Ben benieuwd naar meer!!!
Ziet er de max uit! één van mijn dromen om ooit een pré A te bezitten.
succes.
Feb '53 Knick
- tbt2
- Posts: 628
- Joined: 04 Jan 2015 21:03
- Contact:
- Vvoister
- Posts: 592
- Joined: 15 May 2006 08:11
- Contact:
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: Feb '53 Knick
Laten we het hopen...
Het wordt in ieder geval weer een project van meerdere jaren.
Vandaag een reflector gescoord van Ebay.
Voor de minder ingewijden, er zijn meerdere verschillende versies geweest in de loop der jaren.
De allereerste hadden geen K-nummer en een horizontaal ruitpatroon. Ze waren natuurlijk van glas. De achterkanten waren verzinkt (zou ook CAD geweest kunnen zijn) en hadden geen SWF logo. Messing rand verchroomd.
Ergens in Augustus '53 kregen ze de K1262 (kleingeschreven) Markering. Ruitpatroon zelfde als de vroegere.
Ergens laat in 53 of vroeg in 54: K1262 met verticaal ruitpatroon.
De universiteit van Karlsruhe lichtinstituut goedkeuringsdata voor de K-nummers:
K1262 July 8, 1952
K1315 Dec 12, 1953
Vroeg '54 K1315 met verticaal ruitpatroon (Heb ze met en zonder SWF logo gezien)
Laat 57 / begin 58 (T2 periode) K1315 groter geschreven. (Met en zonder SWF logo)
T5 en later, kunststof reflectors, aluminium rand. Deze werden door ULO gemaakt.
Beide originele reflectors zaten nog op mijn auto maar eentje was helaas gesneuveld. De kans dat je een vroege originele kunt scoren die past bij jouw auto is erg klein. Ik was dus in mijn nopjes.
Zeg nou zelf een split of vroege Knick met verticaal ruitpatroon dat is toch geen gezicht
De waarde van de achterkant van de auto is nu verdubbeld

Het wordt in ieder geval weer een project van meerdere jaren.
Vandaag een reflector gescoord van Ebay.
Voor de minder ingewijden, er zijn meerdere verschillende versies geweest in de loop der jaren.
De allereerste hadden geen K-nummer en een horizontaal ruitpatroon. Ze waren natuurlijk van glas. De achterkanten waren verzinkt (zou ook CAD geweest kunnen zijn) en hadden geen SWF logo. Messing rand verchroomd.
Ergens in Augustus '53 kregen ze de K1262 (kleingeschreven) Markering. Ruitpatroon zelfde als de vroegere.
Ergens laat in 53 of vroeg in 54: K1262 met verticaal ruitpatroon.
De universiteit van Karlsruhe lichtinstituut goedkeuringsdata voor de K-nummers:
K1262 July 8, 1952
K1315 Dec 12, 1953
Vroeg '54 K1315 met verticaal ruitpatroon (Heb ze met en zonder SWF logo gezien)
Laat 57 / begin 58 (T2 periode) K1315 groter geschreven. (Met en zonder SWF logo)
T5 en later, kunststof reflectors, aluminium rand. Deze werden door ULO gemaakt.
Beide originele reflectors zaten nog op mijn auto maar eentje was helaas gesneuveld. De kans dat je een vroege originele kunt scoren die past bij jouw auto is erg klein. Ik was dus in mijn nopjes.
Zeg nou zelf een split of vroege Knick met verticaal ruitpatroon dat is toch geen gezicht

De waarde van de achterkant van de auto is nu verdubbeld

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Every Part a Piece of Art
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Feb '53 Knick
Das een mooie vondst! Maar als je een minder ouwe een kwartslag gedraaid had, dan had je ook een horizontaal patroon gehad. Wat een gedoe om een wiebertje..... 
Jezus en dat zeg je nu....

Jezus en dat zeg je nu....
- Richard
- Moderator
- Posts: 1500
- Joined: 08 May 2006 11:57
- Contact:
-
- Posts: 65
- Joined: 24 Oct 2009 19:45
- Contact:
Re: Feb '53 Knick
Sneak preview
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Feb '53 Knick
mooi hoor , bijna alles weer als nieuw 

The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Feb '53 Knick
Pff, dat je weet waar je beginnen moet.... respect!
- tbt2
- Posts: 628
- Joined: 04 Jan 2015 21:03
- Contact:
Re: Feb '53 Knick
Komt goed! Mooi werk.
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: Feb '53 Knick
Alle eer moet hier naar Rustbuster gaan. Deze oudjes kunnen aardig wat roestplekjes hebben....
De auto heeft meer dan 40 jaar onder een afdakje gestaan voordat ie "gered" werd. Ik heb er het volste vertrouwen in dat hij weer gezond wordt.
Het is leuk om te vorderingen via dit medium te zien. Ik hoop de week na volgende week weer een bezoekje te brengen tot dan moet ik het met de foto"s doen.
Mijn taak bestaat volgende week uit het halen en brengen van wat chroomdelen. 24 uur vliegen, maar dan heb je ook wat
Ondertussen word het wereldwijde netwerk van 53 bezitters uitgebreid, onontbeerlijk bij dit vroege spul.
De auto heeft meer dan 40 jaar onder een afdakje gestaan voordat ie "gered" werd. Ik heb er het volste vertrouwen in dat hij weer gezond wordt.
Het is leuk om te vorderingen via dit medium te zien. Ik hoop de week na volgende week weer een bezoekje te brengen tot dan moet ik het met de foto"s doen.
Mijn taak bestaat volgende week uit het halen en brengen van wat chroomdelen. 24 uur vliegen, maar dan heb je ook wat

Ondertussen word het wereldwijde netwerk van 53 bezitters uitgebreid, onontbeerlijk bij dit vroege spul.
Every Part a Piece of Art
-
- Posts: 335
- Joined: 28 May 2006 13:31
- Contact:
Re: Feb '53 Knick
enne, heb je gevlogen?
stefan
hoge noorden
stefan
hoge noorden
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: Feb '53 Knick
Net terug uit LA... het was weer genieten om tegen banden aan te schoppen en bekenden weer te zien.
De litmeet had nog veel 356 spul... de Swapmeet begint langzaam door de 911'jes overgenomen te worden...
De hamburgers en Bratwursten waren weer wel als vanouds
De litmeet had nog veel 356 spul... de Swapmeet begint langzaam door de 911'jes overgenomen te worden...
De hamburgers en Bratwursten waren weer wel als vanouds

Every Part a Piece of Art
-
- Posts: 65
- Joined: 24 Oct 2009 19:45
- Contact:
Re: Feb '53 Knick
Het is weer eens tijd voor een update:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Posts: 65
- Joined: 24 Oct 2009 19:45
- Contact:
Re: Feb '53 Knick
en de rest
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Feb '53 Knick
He, je bent weer terug! 
Heel netjes. Vakmanschap!

Heel netjes. Vakmanschap!
Return to “Project van.......”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests