Remmen

User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Remmen

Postby E10 » 11 Jul 2009 12:11

Ik lig met een jichtaanval op de bank, kan dus niets doen en heb alle tijd om na te denken en te surfen en ben daar dus ook mee bezig.

Ik zal mijn remschoenen nieuw laten bekleden. Nu las ik vanmorgen op de 356talk dat de radius van de remschoen een fractie kleiner zou moeten zijn dan de radius van de trommel. Net genoeg om hem iets te kunnen kantelen. Kan iemand dit bevestigen?

Waar kan ik het beste de remslangen halen (stuk tussen de remleiding en de trommel). Gewoon bij oma of is er een andere (betere) bron?

Alweer eens bedankt!
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Remmen

Postby E10 » 11 Jul 2009 17:00

Ja, Joma uiteraard.

OK, dus als de schoenen mooi in de trommel passen dan is het goed. De minimale speling zou iets te maken hebben met de vervorming/verdraaiing van de schoen tijdens het remmen.

Ik neem aan dat de slangen gewon rubber kunnen zijn zoals origineel en dat de stalen die ook hier en daar aangeboden worden en beetje overdone zijn.
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: Remmen

Postby Knick » 11 Jul 2009 17:38

Je kunt remslangen bijv. Ate gewoon bij elke automaterialen zaak bestellen. even oude meenemen.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Remmen

Postby E10 » 11 Jul 2009 17:40

Dat is nog makkelijker. Dank je wel.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Remmen

Postby E10 » 13 Jul 2009 12:49

Het schijnt dat je voor een conversie van enkel naar dubbel circuit een hoofdremcilinder van een Kever 1302 of 1303 kunt nemen. Is iemand hiermee bekend?
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Remmen

Postby E10 » 14 Jul 2009 10:42

Ik kwam in de tussentijd deze tegen:

http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/f ... tnr=20453a

Lijkt erg veel op die van All Zim. Die 2 potjes is wel een erg goed idee. Dat ik daar zelf niet opgekomen ben....
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: Remmen

Postby Knick » 14 Jul 2009 16:11

Pas op voor Braziliaanse imitatie rotzooi uit de VW hoek. Altijd even informeren wat voor merk, en zelfs Bra. Ate is geen geweldige kwaliteit.
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Remmen

Postby stef69 » 15 Jul 2009 07:07

Petwin wrote:Vind ik een moeilijk verhaal. Als de radius van de schoenen een paar mm kleiner is dan die van de trommel dan zijn ze na een paar keer flink remmen (weer) beide gelijk... snap ik dus niet zo.



als ik gebruikte schoenen bekijk op die van mij dan merk ik toch dat deze niet egaal afslijten (achteraan, remschoen zit onderaan vast aan een draaipunt en schoen slijt onderaan weinig af en bovenaan meer)

is dit verklaring voor dit verhaal?

PS : waar koop je remschoenen? om laat je ze bekleden?

wat met de voering in de trommels?
Stefan
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Remmen

Postby E10 » 15 Jul 2009 14:26

Ik laat de remschoenen die ik heb opnieuw bekleden. Ik neem aan dat het bedrijf die dit doet ook wel weet hoe ze in de trommel moeten passen en of ze wel of geen speling moeten hebben.
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: Remmen

Postby Knick » 15 Jul 2009 16:00

die moeten geen speling hebben en die worden gewoon in de zelfde diameter geslepen als de trommel.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Remmen

Postby E10 » 15 Jul 2009 20:10

Dit helpt zeker. Hartelijk bedankt.
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: Remmen

Postby Knick » 15 Jul 2009 21:52

Mascotte Zuid, 040-2114366 even vragen naar Rob en als je aardig bent heeft hij misschien nog 7mm asbest houdend voeringmateriaal voor je. Remt een stuk beter.
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Remmen

Postby stef69 » 16 Jul 2009 06:30

Petwin wrote:Nieuwe schoenen zijn er niet. Opnieuw bekleden is het devies. Bekleding moet 7mm zijn volgens Porsche spec. Let hierop omdat 6mm veel gangbaarder is.
Een remschoenenboer past de radius van de schoen aan op die van de trommel. (Die op zijn beurt ook gedraaid moet worden om hem weer perfect rond te krijgen)
Als je toch bezig bent, verwijder je wielbouten met een pers en draai je trommels ook weer netjes plano.

Achter zullen de voeringen eerst aan de bovenkant de trommel raken, slijten daar dus wat eerder af. De radius blijf hetzelfde als de trommel.

Hoop dat dit helpt.

Een adres wat veel door 356 jongens gebruikt wordt is Mascotte in Eindhoven.


de archterremmen, ja zo bedoelde ik het

bedankt voor de link naar Mascotte
dus als je naar daar gaat, moet je schoenen en trommel meedoen om op elkaar af te stemmen?
Stefan
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Remmen

Postby E10 » 16 Jul 2009 11:38

Heb in Duitsland even navraag gedaan naar de herkomst van de hoofdremcilinder van dubbel circuit. Dit was het antwoord:

"Dies sind Varga/TRW umgearbeitete Hauptbremszylinder."

Wat denken we hiervan? Goed genoeg?
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: Remmen

Postby Knick » 16 Jul 2009 19:00

Varga is dus de absolute onderkant van de markt. Toch netjes uitgedrukt niet?
Ter indicatie, ze kosten in de groothandel rond de $9.00 per stuk

Return to “Bremsen, Räder und Reifen  -  Brakes, wheels and Tires”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests