:41
by tbt2
Komt goed! Mooi werk.

Re: Feb '53 Knick

Posted: 28 Feb 2016 00:50
by Petwin
Alle eer moet hier naar Rustbuster gaan. Deze oudjes kunnen aardig wat roestplekjes hebben....
De auto heeft meer dan 40 jaar onder een afdakje gestaan voordat ie "gered" werd. Ik heb er het volste vertrouwen in dat hij weer gezond wordt.
Het is leuk om te vorderingen via dit medium te zien. Ik hoop de week na volgende week weer een bezoekje te brengen tot dan moet ik het met de foto"s doen.

Mijn taak bestaat volgende week uit het halen en brengen van wat chroomdelen. 24 uur vliegen, maar dan heb je ook wat :shock:

Ondertussen word het wereldwijde netwerk van 53 bezitters uitgebreid, onontbeerlijk bij dit vroege spul.

Re: Feb '53 Knick

Posted: 09 Mar 2016 16:50
by stefan
enne, heb je gevlogen?

stefan
hoge noorden

Re: Feb '53 Knick

Posted: 10 Mar 2016 01:07
by Petwin
Net terug uit LA... het was weer genieten om tegen banden aan te schoppen en bekenden weer te zien.
De litmeet had nog veel 356 spul... de Swapmeet begint langzaam door de 911'jes overgenomen te worden...

De hamburgers en Bratwursten waren weer wel als vanouds :)

Re: Feb '53 Knick

Posted: 05 Nov 2016 19:41
by Rustbuster
Het is weer eens tijd voor een update:

Re: Feb '53 Knick

Posted: 05 Nov 2016 19:43
by Rustbuster
en de rest

Re: Feb '53 Knick

Posted: 05 Nov 2016 20:19
by E10
He, je bent weer terug! ;)

Heel netjes. Vakmanschap!