richard zijn project 356c coupe outlaw

Hoe verloopt je restauratie? Gaat alles goed of heb je tegenslagen? Laat ons genieten en leren.
User avatar
richard356
Posts: 232
Joined: 22 Aug 2011 11:27
Contact:

richard zijn project 356c coupe outlaw

Postby richard356 » 27 Aug 2011 21:30

Dit wordt dan het eerste bericht inzake mijn project 356C coupe outlaw/race versie. De 356 is reeds voorzien van vierpunts gordels, race stoelen en een gekietelde motor (1720cc). De 356 ziet er redelijk uit en de bodem is hard. Zoals bijna alle 356 komt ook deze uit Amerika maar was wel een Europese uitvoering? De auto is voor een groot deel aangepakt maar het spuitwerk is ook nu weer in de woestijn uitgevoerd. Eerst maar eens zorgen voor een NL kenteken en de eerste hobbels daarvoor weg te nemen. Ik zal deze winter de 356 aanpakken dus wordt een mooi project. Uitvoering outlaw/race een beetje Emory stijl, kijken hoe ver ik kom. De plaatjes zoals die nu is. Wat gaat het mogelijk worden:
- inbouwen rolkooi
- tankdop spatbord verwijderen/dichtlassen, montage tankdop in kofferklep
- deurhandels binnenzijde verwijderen, worden riempjes
- lederen deurstoppers links en rechts monteren
- montage carrera uitlaat
- inbouwen tripmaster
- chassis aanpassen: verlagen, montage race schokbrekers
- wellicht montage andere velgen.
- verplaatsen massaschakelaar
- inbouwen standkachel (het kan zo maar koud worden :mrgreen: )
- spuiten, bestikkeren
en zaken die nog naar boven komen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
richard356
Posts: 232
Joined: 22 Aug 2011 11:27
Contact:

Re: richard zijn project 356c coupe outlaw

Postby richard356 » 29 Aug 2011 20:25

Gelezen. Klopt, staat er niet bij? Ik ben wel bezig met het leggen van tapijt en isolatie van de bodemplaat. Het isolatie materiaal zit er nu in. Het tapijt ss eigenlijk eerst voor de keuring en tot de auto naar de spuiter gaat. Helemaal niets is ook maar zo kaal :o Afgelopen weekend met de elektra bezig geweest. Wat een gepuzzel. Gelukkig zaten hier en daar op losse kabels tags om aan te geven waar ze voor zijn of waar ze van waren. Heel wat elektrische schema's doorgenomen om te kijken wat waar voor is. Na veel gedoe (er klopte weinig van) doet alles het weer en heb ik de koplampen omgebouwd naar Europese uitvoering. Nu de ruitenwisser nog monteren en aansluiten en wij zijn zo goed als klaar voor de keuring. Nu de tijd nog om dat te regelen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by richard356 on 29 Aug 2011 20:31, edited 2 times in total.
User avatar
richard356
Posts: 232
Joined: 22 Aug 2011 11:27
Contact:

Re: richard zijn project 356c coupe outlaw

Postby richard356 » 29 Aug 2011 20:27

Omdat de auto toch omhoog gekrikt was om de vierpuntsgordels beter te monteren ook even wat foto's van de nieuwe schijven en motor gemaakt.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
richard356
Posts: 232
Joined: 22 Aug 2011 11:27
Contact:

Re: richard zijn project 356c coupe outlaw

Postby richard356 » 31 Aug 2011 20:10

Afgelopen weekend druk geweest met het monteren van het tapijt. Is wel aardig gelukt maar is wel een rotklus met alle hoekjes en bochten. Gisteren ook de ruitenwissermotor ontvangen met de ruitenwisserarmpjes. Nu de stoelen er uit zijn kon ik dit mooi liggend onder het dashboard monteren. Eerst kijken of het ging passen, mooi niet. Het bleek dat men de bediening van de verwarming verkeerd had gemonteerd in het dashboard waardoor de ruitenwissermotor klem kwam te zitten. Na de bediening te hebben verwijderd de motor gemonteerd waarbij je het stangenstelsel eerst moet verwijderen. De montage van de unit komt op een metalen plaat te zitten waar achter het stangenstelsel langs loopt. Ik kan jullie vertellen, wat een gepruts om alles weer in elkaar te zetten op je rug met je kop half onder het dashboard. Maar goed, ook deze is gemonteerd en doet het ook nog. Dat is altijd afwachten. Nu wachten op het bestelde ruitenwissertankje en de hele wiswas installatie is ook klaar. Ik kan langzaam gaan denken aan de RDW keuring
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Return to “Project van.......”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests