Page 1 of 1

'58-er Speedster Resto

Posted: 31 Dec 2012 21:02
by Rustbuster
Na de '57-er Speedster,waar ik veel positieve reakties op heb gekregen,zoals beloofd hier de volgende resto,weer een Speedster maar dit maal een '58-er.
Na een paar kleinere 911 en 912 projecten,was het maar weer eens tijd voor een groter serieus project.
Het is zeker geen hele slechte auto,zeker niet in vergelijking met de vorige. Heeft wel het gebruikelijke werk zoals binnen en buiten dorpels (en bodem,maar deze was al op een ander adres vervangen). Verder heeft de auto in het verleden nogal wat schade's opgelopen,zeker de kont heeft het aardig te verduren gekregen.
Dus al met al,we kunnen ons eigen weer uitleven. Ook maar besloten om mijn C binnenkort maar eens in de verkoop te gaan doen om er een early 911 voor terug te kopen.
Ik heb er de komende tijd toch geen tijd voor.
Genoeg geluld,hier wat foto's met het "sloopwerk" van vandaag:

Re: '58-er Speedster Resto

Posted: 31 Dec 2012 21:05
by Rustbuster
Nog 2:

Re: '58-er Speedster Resto

Posted: 01 Jan 2013 03:50
by E10
Zo, je bent al goed bezig geweest. Ik ben weer zeer benieuwd naar het vervolg.

Re: '58-er Speedster Resto

Posted: 01 Jan 2013 11:00
by Hirth
Leuk, subscribed

Re: '58-er Speedster Resto

Posted: 01 Jan 2013 12:28
by marc 356
Waar moet ik gaan zoeken, ik zou ook zo een project (speedster )willen als de coupe klaar is .
Veel succes . Gr. Marc 356

Re: '58-er Speedster Resto

Posted: 01 Jan 2013 12:54
by JDMM
Mooi om te zien hoe een Speedster gefileerd wordt, het lijkt allemaal zo gemakkelijk.
Van welk materiaal zijn de verwarmingsbuizen gemaakt, en hoe was de voorbewerking tot nog toe ?
Handmatig kaal maken, stralen of dippen, primer ?

Jan.

Re: '58-er Speedster Resto

Posted: 03 Jan 2013 22:25
by Rustbuster
Jan,
De verwarmingsbuizen zijn gewoon van dunwandige buis gemaakt.
Wat betreft de voorbewerking: De koets is gewoon gestraald en staat in de epoxy
Niet helemaal mijn ding op deze manier,maar....
Ik verwijder liever eerst al het oude en niet bruikbare plaatwerk en laat hem dan pas stralen. De reden daarvoor is: waar je plaat niet verwijderd is zit nu nog roest en of vliegroest,ook in de dorpels zoals je ziet. Dit moet je nu nogmaals stralen of ontroesten.
En wat betreft de epoxy,goed product,alleen zet ik een koets voordat ik nog moet gaan plaatwerken liever in een 1K primer,deze is veel eenvoudiger te verwijderen.
Als hij dan helemaal plaatwerk klaar is,dan pas in de epoxy
Maar ja,zo heeft ieder zijn manier van werken.
Wordt vervolgd

Re: '58-er Speedster Resto

Posted: 04 Jan 2013 00:12
by JDMM
Rustbuster wrote:Wat betreft de voorbewerking: De koets is gewoon gestraald en staat in de epoxy
Niet helemaal mijn ding op deze manier,maar....


Ik voelde 'em al , vandaar de vraag.

Jan.