Het ziet er weer prachtig uit !
Met een gewone "micrometer" ( het meetgereedschap) kun je geen micrometer ( de lengte eenheid ) aflezen, wel 10 micrometer.
Met een "micrometer" met een nonius zoals op de foto kun je tot op 2 micrometer nauwkeurig aflezen.
De benaming van het meetinstrument is dus eigenlijk fout.
Je kunt natuurlijk wel 3,5 honderdste= 35 micrometer aflezen op een gewone micrometer.
Jan.
Stuur
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Stuur
Vul je ze met epoxyhars?
Op deze site verkopen ze 2k Kleber fuer Risse:
http://www.fgs-lederfarben.de/bakelitlenkrad.html
Het schijnt dat je tandarts ook een goedje heeft dat voor scheurtjes goed te gebruiken is.
Op deze site verkopen ze 2k Kleber fuer Risse:
http://www.fgs-lederfarben.de/bakelitlenkrad.html
Het schijnt dat je tandarts ook een goedje heeft dat voor scheurtjes goed te gebruiken is.
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Stuur
Geweldig! Ik blijf me verbazen over je achtertuin.
Composietcement lijkt me wel een mooi goedje.
Is die 2e oplossing niet te vast (niet vloeibaar genoeg) om scheurtjes mee te vullen? Ik neem aan dat je ze sowieso iets verder uitslijpt met een dremel, maar dan nog....
Composietcement lijkt me wel een mooi goedje.
Is die 2e oplossing niet te vast (niet vloeibaar genoeg) om scheurtjes mee te vullen? Ik neem aan dat je ze sowieso iets verder uitslijpt met een dremel, maar dan nog....
- Hirth
- Posts: 1017
- Joined: 07 May 2008 19:34
- Contact:
Re: Stuur
Petwin wrote:Afijn meneer Fluke
BVD
Een mijnheer Fluke is natuurlijk helemaal het summum. Had op mijn auto ook wat kleine vergelijkbare problemen en moet zeggen dat een ouderwetse "testlight" ook ideaal werkt.
Werkt het wel als je de "carbon brush" handmatig ground?
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Stuur
Je hebt inmiddels mijn foto's kunnen bekijken van de seals. En zoals je kon zien zijn er 3 seals; 1 foam en 2 rubber.
Ik zit te denken aan de button zelf. Je hebt de ring laten verchromen dus eea is uit elkaar geweest. Origineel zit 1 van de omgebogen tabs gesoldeerd op de achterkant van de button. Dit soldeer zorgt voor de geleiding die nodig is om de massa via de stuurstang en de binnenkant van de hornring en de chromen ring naar je button te krijgen. Heb je na montage de soldeer weer aangebracht? Zo niet, dan heb je daar je massa probleem.
Ik zit te denken aan de button zelf. Je hebt de ring laten verchromen dus eea is uit elkaar geweest. Origineel zit 1 van de omgebogen tabs gesoldeerd op de achterkant van de button. Dit soldeer zorgt voor de geleiding die nodig is om de massa via de stuurstang en de binnenkant van de hornring en de chromen ring naar je button te krijgen. Heb je na montage de soldeer weer aangebracht? Zo niet, dan heb je daar je massa probleem.
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Stuur
Heb je alle delen goed van elkaar geisoleerd? Zoals gezegd zijn er 3 seals. Als je button massa heeft dan kan het eigenlijk alleen nog maar aan de isolatie liggen. Ik 'gooi' mijn deel met de 3 seals bij je naar binnen zaterdag om te checken.
- Hirth
- Posts: 1017
- Joined: 07 May 2008 19:34
- Contact:
Return to “Vorderachse und Lenkung - Front Axle and steering gear”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest