Page 1 of 1

wedergeboorte van een frisse lucht klep

Posted: 30 Jan 2013 21:06
by E10
Het enige vermeldenswaardige is de verchroomde moer. Deze is in de loop van 1957 gewijzigd. Ik heb een datapoint van maart 1957 met de nieuwe moer en meerdere T2 datapoints. Links op de foto de oude moer, de andere zijn de nieuwe variant.
P1283144.JPG

De 2 moeren heb ik laten ontchromen, zelf geslepen en gepolijst en vervolgens weer laten verkoperen, 2x vernikkeld en dan verchroomd.
Het gaat om de linkse, dat was de beginsituatie:

PB090548.JPG


(andere delen horen niet bij dit topic....)
PB242700.JPG


Knop is middels de bekende lakverdunner gerestaureerd.
P1303153.JPG

Re: wedergeboorte van een frisse lucht klep

Posted: 31 Jan 2013 12:32
by stefan
ziet er tof uit. is deze klep alleen bij coupes aanwezig/

groet uit bovenin

stefan

Re: wedergeboorte van een frisse lucht klep

Posted: 31 Jan 2013 14:08
by E10
Speedsters hadden deze klep niet standaard. Cabrio's volgens mij wel maar weet het niet zeker. Beiden hebben in ieder geval de voorziening ervoor.

Re: wedergeboorte van een frisse lucht klep

Posted: 01 Feb 2013 12:26
by Matthijs356
de cabrio waar ik nu aan bezig ben heeft ze wel...

Re: wedergeboorte van een frisse lucht klep

Posted: 02 Feb 2013 07:49
by Dame
Weer mooi gedaan! Gaat dat karretje binnenkort nog rijden... :wink:

Re: wedergeboorte van een frisse lucht klep

Posted: 02 Feb 2013 09:29
by E10
Dame wrote:Weer mooi gedaan! Gaat dat karretje binnenkort nog rijden... :wink:


Dat mag ik toch hopen! De vraag is alleen hoe je 'binnenkort' definieert.....

Re: wedergeboorte van een frisse lucht klep

Posted: 02 Feb 2013 15:05
by Dame
E10 wrote:
Dame wrote:Weer mooi gedaan! Gaat dat karretje binnenkort nog rijden... :wink:

Dat mag ik toch hopen! De vraag is alleen hoe je 'binnenkort' definieert.....

Binnenkort, zo, straks etc. is mijn mannen altijd een ruim begrip... :lol:
We zullen zien... :D