Ondertussen is het einde van de laswerken inzicht, eind volgende week start het strak maken.
Wie kan mij helpen met volgende info ivbm het kleur :
1) Wat wordt er naast de buitenkant ook in kleur mee gespoten ?
2) Wordt de onderkant en binnenkant spatborden in zwarte bodyshutz gespoten?
3) koffer en motorruimte in het zwart, satijnglans of mat?
4) Binnenkant wagen in het zwart, satijnglans of mat?
5) Naast het dashboard in buitenkleur, wordt de stuurkolom ook in buitenkleur gespoten?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Hier nog wat foto's van de laswerken door CCR van Leuven:
1958 AT2 1600S Coupé
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
60' 356BT5 Super Roadster
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Hier vind je veel antwoorden op je vragen: viewtopic.php?f=32&t=1611&start=105
1: binnenkant auto m.u.v. bodem, tunnel en schutbord (onder dashboard). binnenkant deuren en kleppen.
2: Ja, tevens koffer- en motorruimte
3: na het schutzen zijdeglans zwart spuiten (eerder zijdeglans naar de matte kant dan naar de glanzende kant)
4: zijdeglans
5: stuurbuis steun half buitenkleur, half zwart. Stuurbuis zelf is beige.
1: binnenkant auto m.u.v. bodem, tunnel en schutbord (onder dashboard). binnenkant deuren en kleppen.
2: Ja, tevens koffer- en motorruimte
3: na het schutzen zijdeglans zwart spuiten (eerder zijdeglans naar de matte kant dan naar de glanzende kant)
4: zijdeglans
5: stuurbuis steun half buitenkleur, half zwart. Stuurbuis zelf is beige.
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Bedankt E10 voor de uitleg!
M'n wagen is Ivory White, ik lees dat de stuurbuis in het BEIGE gespoten is. Benadert het beige het ivory white of is het een compleet andere kleur? Eventueel kleurencode ?
Gr
Roy
M'n wagen is Ivory White, ik lees dat de stuurbuis in het BEIGE gespoten is. Benadert het beige het ivory white of is het een compleet andere kleur? Eventueel kleurencode ?
Gr
Roy
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
60' 356BT5 Super Roadster
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Voila...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Every Part a Piece of Art
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Misschien helpt dit ook
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Every Part a Piece of Art
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Nog wat verdere referenties m.b.t. de kleur. Kapframe is natuurlijk niet van toepassing, maar het is dezelfde kleur als de stuurkolom. Ik heb uren met kleurstalen doorgebracht om een goede match te krijgen met het origineel.
De stuurbuis en en knipperlichtschakelaarbehuizing (SWF) werden niet door dezelfde fabrikanten gemaakt. Dat verklaart wellicht dat je vaak kleine kleur verschillen ziet tussen deze. (Stuur, buis en schakelaar zijn drie verschillende kleuren).
Het lijkt me logisch dat Reutter zijn leveranciers de opdracht had gegeven buis en schakelaar in dezelfde kleur te spuiten. Soms lukte dat vrij goed, andere keren wat minder. Ik ben bij mijn auto er van uitgegaan dat de dag dat de assemblage plaatsvond, het gelukt was beide precies hetzelfde te krijgen
n.b. Zie rubber grommets op de sleepcontacten.
De stuurbuis en en knipperlichtschakelaarbehuizing (SWF) werden niet door dezelfde fabrikanten gemaakt. Dat verklaart wellicht dat je vaak kleine kleur verschillen ziet tussen deze. (Stuur, buis en schakelaar zijn drie verschillende kleuren).
Het lijkt me logisch dat Reutter zijn leveranciers de opdracht had gegeven buis en schakelaar in dezelfde kleur te spuiten. Soms lukte dat vrij goed, andere keren wat minder. Ik ben bij mijn auto er van uitgegaan dat de dag dat de assemblage plaatsvond, het gelukt was beide precies hetzelfde te krijgen
n.b. Zie rubber grommets op de sleepcontacten.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Every Part a Piece of Art
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Petwin bedankt, is nu helemaal duidelijk.
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
60' 356BT5 Super Roadster
- tbt2
- Posts: 628
- Joined: 04 Jan 2015 21:03
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Roy,
Als dit kan helpen?
Ik heb kleurstalen van Willhoit autorestoration laten overkomen, zij zijn blijkbaar de referentie qua kleuren in de 356 restoratiewereld.
groeten,
Als dit kan helpen?
Ik heb kleurstalen van Willhoit autorestoration laten overkomen, zij zijn blijkbaar de referentie qua kleuren in de 356 restoratiewereld.
groeten,
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Thibaut,
kan ik deze week de staalkaarten eens lenen?
Gr
Roy
kan ik deze week de staalkaarten eens lenen?
Gr
Roy
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
60' 356BT5 Super Roadster
- tbt2
- Posts: 628
- Joined: 04 Jan 2015 21:03
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
01RV wrote:Thibaut,
kan ik deze week de staalkaarten eens lenen?
Gr
Roy
Geen probleem, hoor je wel wanneer je komt.
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Wie weet of de bovenkant van het dashboard moet gespoten zijn in kleur bekleding dashboard, zodat er geen zwarte verf zichtbaar is tussen rand dashboardbekleding en raamkader??
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
60' 356BT5 Super Roadster
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
De rand tussen dashboard bekleding (banaan) en ruit werd met de hand geschilderd in dezelfde kleur als de bekleding maar dan een tint donkerder. Dezelfde kleur als de garnish rails. Bij een rood interieur was het maroon, bij beige was het donkerbruin en bij zwart...... vul zelf maar in....
Dit werd gedaan om reflectie in de ruit te voorkomen. Overigens had de bovenkant van het dashboard dezelfde kleur als het dashboard zelf en dus niet zwart, tenzij....
Dit werd gedaan om reflectie in de ruit te voorkomen. Overigens had de bovenkant van het dashboard dezelfde kleur als het dashboard zelf en dus niet zwart, tenzij....
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Met één uitbreiding: Bij lichte bekleding, bijv. beige, werd de banaan donker uitgevoerd. (De kleur hang dan af van de kleur van de auto. Rood met beige bekleding bijv. kreeg een rode banaan. Meissen met beige, cognac.) Lichte kleuren reflecteren in de voorruit vandaar. De Garnish rails werden dan in de kleur van de banaan gelakt. Dit is geen wet van meden en perzen en uitzonderingen zijn bekend.
Succes!
Succes!
Every Part a Piece of Art
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Bij Speedsters hoef je niet van die grote stukken te schilderen
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Every Part a Piece of Art
- 01RV
- Posts: 352
- Joined: 22 Oct 2015 16:58
- Contact:
Re: 1958 AT2 1600S Coupé
Bedankt aan E10 en Petwin voor de uitleg, nu weten we ook hoe het moet!
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
60' 356BT5 Super Roadster
Return to “Project van.......”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest