Page 1 of 2

Remmen

Posted: 11 Jul 2009 12:11
by E10
Ik lig met een jichtaanval op de bank, kan dus niets doen en heb alle tijd om na te denken en te surfen en ben daar dus ook mee bezig.

Ik zal mijn remschoenen nieuw laten bekleden. Nu las ik vanmorgen op de 356talk dat de radius van de remschoen een fractie kleiner zou moeten zijn dan de radius van de trommel. Net genoeg om hem iets te kunnen kantelen. Kan iemand dit bevestigen?

Waar kan ik het beste de remslangen halen (stuk tussen de remleiding en de trommel). Gewoon bij oma of is er een andere (betere) bron?

Alweer eens bedankt!

Re: Remmen

Posted: 11 Jul 2009 17:00
by E10
Ja, Joma uiteraard.

OK, dus als de schoenen mooi in de trommel passen dan is het goed. De minimale speling zou iets te maken hebben met de vervorming/verdraaiing van de schoen tijdens het remmen.

Ik neem aan dat de slangen gewon rubber kunnen zijn zoals origineel en dat de stalen die ook hier en daar aangeboden worden en beetje overdone zijn.

Re: Remmen

Posted: 11 Jul 2009 17:38
by Knick
Je kunt remslangen bijv. Ate gewoon bij elke automaterialen zaak bestellen. even oude meenemen.

Re: Remmen

Posted: 11 Jul 2009 17:40
by E10
Dat is nog makkelijker. Dank je wel.

Re: Remmen

Posted: 13 Jul 2009 12:49
by E10
Het schijnt dat je voor een conversie van enkel naar dubbel circuit een hoofdremcilinder van een Kever 1302 of 1303 kunt nemen. Is iemand hiermee bekend?

Re: Remmen

Posted: 14 Jul 2009 10:42
by E10
Ik kwam in de tussentijd deze tegen:

http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/f ... tnr=20453a

Lijkt erg veel op die van All Zim. Die 2 potjes is wel een erg goed idee. Dat ik daar zelf niet opgekomen ben....

Re: Remmen

Posted: 14 Jul 2009 16:11
by Knick
Pas op voor Braziliaanse imitatie rotzooi uit de VW hoek. Altijd even informeren wat voor merk, en zelfs Bra. Ate is geen geweldige kwaliteit.

Re: Remmen

Posted: 15 Jul 2009 07:07
by stef69
Petwin wrote:Vind ik een moeilijk verhaal. Als de radius van de schoenen een paar mm kleiner is dan die van de trommel dan zijn ze na een paar keer flink remmen (weer) beide gelijk... snap ik dus niet zo.



als ik gebruikte schoenen bekijk op die van mij dan merk ik toch dat deze niet egaal afslijten (achteraan, remschoen zit onderaan vast aan een draaipunt en schoen slijt onderaan weinig af en bovenaan meer)

is dit verklaring voor dit verhaal?

PS : waar koop je remschoenen? om laat je ze bekleden?

wat met de voering in de trommels?

Re: Remmen

Posted: 15 Jul 2009 14:26
by E10
Ik laat de remschoenen die ik heb opnieuw bekleden. Ik neem aan dat het bedrijf die dit doet ook wel weet hoe ze in de trommel moeten passen en of ze wel of geen speling moeten hebben.

Re: Remmen

Posted: 15 Jul 2009 16:00
by Knick
die moeten geen speling hebben en die worden gewoon in de zelfde diameter geslepen als de trommel.

Re: Remmen

Posted: 15 Jul 2009 20:10
by E10
Dit helpt zeker. Hartelijk bedankt.

Re: Remmen

Posted: 15 Jul 2009 21:52
by Knick
Mascotte Zuid, 040-2114366 even vragen naar Rob en als je aardig bent heeft hij misschien nog 7mm asbest houdend voeringmateriaal voor je. Remt een stuk beter.

Re: Remmen

Posted: 16 Jul 2009 06:30
by stef69
Petwin wrote:Nieuwe schoenen zijn er niet. Opnieuw bekleden is het devies. Bekleding moet 7mm zijn volgens Porsche spec. Let hierop omdat 6mm veel gangbaarder is.
Een remschoenenboer past de radius van de schoen aan op die van de trommel. (Die op zijn beurt ook gedraaid moet worden om hem weer perfect rond te krijgen)
Als je toch bezig bent, verwijder je wielbouten met een pers en draai je trommels ook weer netjes plano.

Achter zullen de voeringen eerst aan de bovenkant de trommel raken, slijten daar dus wat eerder af. De radius blijf hetzelfde als de trommel.

Hoop dat dit helpt.

Een adres wat veel door 356 jongens gebruikt wordt is Mascotte in Eindhoven.


de archterremmen, ja zo bedoelde ik het

bedankt voor de link naar Mascotte
dus als je naar daar gaat, moet je schoenen en trommel meedoen om op elkaar af te stemmen?

Re: Remmen

Posted: 16 Jul 2009 11:38
by E10
Heb in Duitsland even navraag gedaan naar de herkomst van de hoofdremcilinder van dubbel circuit. Dit was het antwoord:

"Dies sind Varga/TRW umgearbeitete Hauptbremszylinder."

Wat denken we hiervan? Goed genoeg?

Re: Remmen

Posted: 16 Jul 2009 19:00
by Knick
Varga is dus de absolute onderkant van de markt. Toch netjes uitgedrukt niet?
Ter indicatie, ze kosten in de groothandel rond de $9.00 per stuk