De originele stempel wilde ik graag behouden, maar het aangetaste zwart moest wel opnieuw gespoten worden. Via een ‘speciale’ maskeer techniek is het me gelukt om het geheel zwart te spuiten én de stempel te behouden. De binnenkant is gespoten met een vlak zilver waarna zowel de binnen- als buitenkant een laag 2K blanke lak gekregen hebben.
Hardware dat verzinkt was is opnieuw verzinkt. De stelschroeven zijn opnieuw verchroomd. Ook de koplampring en de bijbehorende klinknagels heb ik laten verchromen. Het klinken van de vers verchroomde klinknagels op de verchroomde ring was spannend maar is uiteindelijk goed gelukt, inclusief het wafel structuurtje op het klinknagel pootje.
Omdat ik de originele sealed beams weer wil installeren heb ik een Europees goedgekeurde Hella unit erin gezet. Op deze manier blijft het sealed beam uiterlijk gehandhaafd en wordt de verlichting straks goedgekeurd.
Als lichtbron zit er een H4 lamp in die via het gemonteerde relais aangestuurd wordt. Beide relais (1 voor groot en 1 voor dimlicht) zijn rechtstreeks op de accu aangesloten via een gezekerde draad. Deze draden heb ik in de kabelboom geïntegreerd toen ik deze gerestaureerd/gerepareerd heb.
De H4 lamp wordt afgesloten met de originele rubberen dop. Deze was er volgens mij in 3 kleuren; zwart, grijs en rood. (en misschien nog wel meer). Het origineel kun je van de nieuwe onderscheiden door te kijken naar het Hella logo. Ik had de rode doppen. En dat is mooi, want dat matched bij mijn interieur……..

Montage van de koplampen moet nog plaatsvinden. Ik wil nog even van de koplampen zelf genieten....