Uitbreiden website.

Hulpforum voor onderwerpen betreffende het werken op de site.

wat

1
0
No votes
2
0
No votes
2
0
No votes
3
0
No votes
 
Total votes: 0
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Uitbreiden website.

Postby paul » 12 Jun 2011 15:18

Vrouwen/Mannen,
De limiet voor webdata is alweer bijna bereikt. Ik ben per 1-12-2010 van 1000 naar 1500Mb gegaan en heb waarschuwing gekregen dat 85% vol zit. 
Er worden nogal wat foto's geüpload (ook vaak dezelfde maar dan vanuit andere hoek en met hoog Mb gehalte).
We kunnen nu naar 2000Mb (330€/jaar) gaan maar dat duurt ook geen jaar meer. De volgende stap is dan 5000Mb. (480€/jaar). Ook kan ik eerst upgraden naar 2000 en dan pas overstappen naar 5000. 

Zoals al eerder gemeld, is mijn limiet ook bereikt (om het financieel alleen op te vangen). Jullie hebben al aangeboden mee te betalen maar nu de bedragen bekend zijn, is het de vraag wie nog enthousiast is.  :wink:

Het hosting bedrijf is niet de duurste/goedkoopste maar wel zeer stabiel. (Website nooit uit de lucht geweest)

Hoe gaan we dit financieel oplossen. Ik wil de basis blijven betalen als we begonnen zijn (200€) maar resterend bedrag  graag vanuit andere sponsoring (zonder reclame op de site). 
We kunnen een vrijwillige vaste bijdrage vragen per jaar en dat in een forumpot stoppen. Geld wordt gebruikt voor website en resterende bedrag voor evt andere gezamenlijke activiteiten (bv cadeau bij geboorten etc). 

Alle andere ideeën welkom. (bv alle oude foto's eraf gooien ;-) )

Groeten,

Paul
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Uitbreiden website.

Postby Bos » 12 Jun 2011 18:37

laat maar horen...

heb al wel begrepen dat jou vrijhouden voor meetings niet werkt, kan beter doorrekenen wat het kost en zelf je deel betalen op meetings.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Uitbreiden website.

Postby JDMM » 12 Jun 2011 21:59

Alhoewel het aan mijn paar fotootjes van keurig 100 Kb niet gelegen zal hebben dat onze limiet weer in zicht is, ben ik graag bereid mijn deel bij te dragen.

Wel vind ik dat de maat van de foto's beperkt moet worden tot die 100 Kb, anders zitten we ook zo weer aan de 5000 Mb.

Ouwe meuk waar toch niemand meer naar kijkt eraf, mag van mij ook.

Als iemand een restauratieverslag van zijn auto met veel mooie foto's op een een eigen website zet en daarnaar op het forum verwijst, scheelt dat ook al.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
Matthijs356
Posts: 505
Joined: 09 Jun 2006 20:06
Location: Maldegem, Belgium
Contact:

Re: Uitbreiden website.

Postby Matthijs356 » 13 Jun 2011 08:15

ik ben akkoord met Jan

Ik wil wel een sponsoringske doen
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: Uitbreiden website.

Postby Richard » 13 Jun 2011 09:32

Ik wil natuurlijk ook een duit in het zakje doen.
Iedereen die hier met regelmaat komt zou dat idealiter moeten doen zodat de kosten niet door maar 10 van de 172 mensen met een account worden opgebracht. Misschien een vast bedrag per jaar en dan net als met de energie bijbetalen of mindering op volgend jaar?

Een discount op de forumbadge als je "contributie" betaald? :D Anderen betalen dan dus een opslag die in de hostingpot terecht komt. Wordt een heel exclusieve badge 8)

En een beetje beleid bij het plaatsen van foto's kan geen kwaad. Maar het zijn vaak wel de foto's die het extra informatief, leuk of onderhoudend maken! Dus geen rem op plaatjes bij de praatjes. :(
Richard

'63 356B
User avatar
Dame
Posts: 225
Joined: 05 Mar 2010 08:30
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Uitbreiden website.

Postby Dame » 13 Jun 2011 10:03

Ik wil ook mee doen hoor! Goed idee van Richard!

Ook ik geniet van de praatjes, maar de plaatjes wil ik niet missen. Het is juist zo mooi om te zien hoe iemand het van A tot Z zo voor elkaar krijgt! Ga zo door mannuh... :wink:

Mss een idee dat er heel selectief gekeken kan worden wat er evt. weg kan.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Uitbreiden website.

Postby Hirth » 13 Jun 2011 10:23

Same here
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Uitbreiden website.

Postby stef69 » 13 Jun 2011 10:25

op andere forums zie ik alternatieve oplossing :
enkel tekst op de server
en alle foto's zijn gelinkt naar externe sites vb, mijnalbum.nl, ...

volgens mij is dit ook om datalimiet binnen de perken te houden.

maar ik wil ook sponseren, 10 - 20 € lijkt mij fair te zijn
Stefan
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Re: Uitbreiden website.

Postby paul » 13 Jun 2011 18:22

Laten we alles op dezelfde site houden. Dat scheelt up- en downloadsnelheid en is meer betrouwbaar bij aanklikken.
Gaan beknibbelen op enkele euro 's kan ik begrijpen bij pubers die een Pokemonforum opzetten. Maar niet bij onze hobby waar we continu informatie willen uitwisselen op redelijk hoog niveau. Kwaliteit blijft belangrijk. Kwaliteit van de schriftelijke informatie en ook van de foto 's.
Het blijkt wel dat we iets kunnen doen aan grootte van de foto 's. Foto 's bij reportages van de meetings hoeven niet in 2 Mb per foto maar dit formaat kan wel behulpzaam zijn bij een technische uitleg.
Aan eenieder om hier iets mee te doen.

Of alleen betalende leden mogen foto 's bekijken? :?

Het logo, de badge.
Ik vind hem nu al mooi. En het idee van Richard om hem in te zetten als sponsor-item ook. We moeten wel de medewerking van de designer hebben. :oops:
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
joost
Posts: 197
Joined: 25 Jun 2006 09:17
Contact:

Re: Uitbreiden website.

Postby joost » 13 Jun 2011 19:36

Ik heb er geen probleem mee om een bijdrage te doen.
User avatar
Roger
Posts: 183
Joined: 01 Mar 2009 15:35
Location: Noord Brabant the Netherlands
Contact:

Re: Uitbreiden website.

Postby Roger » 18 Jun 2011 15:55

Ben net terug van vakantie. Een kleine bijdrage lijkt me redelijk. Er staat veel bruikbare info op die erg wordt gewaardeed. Ik ben erwel een voorstander van om "onnodige"beelden na verloop van tijd te verwijderen.
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Uitbreiden website.

Postby stef69 » 18 Jun 2011 16:01

OK, foto's blijven op de site, is inderdaad ook een voordeel ... (zie hierboven)

en aanbod voor bijdrage blijft ook
Stefan
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Uitbreiden website.

Postby horsepowerjunkie » 19 Jun 2011 18:21

Ik kan de poll niet zien (Safari browser wellicht) Maar ik wil ook wel meebetalen.
Ik ken een ander forum wat geheel op reclame "loopt", maar... als je donateur bent kun je de reclames uitzetten. Is voor hier misschien ook wel een optie.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: Uitbreiden website.

Postby Richard » 21 Jun 2011 07:34

Er zijn inmiddels 11 spontane donateurs, Paul niet meegerekend.
Da's toch een mooi begin. Kan bij de avatar vermeld worden dat iemand donateur is met b.v. de kwalificatie "premium member" oid? Lijkt me een mooie stimulans om het aantal donateurs verder te laten stijgen.
En dan dus een opslag op badges voor niet-donateurs. Of misschien moet iedereen wat extra bovenop de kostprijs betalen en niet donateurs extra extra? Kan wellicht uitgebreid worden met T- shirts?

Na een periode van een jaar oid kan dan gekeken worden wat er in de pot zit en hoeveel opnieuw ingelegd zou moeten worden om verder te draaien.

Was ook even benieuwd naar de poll bovenaan. Lijkt me handig om meningen te peilen.
Richard



'63 356B
Asunroof
Posts: 299
Joined: 13 Oct 2008 09:36
Contact:

Re: Uitbreiden website.

Postby Asunroof » 21 Jun 2011 14:20

betalende leden die enkel foto's kunnen zien (daar zit toch ook wat in )
meerprijs voor badge aan niet betalende leden (weet ik nog niet zo goed maar sta er wel achter )

verder doen heren (en dame ) is altijd leuk eens naar het forum te komen loeren ...

gegroet

Return to “Individuele Hulp”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests